Toyota újdonságok

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

2019.02.08.

Tovább erősíti pozícióját a bolygó negyedik legnagyobb nemzeti újautó-piacán a Toyota. Az Indiának szánt, közös platformra épülő modellpáros az országban szokatlanul modern technológiákat alkalmaz.

Hibrid hajtáslánccal és könnyebb, biztonságosabb önhordó vázszerkezettel érkezik 2021 körül az indiai újautó-piacra a Toyota új kompakt szabadidőjárműve és buszlimuzinja. A közös, új generációs padlólemezre épülő modell azt a frissen bemutatott Toyota InnovaCrystat váltja majd, amely a crossoverek stílusát és emelt üléspozícióját a buszlimuzinok felülmúlhatatlan praktikumával társítja.

A jelenlegi InnovaCrysta a Toyota Hilux elpusztíthatatlan létravázas szerkezetére épül, a robusztus alapok mellett rendkívül igényes (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros) futómű biztosít megfelelő utazási komfortot és pontos vezethetőséget. A Délkelet-Ázsiában gyártott és forgalmazott autó 2.7 literes benzinmotorja vagy 2.4, illetve 2.8 literes dízelmotorjai hatfokozatú automata sebességváltó közbeiktatásával hajtják a hátsó vagy mindkét tengelyt.

A környezetvédelmi és utasbiztonsági szempontból egyaránt előremutatóbb új modellpárost a Suzukival kötött együttműködési megállapodás keretében fogják fejleszteni és gyártani. Iparági hírek szerint bizonyosnak látszik, hogy költségmegfontolásokból bontják ketté az InnovaCrysta dupla személyiségét: a buszlimuzin olcsóbb, míg a szabadidőjármű drágább, de igényesebb is lesz. Üzemben tartási költségei ugyanakkor jelentősen javulnak majd, köszönhetően a közelebbről nem részletezett öntöltő hibrid hajtásláncnak, amelyet először fog alkalmazni ebben a szegmensben a Toyota.

A Toyota Motor Company indiai leányvállalata, a Toyota Kirloskar Motor hivatalosan még nem erősítette meg az India Times belső információkra hivatkozó értesülését, ugyanakkor a cég egyik, neve elhallgatását kérő, vezető beosztású dolgozója szerint:„a szabadidőjármű és a buszlimuzin tervei egyaránt az asztalon vannak. Közülük a kompakt egyterű modell az engedélyezés legvégső fázisában jár, már csak néhány fontos lépés van hátra, hogy biztos legyen a megvalósulása.”

Indiában 2018 során 3,4 millió személygépkocsit adtak el. A lakosság számának és vásárlóerejének gyors ütemű növekedése a szakértők szerint hamarosan a világ harmadik legnagyobb újautó-piacává teheti Indiát: az ázsiai ország, amely egy évvel ezelőtt körözte le Németországot, akár már 2020-ban megelőzheti Japánt. A Toyota tavaly 4,3-ról 4,5 százalékra növelte részesedését ezen a hatalmas, gyors ütemben fejlődő piacon, s az új generációs modellek várhatóan tovább erősítik a márka indiai pozícióját.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....
2024.05.21
Ausztriában csúszott be a baki – írja a Kronen Zeitung.   ..
2024.05.20
A kimondottan elektromos buszokhoz tervezett e-SMART City AU56, elnyerte a legrangosabb elismerést....