Lada

Újratöltve és betárazva a LADA hazai forgalmazása

2015.07.16.

Nosztalgikus hangulatot idézett és bizakodó jövőképet festett az újkori orosz népautó hazai importőre kedden, a Pesti Vigadóban tartott sajtótájékoztatón, ahol bejelentették, hogy novemberben szalont nyitnak és megkezdik – Európában elsőként – három új modell bevezetését.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Ormos István, a Duna Autó Zrt tulajdonosa és ügyvezető igazgatója köszöntőjét követően felvázolta a július elsején megköttetett szerződés előzményeit, mely szerint az AVTOVAZ európai ízlés szerint fejlesztett modelljeinek - a régió és egyben az Unió - első importőre a  LADA Hungary Disztribúció Kft lesz. Beszédében természetesen utalást tett a Ladák mindenkori sikerére, melynek legjobb bizonyítéka, hogy a hivatalos import befejezéséig (1996-ig), mintegy 1 millió Lada került hazánkba, ezáltal az orosz gyár legnagyobb exportpiaca voltunk.

Az esemény házigazdája Molnár Panna a Lada Hungary Kft. marketing és PR igazgatója volt. Az asztalnál (balról jobbra) Ormos Péter a Duna Autó Zrt. managere, Markó Zoltán projekt igazgató és Ormos István tulajdonos, ügyvezető foglal helyet - a galériában még több kép és információ látható az érkező modellekről és az előadásról

És persze ki ne emlékezne az ezeröcsire vagy a parasztmercinek titulált, presztízs értékkel bíró kocka Ladákra a kilencvenes évekből? A filmjeinket (Ötvös Csöpi, Dögkeselyűk), a mindennapjainkat (rendőrségi Ladák) és az autósportot (VFTS) is meghatározó modellek kardinális szerepet játszottak anno az életünkben, azonban az ezredforduló után igencsak beszűkültek a lehetőségek a nyugati típusok felé orientálódó társadalomban. Az AVTOVAZ felismerte, hogy az orosz piacra gyártott modellek rendkívüli potenciált hordoznak az öreg kontinens piacán is, ezért komoly fejlesztésekre szánták el magukat a közelmúltban. Első körben felkérték Bo Anderssont, aki korábban a General Motors felsővezetője volt, hogy dolgozza ki az európai bevezetés részleteit, valamint Steve Mattint, a brit formatervezőt is bevonták a projektbe, akinek a nevéhez olyan modellek fűződnek, mint például a Mercedes ML és GL osztályos terepjárói.

A Fiat 124 alapján gyártott első Zsiguli (2101) 1970. szeptember 9-én gördült ki a Zsiguli-hegy közelében fekvő sztravropoli gyárból

Az európai pilot program előzményeként tehát a gőzerővel zajló fejlesztéseket és újításokat említhetjük, melynek eredményeként Euro 6-os motorokkal, széles rétegek számára elérhető, kiváló ár/érték arányú autókkal kívánják meghódítani a „nyugati” piacot. A Duna Autó Zrt. tulajdonosai pedig tökéletes időzítéssel, alig egy éve döntöttek úgy, hogy új márka felvételével bővítik a portfóliójukat. A gondolatot tettek követték és megkezdték a tárgyalásokat. A gyár a 80-as években jellemző átláthatatlan és koordinálatlan működéssel szemben, meglepően szigorú feltételekkel állt leendő partnere elé, többek között megbízhatóság, financiális háttér és szakmai tapasztalat terén volt magasan a léc – tudtuk meg a részleteket Ormos úrtól. A cégcsoport eredményei és a hosszas tárgyalások azonban hamar közös nevezőre juttatták a feleket, hiszen a dolgok jelenlegi és akkori állása szerint is kihagyhatatlan ziccernek számít a márka disztribúciójának újraindítása a régióban.

Markó Zoltán projekt igazgató a hálózatépítési terveket és a modellek főbb ismérveit ecsetelte

Markó Zoltán, a projekt igazgatója elmondta, hogy a feladat megtisztelő, ugyanakkor rengeteg feladatot ró a díler– és szervizhálózat kiépítésével foglalkozó csapatra, hiszen az anyacég által meghatározott főbb célkitűzések önmagukban is grandiózusak. Az európai piacra tervezett modellek bevezetésén túl a sportos hagyományokra tudatosan építkező arculat kialakítása is feladata lesz a hazai importőr cégnek, valamint a folyamatos fejlesztésekre és új szegmensek megjelenésére is fókuszálniuk kell majd – hangzott el a tájékoztatón. Markó úr szavait idézve nem fapados autókat kívánnak olcsón eladni, hanem használható felszereltségű és versenyképes árú terméket kívánnak elérhetővé tenni, melynek hátterében egy minőségi szolgáltatást nyújtó országos hálózat áll majd. Az idei évben érkező Kalina, Granta és 4x4 modellek technikai részleteiről és áráról szeptemberre ígért tájékoztatást a projekt igazgató, azt azonban már most megtudtuk, hogy kezdetben 8 és 16 szelepes kivitelű 1,6 literes motorokkal szerelik majd az említett modelleket, melyek teljesítménye 80-85 és 100-115 lóerő körül lesz. Az említett modellek szedán, 5 ajtós és Sport kivitelben lesznek majd elérhetők, melyek közül az utóbbi opció nem csupán egy optikai csomagot rejt, hanem a Lada sport hagyományait idéző finomságokat is.

A Sport kivitel 20 lóerővel növelt teljesítményt, ültetett és keményített futóművet, nagyobb teljesítményű fékeket, sport üléseket, egyedi felniket és természetesen egy Lada által fejlesztett sportkipufogó rendszert is tartalmaz, jó eséllyel pályázva a boyracerek kegyeire. Ezen felül pedig 2016 tavaszán érkezik a WTCC-ben nagy sikerrel futó Vesta, majd ősszel az X-Ray névre keresztelt városi terepjáró is, melyek által tovább szélesíti a márka a potenciális vevők körét.

A Ladával együtt immár 20 márka forgalmazása tartozik a Duna Autó Zrt. portfóliójába

Az országos hálózat kialakításával kapcsolatban elhangzott, hogy még az idén szeretnék elérni a regionális márkakereskedői lefedettséget, ennek érdekében folyamatosan zajlik a feltételrendszer adaptálása és a potenciális jelöltek kiválsztása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..