Toyota Mirai

A Toyotával válhat hidrogén-nagyhatalommá Kanada

2023.09.13.

Felismerve, hogy a hidrogén alapú gazdaság megteremtéséhez minél gyorsabban el kell érni egy kritikus tömeget, a kanadai Alberta tartományban ambiciózus középtávú projektet indítottak útjára, amiben kulcsszerepet szánnak a Toyotának.

Öt éven belül ötezer hidrogéntüzelőanyag-cellás járművet szeretne a kanadai Alberta tartomány útjain látni az a gazdasági társulás, amely globális hidrogén-nagyhatalommá szeretné tenni a tartományt, majd Kanada egészét. Ennek a folyamatnak az egyik első lépéseként a társulás élén álló edmontoni nemzetközi repülőtér (Edmonton International Airport, YEG) együttműködési megállapodást kötött a Toyota kanadai képviseletével, és hamarosan száz darab Toyota Mirai FCEV szedánnal bővítheti járműflottáját.

Ez önmagában is nagy jelentőségű lépés, a YEG azonban nem állt itt meg: a világ legnagyobb hidrogéngyártójának számító Air Products vállalattal is megegyeztek, hogy a repülőtér területén töltőállomást építenek ki – addig is, amíg ez megvalósul, ideiglenes, mobil H2-kútról tankolhatnak a Toyoták.

A partnerek abban bíznak, hogy a száztagú flotta kiszolgálásához szükséges hidrogéntöltő kapacitás más potenciális felhasználókat is arra ösztönöz majd, hogy üzemanyagcellás járműtechnológiára váltsanak. A tapasztalat igazolja ennek az életszerűségét: másutt sem az egy-két autóból álló kísérleti flották, hanem a jelentős darabszámú járműparkok katalizálták a fejlődést.

Ebben az esetben még gyorsabb lehet a felfutás, hiszen a YEG területén egy fenntarthatósági elvek mentén kialakított ipari park működik, ahol vezető tudományos és ipari szereplők igyekeznek előremutató fejlesztéseket megvalósítani, környezettudatos működést megvalósítani, így jelentős létszámú potenciális ügyfélbázisra épülhet a projekt. A repülőtér 2040-re a teljes szénsemlegességet tűzte ki célként maga elé, és ezzel főszereplőjévé válhat annak a folyamatnak, amelynek eredményeként az évszázad derekára az egész ország nullára kivánja csökkenteni szénlábnyomát.

Az eredeti Toyota Mirai 2014 végén jelent meg a piacon. Az autó 2022 novemberéig, azaz nem egészen nyolc év alatt több mint 21 ezer példányban talált gazdára, és ezzel a világ legnagyobb számban értékesített tüzelőanyag-cellás személygépkocsija. A jelenleg forgalmazott, második generációs modell tüzelőanyag-cellája 128 kW teljesítményre képes, az áramfejlesztő egység egy kis kapacitású akkumulátor közbeiktatásával táplálja a hátsó kerekeket hajtó, 134 kW teljesítményű villanymotort. A Mirai 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 174 km/óra, a nagynyomású hidrogéntartályaiban tárolt 5,4 kilogrammnyi hidrogénnel több mint 640 kilométert képes megtenni.

További autós tartalmakért kövessenek minket Facebookon is! 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....