Toyota

Toyota Corolla 2013 magyarországi premier – az új népautó

2013.09.17.

Az alsó-középkategóriás autók eladásában minden márka számára presztízskérdés jól szerepelni. A Corolla 1966-os bemutatása óta a Toyota töretlenül éllovasa az említett szegmensnek, és ezt a tendenciát kívánja erősíteni az idén megjelent Aurisszal és a múlt héten bemutatott Corollával.

Szerző: Horváth Miklós

A modell immár 47 éves és 11 generáción átívelő fejlődéstörténete rendkívül jól szemlélteti, hogy a Toyotánál komolyan veszik a cégfilozófiát és annak megvalósítását, ugyanis az első Corolla főmérnöke a következő kijelentést tette: „Olyan Corollát kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.” (Tatsuo Hasegawa - 1966).

 Meglepő helyszín egy autó premierhez - Budapest, Van Gogh Alive kiállítási terem

A számok alapján sikerült, hiszen idén júliusban került be a Guinness-rekordok könyvébe a Toyota Corolla 40 millió eladott darabszámával, túlszárnyalva az eddigi csúcstartó VW Bogarat (21,5 millió eladott darabszámmal). A siker okát feltehetően sokan ismerik, hiszen a 2 percenként gazdára lelő autóval szinte mindenki kapcsolatba került már közvetett, vagy közvetlen módon.

47 év gyümölcse: átlagosan 4-6 évente újult meg az előző 10 generáció

A most megjelent - 16 országban gyártott és 150 országban értékesített - modell esetében az eltérő felhasználási igények és az ügyfelek visszajelzései alapján egy olyan fejlesztést láthatunk, melynek részleteiben nincsenek régiónkénti eltérések.

Nagy szilárdságú acélok és több hegesztési pont alkalmazásának köszönhetően a karosszéria szerkezet merevebb és könnyebb lett. Az autó teljes tömege motorizáltságtól és felszereltségtől függően 1150-1320 kg közötti. Elődjéhez képest 8 cm-rel hosszabb, 1,5 cm-rel szélesebb és fél centivel alacsonyabb (H/Sz/M: 4620/1775/1465). A kereken 10 centivel hosszabb tengelytávval (2700 mm) 452 literes lett a csomagtér és 706 mm-re gyarapodott a hátsó üléssor előtti lábtér. Ez utóbbival szinte az Avensis beltéri dimenzióit megközelítő, kategóriaelső térkínálatúnak számít az új Corolla. Az autó megjelenéséről egyéni ízlés szerint ki-ki döntse el, hogy szép, avagy nem. Mindenesetre elmondható, hogy a Keen Look és Under Priority formanyelv szerint megalkotott felső légbeömlők és lámpatestek egysége, valamint a trapéz alakú alsó beömlők és a lökhárítót vertikálisan átszelő karaktervonalak igenis hatásos frontrészt alkotnak. Különös gondot fordítottak a karosszéria elemek közötti hézagok csökkentésére és a légellenállási együttható jelentős javítására (Cd-érték: 0,29-ről 0,27-re). A rések túlnyomó része 0,1-0,3 mm-rel csökkent, viszont a motorháztető és a sárvédő találkozásánál 0,9 mm-es a változás mértéke. Ezek együttes hatása nemcsak látványban dobja meg az autó megjelenését, hanem például zajszint csökkenés terén is sokat hozott. A városi tesztút során meggyőző tapasztalatot sikerült szereznünk arról, hogy a hangszigetelő anyagokkal úgy bántak, mintha Lexus lenne a végtermék.

Avensisre emlékeztető felhúzott felső lámpavonalak

A vízszintes vonalak uralta műszerfalon a vezetés során használt műszerek és kapcsolók (audio és navigáció) a „kijelző” zónában kaptak helyet, míg a többi kezelőszerv a „kezelési” zónában található. Fedélzeti felszereltség terén a konkurens modellek (Opel Astra, Ford Focus, Renault Mégane, VW Jetta, Skoda Octavia) vezetéstámogató segédletekkel jobban ellátottak, de a Corolla a turbó nélküli erőforrásainak literteljesítménye jobb és azért akad itt is egy-két figyelemre méltó apróság az utastérben is. Ilyen például a 6,1”-os WVGA érintőképernyős kijelző és a „mirror link” funkció. Ezzel gyakorlatilag a telefonunk menüjével megegyező szoftverrel operálhatunk menet közben, megkönnyítve és biztonságosabbá téve általa a telefonhasználatot. Akad itt még intelligens parkoló és start/stop rendszer, kulcs nélküli ajtónyitás, opciós design pack és megannyi technikai és esztétikai kiegészítő, de a lényeg úgyis a motorkínálat és a vételár, ezért nem is pazarolnék több helyet ezekre.

Két benzines és egy dízel erőforrással lesz kapható hazánkban az új Corolla. Az 1.33 Dual VVT-i a legkisebb benzines, 99 lóerős teljesítménnyel és 128 Nm-es forgatónyomatékkal. Ezt követi az 1.6-os Valvematik aggregát 132 lóerővel és 160 Nm-rel. Az egyetlen dízelmotor pedig az 1.4 D-4D, 90 lóerős és 205 Nm-es verziója, melynek károsanyag-kibocsátása a legalacsonyabb az említettek közül (99 g/km). A felsoroltak mindegyikéhez 6 fokozatú manuális váltó kapcsolható, kivétel az egyhatos, ahol opcionálisan CVT is rendelhető.

Az alapfelszereltség tartalmaz kormányról vezérelhető RDS rádiót - CD, MP3, USB és AUX bővítési lehetőséggel - fedélzeti számítógépet, 7 légzsákot, ABS-t, kipörgésgátlót, fékasszisztenst, manuális klímát, elektromos ablakokat elöl, elektromos mozgatású, fűthető tükröket, LED-es nappalifényt és 15”-os lemezfelniket. Az elektromos szervó szintén alap, de ehhez egy alacsonyabb szögben álló kormányoszlop és egy csökkentett szervóáttétel is tartozik, melynek köszönhetően közvetlenebbek és lineárisak a kormányreakcók. A fent felsoroltakért a táblázatban szereplő legalacsonyabb árat kérik. Az eddigi megrendelések alapján elég biztató prognózist vizionál a hazai importőr, ugyanis az év utolsó negyedévében 200 darabos értékesítésre van kilátás. További részletekkel és egy hosszabb beszámolóval tesztrovatunkban jelentkezünk novemberben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.20
A 2017-es modellév egyik legnagyobb és leginkább várt újdonsága az X-ADV volt. A koncepció,....
2018.02.20
A környezetbarát hibrid autói mellett motorsport hagyományairól ismert Toyota versenyistállója, a....
2018.02.20
Kínában jelentősen, több mint 7 százalékkal emelkedett az új személyautók eladása januárban -....
2018.02.20
Mykola Kapusta Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.20
„A Red-Bull autója az egyik legjobb az egész mezőnyben”, szögezi le Max Verstappen a Motorsport-....
2018.02.20
A Lexus március 6-án tartja az új UX crossover világpremierjét, mellette a három üléssoros,....
2018.02.20
- Új autóalkatrész gyártó üzemet hoz létre Újhartyánban a svájci tulajdonú REHAU-Automotive Kft., a....
2018.02.20
A versenygép. ..
2018.02.20
- Nem közlekedhettek a 7,5 tonna össztömeget meghaladó járművek a 82-es főúton Veszprém és....
2018.02.20
A Peugeot 2018 első félévében is folytatja technológiai offenzíváját. A 308-at már eddig is nagyra....