Rallye

Toyota GT86 CS-R3 debütálás a FIA Rali világbajnokságon

2014.08.03.

A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin - a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be - erősítette meg a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

A TMG úgy döntött, hogy a pilóták és a rajongók örömére hátsókerék-hajtású versenyautóval tér vissza ralis gyökereihez, olyan legendás modellek előtt tisztelegve, mint a látványos Celica Twin Cam Turbo (TA64), a nyolcvanas évek raligyőztes versenyautója. Ez a döntés tökéletesen igazodik a TOYOTA globális „Újra beleszeretsz a vezetésbe!” szlogenjéhez, valamint a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy minél szélesebb körben támogassa az alulról jövő motorsport kezdeményezéseket. Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a TMG az augusztus 21-24. között, Trier környékén zajló Német ralin veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát és így fontos szerepet tölt be a rali során.

 

A CS-R3-at Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső műszaki adatok meghatározását megelőző finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A CS-R3 privát ügyfelek és TOYOTA márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődők költséghatékonyan élhetik át a raliversenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a mindenre kiterjedő fejlesztési programnak, amelynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad majd le. A fejlesztési folyamat során a TMG elsősorban a tömeg csökkentésére törekedett, valamint arra, hogy megbízható, biztonságos és élvezetesen vezethető autót hozzon létre. A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg az FIA homológ bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték és építették meg.

 

A TMG emellett egyedileg kialakított kábelkötegeket és motorsport motorvezérlést épített be, valamint a piacvezető beszállítótól származó, aszfaltra és murvára fejlesztett, egyedi kialakítású lengőkarokkal szerelt futómű-készleteket kínál. A CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a Német ralira, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni. A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető; a TMG várhatóan az egyéb R3 modellekkel versenyképes áron fogja azt kínálni. A pontos árképzésről a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a TMG.

„Izgalmas hírek ezek a TMG és reményeim szerint a rali világa számára. Mindenképpen nagy látványosságnak ígérkezik, amint egy vadonatúj hátsókerék-hajtású rali versenyautó elsőként gördül el a rajttól. Fontos leszögeznünk, hogy az a GT86 CS-R3, amellyel Isolde végigmegy a Német rali szakaszain, még nincs kész: ahhoz, hogy befejezzük a fejlesztési programot, szükségünk lesz a Német ralin begyűjtendo adatokra. Éppen ezért a verseny fontos állomás lesz a GT86 CS-R3 történetében, egyben jól láthatóan jelzi reménybeli ügyfeleink számára, hogy a projekt jó ütemben halad a megvalósulás felé. Az, hogy a prototípust az FIA Rali világbajnokság széles nyilvánossága előtt teszteljük, jól mutatja, mennyire biztosak vagyunk a projekt sikerében. Az autó iránti érdeklődés máris felülmúlta előzetes várakozásainkat, alig várjuk, hogy Trierből is visszajelzést kapjunk rajongóinktól és ügyfeleinktől” - mondta Nico Ehlert, az ügyfél motorsport program főmérnöke

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....