utánpótlás

Utánpótlás - Miért nem veszünk autót?

2017.10.23.

Az átlagos autóvásárló egyre idősebb, állítja egy friss német kutatás. A fiatalok alig vásárolnak autót, Németországban évről-évre emelkednek az eladások, ahogy azok vásárlói is egyre idősebbek. Mi az oka ennek a matuzsálem-effektusnak? A német fiatalokat nem érdeklik az autók?

2017 első négy hónapjának alapján az átlagos használtautó-vásárló 44,8 éves, míg az új kocsik vásárlóinak átlagéletkora 52,8 év volt. A változás szemléltetéseképpen: 1995-ben az átlagéletkor használtautó-vásárlók esetében 37,5 év volt, ami igen komoly emelkedés, de az új autók tulajdonosai között is 14,5%-ot emelkedett az átlagéletkor.

Cars-care

Magyarország esetében legyinthetnénk: ugyan miből vennének autót a fiatalok? De Németország esete nyilvánvalóan más, 1995 óta a gazdaságuk folyamatos növekedésben van, a bérek is jóval magasabbak, így valószínűsíthetjük, hogy a háttérben nem elsősorban pénzügyi megfontolások állnak. Új autók esetében alapvetően érthető, hogy a fiatalabb generáció nem tartozik a hagyományos vásárlói körbe, de a használtautók iránti érdeklődés csökkenése meglepő.

„A fiatalokból kiveszett a saját autó iránti vágy”, foglalta össze Ferdinand Dudenhöffer professzor, aki a kutatást vezette és régóta foglalkozik az autóipar trendjeivel. A professzor az autóipar részéről hiányzó ösztönzőkben látja a hiányt, szerinte egyszerűen a gyártók ajánlatai nem vonzzák a fiatalokat. Valódi innovációt ritkán látunk, régen ez az iparág volt a fejlődés egyik motorja, ugyanakkor, ha manapság az ember innovációt, valóban modern technikát akar látni, inkább az IT szektorban nézelődik. Szintén fontos problémának látja, hogy a disztribúciós csatornák az autóipar esetében az utóbbi 40 évben változatlanok. „Úgy tűnik az érzelmi löket, ami az autóbirtoklási vágyat beindítaná, fokozatosan eltűnik.” Úgy tűnik, a fiatalság számára egyre kevésbé jelent első számú státuszszimbólumot az autó.

Jalopnik

A képletbe tökéletesen illeszkedik, hogy az autók átlagéletkora is folyamatosan emelkedik. Persze ebből a szempontból a németeknek esélyük sincs utolérni minket, magyarokat, de mára a Németország útjain futó gépjárművek átlagéletkora is majdnem eléri a 10 évet. Az alacsony kamatkörnyezet és az egyre kedvezőbb ajánlatok ellenére Németországban is kihaló faj az újautó-vásárló.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy ebben jelentős szerepe van a folyamatos urbanizációnak. A városok egyre zsúfoltabbak és egyre értelmetlenebb vállalkozás saját autót fenntartani. Ezt bizonyítja, hogy az autók iránti kereslet a fővárosban, Berlinben a legkisebb, ahol a BMW és a Mercedes car-sharing szolgáltatása egyre népszerűbb, így ők is számos potenciális vásárlót térítenek le az útról. A prémiumgyártók szempontjából ez teljesen logikus, a car-sharing célcsoportja nincs átfedésben a prémiumkategóriás gépjárművek vásárlóival, így bár az autóipar számára a közösségi autózás inkább rémálom, számukra ez egy jó üzleti lehetőség.

Bilacars

Mindez azt jelenti, hogy mi, a fiatal generáció már nem is akarunk saját autót? Egy másik felmérés szerint a 18 és 29 év közötti fiatalok 63%-a fontosnak tartja, hogy előbb vagy utóbb saját autója legyen. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy bár szeretnének saját személygépkocsit, mégis egyre kevesebben döntenek úgy, hogy belevágnak a vásárlásba. 2011-ben a 18 év 25 év közötti német lakosság 56%-ának volt a tulajdonában egy személygépjármű, míg ma már csak 40% mondhatja el ezt magáról. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....