Formula 1

Tizenkilencre lapot?

2015.10.22.

A Renault motormérnöke, Rémi Taffin magabiztosan várja az Amerikai Nagydíjat, ahol a partnercsapatok reményei szerint jó eredményeket érhetnek el, még akkor is, ha nem vetik be a továbbfejlesztett erőforrásokat, melyek a rendelkezésükre állnak majd

A franciák komoly újításokkal készültek a hétvégi megmérettetésre: a Motorsport információi szerint az új hajtóegység elkészítéséhez tizenegy motorfejlesztési zsetont játszottak ki a rendelkezésükre álló tizenkettőből. Az viszont továbbra sem biztos, hogy ezek az erőforrások működésbe is lépnek; a döntés csak a Red Bull-lal való egyeztetés után születik majd, a feleknek ugyanis át kell gondolniuk, a papíron jobb erőforrás bevetése megéri-e a hátrasorolásos büntetést.

Döntsenek bárhogy, a Renault magabiztosan várja a folytatást, Taffin elmondása szerint ugyanis az elmúlt hetekben sikerült előrelépniük az erőforrás megbízhatóságát és teljesítményét illetően, ez pedig valamivel optimistábbá tette a mérnököket. „Bármelyik specifikációt is vetjük be, mi várjuk Austint” – idézte szavait a Motorsport. „A megbízhatóság rendben volt az előző három versenyen és a teljesítmény is igazodott a remélthez. Mindkét csapatunknak tiszta hétvége kell, hogy megmutassa milyen lehetőségek rejlenek a csomagokban; mindkét csomagban” – tette hozzá.

A hétvége kezdete előtt több forrás is arról írt, a Renault fejlesztései elsősorban a belső égésű motorral kapcsolatosak – az Autosport szerint a turbón is módosítottak –, az új hajtóegységet pedig azt követően minősítették bevetésre alkalmasnak, hogy a próbapadon már teljesített egy életciklust. A módosításokról most Taffin is beszélt (jóformán megerősítette a nemzetközi sajtóban megjelenő információk egy részét), majd a partnerekkel folytatott megbeszélésekre is kitért.

„A legfontosabb változtatások a belső égésű motort érintették, hiszen javítani szeretnénk a teljesítményünkön és a hatékonyságunkon. Tisztában vagyunk azzal, hogy egy új hajtóegység bevetése hátrasorolásos büntetést von maga után, szóval a döntést a csapatokkal közösen hozzuk majd meg, miután mindent részletesen átbeszéltünk. Teljesen egyértelmű, hogy a szezon jelen szakaszában roppant fontosak a világbajnoki egységek, szóval, ha a körülmények lehetővé teszik, akkor a pályán is használni fogjuk (az új erőforrást)” – zárta gondolatát a francia szakember.

 

(Forrás: Motorsport, Telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....