Hibrid autózás

Tréfásan küzd a hibrid-tévhitek ellen a Toyota

2017.07.17.

Eredeti módszerrel próbálja eloszlatni a hibridekkel kapcsolatos tévhiteket a Toyota: az Antwerperben indított tréfás kampány során a full hibrid modellek nem is létező töltőcsatlakozóját próbálják megtalálni úrvezetők segítségével.

Miközben világszerte robbanásszerűen nő a környezetbarát hibrid autók értékesítése, sokak számára még mindig ismeretlen és kicsit megfoghatatlan a már húsz éve bizonyító technológia. A hibrid technológiát jegyző, világelső Toyota, és prémium márkája, a Lexus éppen ezért úgy döntött, megpróbálja azt közelebb hozni az emberekhez és elmagyarázni, hogyan működnek a hibridek, felszámolva a velük kapcsolatos tévhiteket.

Így kezdődött a vadászat a csatlakozóra

A Toyota kollégái elsőként Antwerperben lendültek akcióba: egy hibrid Toyota mellett állva arra kérték a járókelőket, hogy értékes ajándékok fejében minél rövidebb idő alatt találják meg, hol is kell az autót tölteni. Bár akadt aki maga is hibrid autó tulajdonosaként azonnal tudta, hogy becsapós a kérdés, hisz az autó nem igényel töltést, sokan nekiláttak a töltőcsatlakozó keresésének, vicces perceket szerezve az eseményeket figyelő járókelőnek. Természetesen a kudarcra ítélt próbálkozásokat követően a Toyota szakemberei elmondták a magukat megméretőknek, hogy mi is a helyzet, és kárpótlásul a beígért ajándék sem maradt el. (A vicces játékról készült videó itt nézhető meg.)

Sok helyen keresték a nem létező csatlakozót

A világ legzöldebb leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus az elmúlt húsz évben több, mint 10,5 millió környezetbarát hibrid autót adott el világszerte, többet, mint az összes többi gyártó együttvéve. A technológia fejlesztése területén a versenytársaival szemben mintegy 10 éves előnnyel rendelkező világelső japán gyártó ugyanakkor a hibrid forradalom ellenére piackutatásai során gyakran azzal szembesül, hogy sokan még ma sem tudják, hogyan is működnek a hibridek, és nem egy tévhit alakult ki az emberekben. Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a hibrid autókat tölteni kell: szemben ugyanis az elektromos autókkal, vagy a hibridek speciális változatával, az úgynevezett plug-in hibridekkel a full hibrid autók nem igényelnek külön töltést, akkumulátorukat ugyanis az autó fékezése során termelődő energia tölti. Utóbbinak egyébiránt addicionális előnye a fékek sokkal lassabb kopása is.

Hiábavaló kutatás

Éppen ennek köszönhető az is, hogy szemben az elektromos autókkal a benzin és elektromos hajtást kombináló hibridek esetében nem kell az előbbiekre jellemző korlátozott hatótávtól sem tartanunk: az autó automatikusan vált az elektromos és a benzines üzemmód között, így alacsony sebesség mellett, a városi közlekedés során jellemzően 60-70 százalékban elektromos üzemmódban, nulla fogyasztással és károsanyag-kibocsátással halad, magasabb sebesség mellett vagy erőteljes gyorsítás esetén pedig átveszi a szerepet a benzinmotor. Ennek köszönhetően a full hibrid autók esetén a tankolás is a hagyományos módon, benzinkúton történik, nem kell külön töltéssel bajlódnunk, ami rendkívül praktikussá teszi az autó használatát: úgy lehetünk környezetbarátok (és nem mellesleg autózhatunk olcsóbban), hogy közben semmit sem kell feláldoznunk a kényelem oltárán.

A tévhitek erősnek bizonyultak

A piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus (világszerte 34, Európában, így Magyarországon is 16 modell a városi kisautó Toyota Yaristól a szupersportkupé Lexus LC-ig) a piackutatások eredményeinek hatására úgy döntött, egy eredeti kampánnyal igyekszik felhívni a hibrid autók mindennapi használatának egyszerű és kényelmes voltára a figyelmet.

Nem adták fel a játékosok

„A hibridekkel kapcsolatos ismeretek hiánya, illetve a fent említett tévhitek az autóvásárlók egy részénél még hazánkban is jelen vannak, annak ellenére, hogy az elmúlt három évben megnégyszereződött a hazai hibrid értékesítések száma. Miközben a piac zöldülése az idei évben még tovább gyorsult annak köszönhetően, hogy immár a vállalati flották is egyre nagyobb számban váltanak dízelről hibridre, és egyre több versenytársunk kínál nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapuló hibrideket, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy két évtizedes múltja ellenére a technológia sokaknak még ma is újdonságnak számít.” – fogalmazott Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.07.23
Dream Cars Roadshow címmel hirdetett a egy nem mindennapi programot a Pappas Auto, a héten Szegeden....
2017.07.23
Rahim Baghal Baghmisheh Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.07.23
Nehéz tehergépkocsikat és autóbuszokat ellenőriz a rendőrség országszerte a jövő héten, elsősorban....
2017.07.23
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Jó a klímád! ..
2017.07.23
A Seat megmentőjeként is tekinthetünk a trendi Atecára, amely az utóbbi évek legjobban sikerült....
2017.07.23
A helyszínen meghalt az a gyalogos, akit elsodort egy autós a 84 számú főút 51-es....
2017.07.23
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az elektromos motorral ellátott kerékpárok, ezeknek a....
2017.07.23
A tűzoltók a lovat kiemelték az utánfutóból - jelentette a VÉSZ 14.24-kor.      ..
2017.07.23
Tóbiás és Balambér minden héten tartogat számotokra egy izgalmas kalandot. Ezen a héten Tóbiás és....
2017.07.23
A Hungaroringen 2017. július 27. és július 30. között rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat,....