Hibrid autózás

Tréfásan küzd a hibrid-tévhitek ellen a Toyota

2017.07.17.

Eredeti módszerrel próbálja eloszlatni a hibridekkel kapcsolatos tévhiteket a Toyota: az Antwerperben indított tréfás kampány során a full hibrid modellek nem is létező töltőcsatlakozóját próbálják megtalálni úrvezetők segítségével.

Miközben világszerte robbanásszerűen nő a környezetbarát hibrid autók értékesítése, sokak számára még mindig ismeretlen és kicsit megfoghatatlan a már húsz éve bizonyító technológia. A hibrid technológiát jegyző, világelső Toyota, és prémium márkája, a Lexus éppen ezért úgy döntött, megpróbálja azt közelebb hozni az emberekhez és elmagyarázni, hogyan működnek a hibridek, felszámolva a velük kapcsolatos tévhiteket.

Így kezdődött a vadászat a csatlakozóra

A Toyota kollégái elsőként Antwerperben lendültek akcióba: egy hibrid Toyota mellett állva arra kérték a járókelőket, hogy értékes ajándékok fejében minél rövidebb idő alatt találják meg, hol is kell az autót tölteni. Bár akadt aki maga is hibrid autó tulajdonosaként azonnal tudta, hogy becsapós a kérdés, hisz az autó nem igényel töltést, sokan nekiláttak a töltőcsatlakozó keresésének, vicces perceket szerezve az eseményeket figyelő járókelőnek. Természetesen a kudarcra ítélt próbálkozásokat követően a Toyota szakemberei elmondták a magukat megméretőknek, hogy mi is a helyzet, és kárpótlásul a beígért ajándék sem maradt el. (A vicces játékról készült videó itt nézhető meg.)

Sok helyen keresték a nem létező csatlakozót

A világ legzöldebb leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus az elmúlt húsz évben több, mint 10,5 millió környezetbarát hibrid autót adott el világszerte, többet, mint az összes többi gyártó együttvéve. A technológia fejlesztése területén a versenytársaival szemben mintegy 10 éves előnnyel rendelkező világelső japán gyártó ugyanakkor a hibrid forradalom ellenére piackutatásai során gyakran azzal szembesül, hogy sokan még ma sem tudják, hogyan is működnek a hibridek, és nem egy tévhit alakult ki az emberekben. Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a hibrid autókat tölteni kell: szemben ugyanis az elektromos autókkal, vagy a hibridek speciális változatával, az úgynevezett plug-in hibridekkel a full hibrid autók nem igényelnek külön töltést, akkumulátorukat ugyanis az autó fékezése során termelődő energia tölti. Utóbbinak egyébiránt addicionális előnye a fékek sokkal lassabb kopása is.

Hiábavaló kutatás

Éppen ennek köszönhető az is, hogy szemben az elektromos autókkal a benzin és elektromos hajtást kombináló hibridek esetében nem kell az előbbiekre jellemző korlátozott hatótávtól sem tartanunk: az autó automatikusan vált az elektromos és a benzines üzemmód között, így alacsony sebesség mellett, a városi közlekedés során jellemzően 60-70 százalékban elektromos üzemmódban, nulla fogyasztással és károsanyag-kibocsátással halad, magasabb sebesség mellett vagy erőteljes gyorsítás esetén pedig átveszi a szerepet a benzinmotor. Ennek köszönhetően a full hibrid autók esetén a tankolás is a hagyományos módon, benzinkúton történik, nem kell külön töltéssel bajlódnunk, ami rendkívül praktikussá teszi az autó használatát: úgy lehetünk környezetbarátok (és nem mellesleg autózhatunk olcsóbban), hogy közben semmit sem kell feláldoznunk a kényelem oltárán.

A tévhitek erősnek bizonyultak

A piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus (világszerte 34, Európában, így Magyarországon is 16 modell a városi kisautó Toyota Yaristól a szupersportkupé Lexus LC-ig) a piackutatások eredményeinek hatására úgy döntött, egy eredeti kampánnyal igyekszik felhívni a hibrid autók mindennapi használatának egyszerű és kényelmes voltára a figyelmet.

Nem adták fel a játékosok

„A hibridekkel kapcsolatos ismeretek hiánya, illetve a fent említett tévhitek az autóvásárlók egy részénél még hazánkban is jelen vannak, annak ellenére, hogy az elmúlt három évben megnégyszereződött a hazai hibrid értékesítések száma. Miközben a piac zöldülése az idei évben még tovább gyorsult annak köszönhetően, hogy immár a vállalati flották is egyre nagyobb számban váltanak dízelről hibridre, és egyre több versenytársunk kínál nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapuló hibrideket, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy két évtizedes múltja ellenére a technológia sokaknak még ma is újdonságnak számít.” – fogalmazott Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.22
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) együttműködési....
2018.06.22
Dolgozni nyáron, a legnagyobb hőségben embert próbáló dolog és ezen a hétfők sem szoktak segíteni.....
2018.06.21
A maga nemében rendhagyó helyszínre szervezte a Ford a megújult Mustang statikus bemutatóját,....
2018.06.21
A Volkswagen konszern 100 millió dollárt fektet a szilárdest-akkumulátor technológia fejlesztésével....
2018.06.21
Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója továbbra sem elégedett a szerinte nem elég konkrét....
2018.06.21
Immáron nem csupán hollywoodi szuperprodukciók díszletéül szolgál Budapest: a világ legzöldebb és....
2018.06.21
Patrick Heymans Belgiumból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.21
Az eredetileg a sugárhajtású vadászgépekhez kifejlesztett technológia most a vadonatúj Focus....
2018.06.21
Az Antarktisz és a Szahara beköltözött az Audi Hungariához: mostantól egy új klímakamra áll a....
2018.06.21
Bicske és Tatabánya között, a Győr felé vezető oldalon 12 kilométeres, egybefüggő szakaszon....