Szeged

Új emissziómérési technológiát fejleszt az Energotest és az SZTE

2017.11.14.

- Új, fotoakusztikai elven működő gépjármű kipufogógáz emisszió mérési technológia fejlesztésébe kezdett uniós támogatással az Energotest Kft. és a Contireg Mérnökiroda Kft. a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) kutatóival együttműködve - jelentette be Szabó Gábor, a felsőoktatási intézmény rektora kedden a csongrádi megyeszékhelyen.

Az akadémikus a 713 millió forintos uniós támogatással megvalósuló kutatás-fejlesztési projektet bemutató sajtótájékoztatón elmondta, egyre nagyobb az igény olyan technológiákra, melyek alkalmasak arra, hogy menet közben mérjék a gépjárművek károsanyag-kibocsátását. A professzor hangsúlyozta, a belsőégésű motorok fejlesztésében az elmúlt 25 évben hatalmas előrelépés történt, a továbbiakhoz nyújthat segítséget a kutatási program. A hároméves projekt célja az SZTE-n kidolgozott technikával olyan fedélzeti eszköz fejlesztése, amely energiafelvételével, méretével, kezelhetőségével sem változtatja meg a gépjármű tulajdonságait.



Zentai Tamás, az Energotest Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a kutatás-fejlesztési projektben az egyetem kutatói a lézertechnológiáért, a fotoakusztikus mérésekért, a két cég szakemberei a mérés-adatgyűjtésért felelősek. A projekt eredményeként megvalósulhat a megbízható, gyors, közel valós idejű, nagy tömegű emissziós adatgyűjtés és -feldolgozás. A fedélzeti műszer lézeres-fotoakusztikus analizátor egysége várhatóan szinte minden fontos paraméterében felül fogja múlni a jelenleg a részecskekibocsátás mérésére alkalmazott technológiákat. -Olyan újszerű, az emissziós bázisú motorfejlesztéshez elengedhetetlenül szükséges mennyiségi és minőségi információkhoz juttatva az autógyártókat, melyek révén hatékonyabb, az egyre szigorodó kibocsátási normáknak is eleget tevő dízel- vagy benzinüzemű motorok fejlesztése válik lehetővé - fejtette ki a szakember. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, a projekt magában hordozza a továbblépés lehetőségét is: a kidolgozott technológia kiindulása lehet olyan fejlesztéseknek, melyek célja a vezérléstechnika átalakítása úgy, hogy a járművek kibocsátása az adott üzemi körülmények között a lehető legkisebb legyen.



A honlapja szerint 1990-ben alapított Energotest Kft. magyar mérnöki tulajdonú vállalkozás. A száz főállású alkalmazottnak munkát adó cég fejlesztette a többi közt az Energoline komplett mérésadatgyűjtő és kiértékelő programot, mellyel a Közlekedési Hatóság szinte valamennyi és a Magyar Autóklub minden állomása dolgozik, számos további javító- és vizsgabázis mellett. A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a cég értékesítésből származó nettó bevétele tavaly 1,096 milliárd forint volt, melyből 158,4 millió forintot tett ki az export. A vállalkozás adózott eredménye 2016-ban 20,2 millió forint volt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.17
A Hyundai belga pilótája vasárnap jó eséllyel a harmadik nem skandináv ralis lesz Loeb és Ogier....
2018.02.17
A Gondolatjel előző számában beültünk Dieter Zetsche időgépébe, hogy megnézzük az önvezető autó....
2018.02.17
A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia, a 18 éves Mick idén nem lép feljebb egy....
2018.02.17
A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki az M7 autópályán új gyűjtő-....
2018.02.17
Valeri Alexandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.17
2008-ban került piacra a Lexus F almárka első gyártmánya. A soron következő kiadások egytől egyig....
2018.02.17
Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely tavaly 47%-kal,....
2018.02.17
A brit szabadidőjármű hibrid változata az első kocsi a világon, amely képes volt megmászni a....
2018.02.17
A szuperkönnyű, de nagyon gyúlékony autót kartonból hajtogatták és ragasztották össze. ..
2018.02.17
Egy nyílt forráskódú robotikai szoftver fejlesztésével foglalkozó alapítvány működését egymillió....