felmérés

A Toyota az internet legkeresettebb autómárkája volt 2020-ban

2021.01.25.

A Google statisztikái szerint 2020-ban Perutól Oroszországig, Ausztráliától Izlandig, Közép-Afrikától Izraelen át Japánig a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online keresések gyakoriságát. Ez volt ennek a nem túl vidám évnek talán az egyetlen ésszerű következménye.

Mondani is felesleges: 2020 nem volt átlagos év. Amint a modern emberi civilizációt megállásra kényszerítette a koronavírus-járvány, megváltoztak a prioritásaink. Ez persze nem csak az élet racionális aspektusaira igaz: arra is minden eddiginél nagyobb szükségünk volt, hogy megtaláljuk a világban azokat az apró örömforrásokat, amelyek átsegítenek bennünket a bizonytalanságokon.

A XXI. század harmadik évtizedének küszöbén mi sem tanúskodhat minderről pontosabban, mint az emberiség online keresési szokásai. A Google által közzétett adatokból kiderül, hogy mi érdekelt bennünket, karanténba zárt, korlátozások közé kényszerített embereket a leginkább 2020-ban.

Egyszerre meglepő és reményt keltő, hogy 2020 egyik leggyakrabban előforduló keresési kifejezése a „naplemente a közelemben” volt. Úgy tűnik az örökké velünk élő, ám az elmúlt időkben egyre inkább elhanyagolt természetben kerestünk menedéket. A keresési trendek alapján megtanultunk kenyeret sütni és hajat vágni, és a múlthoz való visszatérés helyett egyre inkább a jövő felé, a világ új irányba terelésére koncentráltunk.

Mindezek a trendek az autópiaci keresésekben is érvényesültek. Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.

A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban messze a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó. A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát.

Ennek éppúgy lehetett az az oka, hogy az életünk minden területét beárnyékoló bizonytalanság ráébresztette az embereket a megbízhatóság, a kiszámíthatóság értékére, mint az, hogy a Toyota a legváltozatosabb, izgalmas, reményt keltő újdonságokkal rukkolt elő 2020 során, a GR Yaris városi versenyautótól kezdve a Yaris és Corolla modellcsaládok crossover verzióin át a prémium irányba lépő, második generációs Mirai öko-limuzinig.

Ha egyébként három évre visszamenőleg elemezzük az adatokat, meglepő következtetésre juthatunk: az autóiparban 2020 nem a forradalmi változás, hanem a visszarendeződés éve volt. Sok szempontból helyükre rázódtak azok a trendek és erőviszonyok, amelyek 2019-ben felborulni látszottak. Ebből a megközelítésből pedig még meghatározóbbnak tekinthető a Toyota győzelme, hiszen a jelek szerint a normalitás és a válság idején is egyaránt ehhez a stabil, kiszámítható márkához fordulunk a leggyakrabban.

A keresések racionalizálódásának legnagyobb vesztese a BMW, amelynek tavalyi, igen jelentős fellendülése átmenetinek bizonyult, és amely most Európán kívül csak Afrika déli területein, Oroszország perifériális szigetvilágában, valamint Türkmenisztánban számít kedvencnek. A Mercedes visszakerült a harmadik helyre, és nagyot nőtt a Kia népszerűsége (a márka megszerezte magának Indiát, Jordániát és Egyiptomot).

Az pedig különösen érdekfeszítő, hogy a Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, hogy az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája, és hogy a mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára keresnek rá a legtöbben. További információk a csatolt infografikában.

Fotók: Toyota, Lexus, comparethemarket.com

Infografika: comparethemarket.com

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.11
Az első vidéki trolibuszjárat Szegeden indult 1979. április 29-én. A 45 éves évfordulón újra 2....
2024.05.11
Idén egy szavazás keretei között a lakosság arról dönthet, melyik városban alakítsanak „okossá”....
2024.05.11
A közlekedési kultúra napján a 75 éves kelenföldi autóbuszgarázs nyitja meg kapuit a látogatók....
2024.05.11
Kínában 1,55 millió új személyautót értékesítettek áprilisban, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző....
2024.05.11
Zolder, Mugello, Assen, Spa, Oschersleben, Portimao, Hungaroring és Silverstone.  ..
2024.05.11
Az új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb....
2024.05.11
Május 11. a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. ..
2024.05.11
Összehangolt közlekedésrendészeti akciót tart a rendőrség, amely elsősorban a tehergépjárművek és....
2024.05.11
Fedélzeti kamera buktatta le a budapesti személyszállító kisiparost, akinek jó lenne, ha elvennék....
2024.05.11
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A....