Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ | Autoszektor
Tóbiás és Balambér

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpáros KRESZ

2014.07.20.

Aktuális! A kerékpárosokra vonatkozó KRESZ szabályok is folyamatosan változnak.

A napokban is megjelentek a KRESZ-hez kapcsolódó olyan módosítások, amelyek a bicikliseket is érintik. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük ezt is az elején.

Számos olyan alapvető közlekedési szabály van, amiről kijelenthetjük, hogy sem az autósok, sem a biciklisek nincsenek vele teljesen tisztában. Pár ilyet szabályt fogunk átnézni, és gyakorlati oldalról is tisztába tesszük a dolgokat, remélve, hogy ezáltal is csökken a balesetek száma.

Elsőbbségadás!

Sok bringás gondolja úgy, hogy mivel ő biciklis, neki mindenhol elsőbbsége van. Ez természetesen nem igaz, hiszen ők is a közlekedés résztvevői, rájuk is vonatkoznak bizonyos szabályok, de mivel a biciklihez nem kell jogosítvány, ezekről sokszor nem is tudnak.

A jobbkéz-szabály a KRESZ egyik fontos építőkockája, és bizony a kerékpárosok nagy része nem kezeli a helyén ezt a szabályt. Pedig ez a szabály ugyanúgy vonatkozik a bicajosokra, mint az autósokra. Én is kerültem már többször olyan helyzetbe, ahol a bringás csak úgy átsuhant a kereszteződésen, pedig nekem lett volna elsőbbségem.

Ha D jármű egy kerékpáros, akkor ugyanúgy elsőbbséget kell(ene) adjon az A jelű járműnek
Forrás: www.autosuli.hu

Tehát ha nem tudunk meggyőződni arról, hogy a keresztező utcán haladó jármű elsőbbséget kell adjon nekünk biciklisnek, akkor inkább adjunk elsőbbséget minden jobbról érkező autósnak. Egyenrangú útkereszteződésben a balról érkezőkkel szemben elsőbbségünk van, de ettől még legyünk elővigyázatosak, mert sajnos jónéhány közlekedő utolsó mondata lehetne, hogy: "De nekem volt elsőbbségem."

A zebrán gyalogosként elsőbbségünk van az autókkal szemben, de a kerékpárúton nem feltétlen!

A képen látható a kerékpárosok számára elhelyezett elsőbbségadás kötelező tábla. Ilyen esetben kerékpárosként nekünk kell elsőbbséget adni az autósnak. Vagy szálljunk le a bicikliről és gyalogosként toljuk át a kerékpárt a zebrán, elsőbbséget élvezve így az autókkal szemben.

Körforgalom, mint veszélyforrás

A fenti helyzettel találhatjuk magunkat szembe városon belüli körforgalmaknál is.

Itt sincs elsőbbségünk az autósokkal szemben kerékpárosként!

Szóval csak óvatosan!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....