Tóbiás és Balambér kalandjai - A biztonsági gyerekülés | Autoszektor

gyerekülés

Tóbiás és Balambér kalandjai - A biztonsági gyerekülés

2014.09.21.

A biztonság az első! A mai világban már sokkal jobb és biztonságosabb gyerekként utazni, mint 20-25 évvel ezelőtt. Köszönhetően a mérnökök fáradságos munkájának, ma sokkal több gyermeknek van esélye túlélni egy ütközést, mint régebben.

150cm-es magasság alatt kötelező!

A KRESZ szerint a 150 centinél alacsonyabb gyerekeket "gyermekbiztonsági rendszerben" kell rögzíteni. A szabályozás kétféle megoldást engedélyez: az integrált maga a gyerekülés, a nem integrált pedig a biztonsági öveket kiegészítő rögzítő rendszert jelenti, mint például az ülésmagasító.

Az ISOFIX

A régi időkben a gyereküléseket a biztonsági övvel lehetett belecsatolni az autóba, ami mondjuk ki, nem volt egy túlságosan masszív dolog, mert sok irányból való ütközés ellen nem tudott stabilan tartani, így a gyerek az üléssel együtt hagyta el a helyét.
A súlyos balesetek, és a növekvő gépjárműállomány miatt, kifejlesztettek egy szabványt, ami az autógyárak és a gyerekülés gyártók számára fogalmaz meg bizonyos normákat, és biztosítja az ülések kompatibilitását.

Az 1990 óta létező ISOFIX szabvány meghatározza az autóban lévő rögzítési pontok helyét. Így az ISOFIX rendszerrel gyártott gyerekülés olyan szinten rakható be a helyére, amivel az autó részévé válik, így nem mozdul el a helyéről egyik irányba sem, és az ütközés során hatékonyan védi gyermekünket. Ma már ott tartunk, hogy majdhogynem kihaltak az olyan gyerekülések a kisebbek számára, amik nem az ISOFIX rendszerrel kapcsolódnak a járműhöz. Azokba az autókba, amikbe gyárilag nem került ISOFIX rögzítés, de létezik belőle ISOFIX-es kivitel, azokba utólagosan is beszerelhető a rögzítési rendszer. A nagyobbaknak létezik olyan ülés, ami egy ülőlap magasító, és így az autó biztonsági övével tudjuk bekapcsolni őket. Az alábbi videóban láthatjuk, ahogy a neves ADAC szakemberei tesztelik a gyereküléseket. Érdemes figyelni a különbséget az ISOFIX-es és a nem ISOFIX-es ülések között!

A németek, mint tudjuk precízek, így évről-évre tesztelik a gyereküléseket, tehát érdemes őket nyomon követni, így biztos, hogy remek tájékoztatással szolgálnak nekünk és segíthetik a döntésünket.

Három éves kor alatt akár elöl is lehet gyermekünket szállítani (sok autóban van az első ülésen is ISOFIX rögzítés), de ilyen esetben a kicsi csak a menetiránynak háttal ülhet, emiatt fontos, hogy autónkban kikapcsolható legyen a légzsák!

Az fenti videó segíthet nekünk a beszerelésben, hiszen az ISOFIX rendszerű ülések az autóba illesztése egyáltalán nem bonyolult, de tapasztalatból mondom, hogy néhány modellben igen izzadságos lehet a beszerelés.

Érdemes a fentiek tudatában ellenőrizni a gyerekülést, hogy helyesen van-e beszerelve az autóba, és stabilan tart-e.

A jövő héten foglalkozni fogunk a nem ISOFIX-es ülésekkel, valamint a gyerekülések méretosztályaival. Addig is ha útra kelünk, tegyük azt mindig kellő óvatossággal, hiszen a gyerekek biztonságáért is mi felelünk!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....