repülés
Hallotta már a légiutas-kísérőket, hogy HR, Jim Wilson vagy Hugo neveket mondtak a gépen? Akkor nagy valószínűséggel holttesttel repült, mert a repülők több ezer halott utast szállítanak szerte a világon, élő utazókkal együtt.
Azonban, hogy ne keltsenek nyugtalanságot a még lélegző utasok között, a légitársaságok különféle kódszavakkal rukkoltak elő.
A US Funerals Online főszerkesztője, Sara Marsden szerint az American Airlines még saját temetkezési segélyszolgálatot is létrehozott, amelyet Jim Wilson Service-nek nevez. A The Sun szerint a becenév lehetővé teszi, hogy a transzferszolgálatokat vagy a temetkezési vállalkozókat felhívják a holttest szó kiejtése nélkül.
A fotó csak illusztráció. Forrás: Austrian
A név a holttestek szállítására használt ládákról származik. Az Alcor 1997-es stabilizációs és szállítási kézikönyve kifejti, hogy a "Jim Wilson tálcákat" gyakran használják szállítótartályként, és jéggel töltik meg az emberi maradványok megőrzése érdekében.
Más légitársaságok egyszerűen HR-ként hivatkoznának a szervekre, ami a Human Remains rövidítése (emberi maradványok). A "Jim Wilson" kódszót német nyelvű országokban is ismerik, ahogy a "Travelbook" szerint egy nagy német légitársaságnál dolgozó légiutas-kísérő mondja.
Egy kereskedelmi pilóta újabb kódszót árul el az utazási portálnak: "Ismerem a Hugo szót. Hugóról beszélünk, amikor hullákat szállítanak. Vagy olyan utasokról is, akik a repülés közben meghaltak" - mondta a pilóta. A Hugo jelentése „human gone”.
A The Sun című brit újság felsorolt néhány további kódszót is, amelyeket a légitársaságok mindennapi életében használnak.
Kód Adam: A repülőtér személyzete arra használja, hogy figyelmeztessék a többi személyzetet egy eltűnt gyermekre Adam Walsh tiszteletére, akit 1981-ben raboltak el egy áruházból.
7500: Ha a pilóta azt mondja, hogy "7500", az azt jelenti, hogy a gépet eltérítették vagy eltérítik.
Last minute papírmunka: Ez késedelemre hívja fel a figyelmet. Ez általában a repülési terv módosítását jelenti.
Keresztellenőrzés: Ha ezt a kifejezést hallja, amelyet általában a vezető légiutas-kísérők ejtenek ki, az azt jelenti, hogy az egyes ajtókhoz rögzített evakuációs csúszdákat deaktiválták.
Földi megálló: Ilyenkor az egy vagy több célállomásra történő indulást a légiforgalmi irányítás korlátozza, általában forgalmi dugó miatt.
Halott fej: Pilóta vagy légiutas-kísérő hivatalos feladat részeként tartózkodik a gép fedélzetén. Mivel a személyzet hiánya a célállomáson magas következményi költségeket vagy a repülési terv megzavarását eredményezheti, a repülő személyzet kiemelt fuvarozási prioritást élvez.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!