Lexus UX

Új, elektromos hajtásláncot kaphat a Lexus UX

2018.12.23.

A japán prémium gyártó az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál kedden levédette az UX300e típusjelzést. Vajon tisztán elektromos verziót vagy hálózatról tölthető hibridet takar a kódnév, és mikor érkezik az újdonság?

A japán Csunicsi Simbun újság értesülése szerint a Lexus már 2020-ban piacra léphet első villanyautójával, amelyet az UX crossoverből alakítanának ki. A naponta 2,5 millió példányban eladott lap értesülései, most úgy tűnik, megerősítést nyertek: a Toyota az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (European Union Intellectual Property Office, EuIPO) levédette az UX300e típusjelzést. A kombináció túlságosan konkrét ahhoz, hogy bejegyzését csupán elővigyázatosságnak tekinthessük, nem vág egybe ugyanakkor a Lexus eddigi nómenklatúrájával, amelyben a turbómotoros modelleket „t” betűvel, a hibrideket „h”-val, a szívó benzinmotoros verziókat pedig semmivel nem jelölik.

Így sem azonnal egyértelmű persze, hogy mit jelenthet az „e”. Számos európai gyártónál a hálózatról tölthető hibrid típusokat különbözteti meg egy-egy modellcsaládon belül, míg az akkumulátoros elektromos gépkocsikra több helyen is az „i” elő- vagy utótag utal. A Toyota-csoport jelenleg egyetlen plug-in hibrid modellt forgalmaz Európában, ám a Toyota Prius PHEV 136 lóerős hajtáslánca aligha felelne meg a Lexus UX jelenleg rendelkezésre álló erőforrásaihoz (171 lóerős benzinmotor, 178 lóerős hibrid) szokott ügyfeleknek. Mindenképpen vadonatúj, még erősebb hajtásláncot kell tehát fejlesztenie a márkának. A 300e típusjelzés 200 lóerő körüli teljesítményt sejtet, ami a prémium plug-in járművek körében eléggé józan értéknek számít ahhoz, hogy akár egy szerényebb kapacitású akkumulátor-csomaggal is megvalósítható legyen, így nem okozhatnak gondot az UX kompakt méretei.

Ugyanakkor elektromos hajtáslánccal is kiváló pozícióból indulna az UX, mert ebben a méretosztályban nem létezik emissziómentes crossover a piacon. A hamarosan színre lépő DS3 Crossback E-Tense kisebb, a Jaguar I-Pace és az Audi e-tron egy, a bevezetés küszöbén álló Mercedes-Benz EQC két számmal nagyobb nála. A Lexus így jóformán egyedül harcolhatna az ügyfelek kegyeiért, ráadásul egy erre különösen alkalmas szegmensben: amíg ugyanis ki nem épül egy kellően sűrű, pán-európai elektromos töltőhálózat, nagyobb használati értéket képvisel az elektromos hajtáslánc egy kompakt szabadidőjárműben, mint egy alapvetően hosszú távú utazásokra optimalizált közép- vagy felsőkategóriás SUV-ban.

A sejtések szerint akár már a 2019-es Genfi Autószalonon, de legkésőbb a jövő őszi Frankfurti Autószalonon bemutatkozhat az UX300e, és akkor kiderül, a jövőbe vezető utak közül melyiket választotta a Lexus.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....