fejlesztés

Új kutatóközpontot alapít Győrben az MTA az Audival

2015.06.25.

Együttműködési megállapodást ír alá a Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria Motor Kft. Az Akadémia a felfedező kutatások eredményeivel járul hozzá a Győrben folyó, kiemelkedő színvonalú járműipari kutatásokhoz, jelenlétével egyidejűleg hangsúlyozva a nyugat-magyarországi régió műszaki és természettudományos kutatásainak támogatását – jelentették be csütörtökön Budapesten, az MTA épületében tartott sajtótájékoztatón. Az új kutatóközpont működéséhez szükséges feltételeket az MTA, az AUDI, az egyetem és Győr városa együtt biztosítja.

Az együttműködési megállapodást Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft.  ügyvezetésének elnöke, dr. Knáb Erzsébet, a győri Audi személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója, Monostori László, az MTA SZTAKI főigazgatója, Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora és Borkai Zsolt, Győr Megyei Jogú Város polgármestere írták alá.

Elnökök kézfogása: Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezetésének elnöke és Lovász László, az MTA elnöke.

Az együttműködés bázisaként az MTA új kutatóközpontot alapít Győrben. A Járműtechnológiai Kutatások Kiválósági Központja (J3K) a győri Széchenyi István Egyetemen jön létre, az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (MTA SZTAKI) és az egyetem közreműködésével. A J3K fő céljai között a legújabb irányítási és infokommunikációs technológiák, illetve a kapcsolódó matematikai módszerek kifejlesztése, valamint az anyagtudomány jármű-technológiában megjelenő problémáinak megoldása és alkalmazása szerepel.

Az aláíró felek kinyilvánították, hogy közösen vesznek részt a Magyar Tudományos Akadémia 2015 őszén megújuló, az alkalmazott kutatások és a versenyszféra felé nyitó Lendület programjában.

Ez egy hatalmas lépés – nyilatkozta Thomas Faustmann. – A győri egyetemmel olyan magas szintre jutottunk, hogy az Akadémia jelentkezett, szeretnénk beszállni hozzátok. Eddig nekünk kellett dolgozni azon, honnan szerzünk pénzt, most pedig azt mondta az Akadémia, adunk nektek, költsétek el kutatásra. Vagyis minden fordítva történt, mint eddig.

Az ünnepélyes aláírás balról jobbra): Borkai Zsolt, Győr polgármestere, Knáb Erzsébet, a győri Audi személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója, Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft.  ügyvezetésének elnöke, Lovász László, az MTA elnöke,Monostori László, az MTA SZTAKI főigazgatója és Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora. 

A Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (MTA SZTAKI) a hazai járműipar fejlődése és fejlesztése szempontjából releváns felfedező és kísérleti kutatásokkal kíván foglalkozni. Elméleti eredményeire és a járműipar kiemelkedő képviselőivel végzett eddigi közös K+F+I tevékenysége során nyert tapasztalataira alapozva, a kiválósági központ tudományos és szakmai profilján belül az intézet a legújabb irányítási és infokommunikációs technológiákra, a kapcsolódó matematikai módszerekre, valamint az Industrie 4.0 irányultságú termelésinformatikai alap- és alkalmazott kutatásokra kívánja a hangsúlyt helyezni. Az MTA SZTAKI kutatási pozícióinak képviselete és régiós kutatási tudományos kapcsolatainak erősítése érdekében ugyanitt kihelyezett telephelyet (képviseletet) tervez létrehozni” – mondta Monostori László, az MTA SZTAKI igazgatója.

Földesi Péter rektor köszöntet mondott a városnak, amely szereti egyetemét, az Audinak, amely egyenrangú partnerként közelít hozzájuk, az MTA-nak pedig a bizalomért.

A Széchenyi István Egyetem törekvései erősítik a győri gazdaság, a város térségszervező erejét, így a győri egyetem hatása is messze túlterjed a város, a nagytérség határain. Az egyetem stratégiai célja, hogy a hozzá kapcsolódó gazdasági térség fejlődésének szellemi központja is legyen. Az MTA győri Járműtechnológiai Kutatások Kiválósági Központja (J3K) a felsőoktatás és a gazdaság nemzetközi kapcsolatainak, jövőképének meghatározó motorja. A Széchenyi István Egyetem tevékenysége során folyamatosan együttműködik Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatával, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-vel, a térségi munkaerőpiacot alakító cégekkel és intézményekkel” – mondta Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora.

A jövő Győrben épül, amihez szilárd alapok, alapkutatások kellenek – jelentette ki a rektor.

Knáb Erzsébet arról beszélt, az Akadémia, az Audi és Győr csütörtöki kézfogása új korszakot nyit a gazdaság, a felsőoktatás és a tudomány együttműködése terén. A felsőoktatással, a tudománnyal való kapcsolatunk alapja az a meggyőződésünk, hogy vállalatunk sikereinek zálogát a magasan képzett munkatársak jelentik. Személyügyi stratégiánkban ezért kap fontos szerepet a felsőoktatási, illetve a tudományos együttműködés - fogalmazott.

Lovász László, az MTA elnöke örömének adott hangot, hogy az Audi beszállt ebbe a kísérletbe,amely megerősíti az alapkutatást, s reményét fejezte ki, hogy az együttműködésből az ingolstadti székhelyű autógyár is kamatozik. 

Borkai Zsolt győri polgármester úgy fogalmazott, Győr az elmúlt időszakban sikert sikerre halmozott, amelynek kulcsa az együttműködés. Az egyetem, az Audi és a város együttgondolkodásához most a tudomány is csatlakozik, a város sikertörténete folytatódik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.19
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság 2019. május 13-19. között meghirdette a Zebra-terv....
2019.05.19
Átadták a Nyugat-Európát Görögországgal összekötő, a Szerbiát észak-déli irányban átszelő....
2019.05.19
Űrakadémiát szervez 18-35 év közötti fiatalok számára a Magyar Asztronautikai Társaság (MANT). A....
2019.05.19
Az Orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium közzétette az Aurus Komendant SUV új fotóit hivatalos....
2019.05.18
A sebességi világrekordok történetében jeles dátum 1899. április 29-e. Idén ünnepeljük a 110.....
2019.05.18
Volkswagen kereskedelmi járművekért felelős részlege frisstette egyik ikonikus modelljét. A T6.1-es....
2019.05.18
Ch. Kiran Kumar Raugaru Indiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.05.18
Az M5 immár három és fél évtizede a nagyteljesítményű sportlimuzinok etalonja. A neves jubileumot a....
2019.05.18
A magyar túraautós versenye érdemben csak három körig tartott Zandvoortban, utána nem volt tapadása....
2019.05.18
A helyszínelés és a műszaki mentés idejére a balesettel érintett útszakaszt lezárták - közölte a....