BMW

Utcai harcos a BMW M4 GTS

2015.10.08.

A valaha készített legerősebb BMW M4 mindeközben – akárcsak az összes többi BMW M sportmodell – kiválóan alkalmas a hétköznapi használatra is

A BMW M4 GTS sportmodell a BMW M GmbH vadonatúj, exkluzív járműtechnológiai különlegessége, amely új szintre emeli a BMW M4 Coupé menetdinamikai tulajdonságait. Erőtől duzzadó, motorsport-
inspirációjú kiállásával és nagyteljesítményű technológiájával a egyenesen a versenypályákra termett. 
A világ legkeményebb versenypályájának számító Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján a sportmodell 7:28 perces köridőt teljesített, amely a limitált szériás különleges kiadás képességeinek egyértelmű bizonyítéka.

A valaha készített legerősebb BMW M4 mindeközben – akárcsak az összes többi BMW M sportmodell – kiválóan alkalmas a hétköznapi használatra is. A BMW M GmbH a BMW M4 GTS sportmodell bemutatásával a BMW M3 1986-os megszületésének 30. évfordulóját ünnepli, egy 700 darabos limitált széria elkészítésével. Az egyedülálló négykerekű mindeközben a BMW M tervezőmérnökeinek újítási kvalitásait és hajtáslánc-kialakítás, futómű-összehangolás, valamint könnyűszerkezetes járműépítés terén mutatott átfogó szaktudását is hirdeti. A BMW M3/M4 modellsorozat első nagyteljesítményű különleges kiadása a vállalatcsoport számára kiemelt jelentőségű észak-amerikai piacon is elérhető lesz, most először.

„Olyan különleges kiadású modelljeinkkel, mint a BMW M3 GT, a BMW M3 CSL, a BMW M3 GTS vagy a BMW M3 CRT, évtizedekre visszanyúlóhagyományt őrzünk a középkategóriájú modellpalettánkon, és 
ezt a tradíciót most a BMW M4 modellel folytatjuk tovább” – nyilatkozta Frank van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója. „Ezek a modellek kivétel nélkül a BMW M arculatát fényesítik, 
érzelmekben gazdag, lélegzetelállító vezetési élményt kínálva. Részletekbe menően, kivételes gonddal fejlesztettük ki a BMW M4 GTS sportmodellt, hogy általa egy olyan gépet adhassunk ügyfeleink kezébe, amely a versenyautós menetdinamika és a letaglózó teljesítmény kettősét nyújtja a zárt aszfaltcsíkokon. Ezzel a modellel hűen demonstrálhatjuk, mennyi lehetőség rejlik ma egy közúti használatra is alkalmas autóban. Ügyfeleink a Spa-Francorchamps, a Nürburgring és a Laguna Seca rajtrácsára is felgurulhatnak a BMW M4 GTS sportmodellel – például nyitott pályanapokon –, hogy aztán olyan köridőket autózzanak ki belőle, amelyek új szintre emelik a közútra is alkalmas négykerekűek eredményeit” – fogalmazott Frank van Meel.

Teljesítmény-növekedés az innovatív vízbefecskendező rendszernek köszönhetően

A BMW M sportmodellek szíve nem más, mint maga az erőteljes motor. A BMW M4 GTS modell motorházteteje alatt a BMW M3/M4 modellsorozat többszörös díjnyertes, 3.0 liter lökettérfogatú, soros 
hathengeres erőforrása dolgozik, a benzinüzemű turbós motor teljesítményét azonban ez esetben az innovatív vízbefecskendező rendszer sorozatgyártásra kész változata fokozza. A vízbefecskendező rendszer jelentős teljesítmény-többlethez juttatja a BMW M4 GTS szívét, a 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény és a 600 Nm csúcs forgatónyomaték mellett mindeközben mit sem változik a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Coupé 100 kilométerre vetített 8,3 literes átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti kombinált 194 grammos károsanyag-kibocsátása*. Ez teszi a BMW M4 GTS sportmodellt a BMW M3/M4 modellpaletta legagilisabb, legprecízebb és legdinamikusabb tagjává, amely álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, miközben végsebessége 305 km/óránál maximált.

Minden részletre kiterjedő könnyűszerkezetes járműépítés

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveinek módszeres alkalmazásával a BMW M tervezőmérnökei 1510 kilogrammra (menetkész tömeg: 1585 kilogramm) csökkentették a BMW M4 GTS 
sportmodell önsúlyát. A kiemelkedő, lóerőnként 3,0 kilogrammos súly-teljesítmény arány tökéletes alapot biztosít a kimagaslóan dinamikus vezetés élményéhez. A szigorú tömegcsökkentési eljárások a karosszéria elemein kívül az utasteret is áthatják. A karosszéria-elemek mögött szénszálas kagylóülések, könnyűszerkezetes középkonzol, az első ülések mögött könnyűszerkezetes panelezettség és csomagtér-elválasztás, könnyűszerkezetes ajtókárpitok és hátsó oldali panelek, valamint a hagyományos kilincsek funkcióját betöltő ajtóbehúzó fogantyúk kaptak helyet, amelyek világosan jelzik a tervezők módszeres súlycsökkentés iránti elköteleződését.

A könnyűszerkezetes struktúrát azonban a láthatatlan helyeken is előszeretettel alkalmazták a mérnökök, s mint ilyen, a műszerfal tartókonzolja is ultrakönnyű szénszálból készült. A BMW M4 GTS sportmodell külsején az újratervezett motorháztető, a tető és az állítható első koptató is szénszál-erősítésű műanyagból 
(CFRP) készült. Az állítható hátsó légterelő szárnyat is ebből a könnyű, mégis rendkívül masszív anyagból formázták meg a tervezők. A limitált kiadás hátsó részének leglátványosabb kiegészítőjét két összetett, CNC-megmunkálású alumínium konzol rögzíti a szénszál-erősítésű műanyagból készült csomagtérajtóhoz, ezzel is demonstrálva, hogy minden egyes részlet – legyen az bármennyire apró – jelentősen hozzájárul a súlycsökkentéshez.

A hátsó légterelő szárny a hátsó lökhárító alatt elhelyezett – szintén szénszál-erősítésű műanyagból készült – diffúzorral együttműködve a légellenállás csökkentését és a hátsó tengelyre ható leszorítóerő növelését szolgálja. A kipufogórendszer titán kipufogódobot kapott, amely 20 százalékos súlycsökkentést eredményezett. A sportrendszer erőteljes, érzelmekben gazdag hangzása tökéletesen illik a BMW M modellekhez, versenypályás hangulattal ruházva fel az utasteret és a jármű közvetlen környezetét.

Teljesítmény-maximalizáló felszereltségi funkciók

A szériafelszereltség részeként kínált hétsebességes M duplakuplungos automataváltó (M DCT – M Double Clutch Transmission) a hátsó tengelyre továbbítja az erőforrás teljesítményét, mindegyik vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb sebességi fokozatot kapcsolva, anélkül, hogy a váltások között minimálisan is visszaejtené a motor fordulatszámát. A sofőr a kormány mögötti váltófülekkel vagy a sebességváltó előválasztó karjával akár manuálisan is kapcsolgathat a sebességi fokozatok között. A Drivelogic váltóprogramot és a Launch Control elnevezésű rajtprogramot egyaránt az erőforrás megnövelt teljesítménye szerint hangolták újra a mérnökök.

Az exkluzív, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák 666 M típusdizájn szerinti csillagküllős kivitelben, Acid Orange élénk narancssárga árnyalatú és polírozott dupla tónussal gurulnak a BMW M4 GTS sportmodell alatt, elöl 265/35 R19, hátul pedig 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal szerelve, amelyek speciálisan a BMW M4 GTS modellre igazítva kiemelt szerepet játszanak az ideális tapadás és az optimális útkapcsolat létrejöttében. A speciálisan a BMW M4 GTS sportmodell járműkarakterisztikája szerint finomhangolt, háromutas M lengéscsillapítóval szerelt kerékfelfüggesztést a BMW ügyfelei igény szerint állíthatják be, ezáltal természetesen egy-egy adott versenypálya sajátos jellegei szerint is. Az M karbon-kerámia féktárcsák tökéletes nyomáspontot és kivételesen extrém lassulást garantálnak, szélsőséges terhelési körülmények között, például versenypályás tempózás esetén is.

Világújdonság a BMW M4 GTS sportmodellben: OLED-technológia ragyogó LED-fénnyel párosítva

Az első fényszórók legendás ikergyűrűi a lehető legjobb útfelület-megvilágítást nyújtják, amelyeket a BMW M4 GTS sportmodell esetében is csúcstechnológiás adaptív LED-fényszórókkal és vakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel (BMW Selective Beam) egészít ki a gyártó.

A hátsó lámpatestek L-alakú kialakítása legalább annyira jellegzetes, mint az első fényszórók megjelenése. A BMW M4 GTS modellben ráadásul szériagyártású világpremierjét ünnepli az 
innovatív OLED-technológiás megvilágítás. Az OLED (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) egy vadonatúj technológiájú fényforrás, amely teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást – ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt. A fényforrás beépítési magassága mindössze 1,4 milliméter, azáltal pedig, hogy alkotóelemei egymástól függetlenül, külön-külön is aktiválhatók, a technológia a világítás-megalkotás teljesen új dimenzióját nyitja meg a tervezők előtt. Az OLED-technológia kivételes beépítési rugalmasságot biztosít, miközben páratlanul pontos megvilágítást tesz lehetővé, összetéveszthetetlen formában. A BMW M4 GTS hátsó világításának kialakítása a modell hátsó részének szélességét nyomatékosítja, miközben még ragyogóbb, még erőteljesebb megjelenést kölcsönöz az autónak, nappali fényviszonyok közepette és teljes sötétségben egyaránt.

Összpontosított, exkluzív és motorsport-génekkel átitatott utastér

A vezető- és utasoldali M kagylóülések a könnyűszerkezetes járműépítési vezérelvek szerint módosított, letisztult utastér ékei. Eme szénszálból készült ülések hozzávetőlegesen 50 
százalékkal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint a BMW M4 Coupé sportülései, ideális ülőpozíciót, felülmúlhatatlan tartásának köszönhetően pedig hosszú távú kényelmet biztosítva. Az exkluzív kagylóülések Alcantara/Merino-bőr kettős kárpitozása, a háttámlák színes M csíkozása, a hárompontos biztonsági övek és az M csíkos ajtóbehúzó fogantyúk együttesen a BMW M4 GTS versenyautós teljesítményét és egyedülálló karakterét hangsúlyozzák. A BMW M4 GTS az észak-amerikai piacra a helyi szabályozások értelmében más stílusú M kagylóülésekkel érkezik, kivágott könnyűszerkezetes háttámlákkal.

Az M sportkormányt exkluzív Alcantara huzattal és Acid Orange élénk narancssárga „12 órás” jelzéssel látták el, amely ugyancsak a BMW M4 GTS versenyautós karakterét hirdeti. A hiányzó hátsó üléssor helyét egy üvegszál-erősítésű műanyag panel és egy szénszálas hátsó elem kettőse tölti ki. Mindkettőt Alcantara borítja, és együtt mintegy 40 százalékos súlycsökkentést eredményeznek.

Az opcionálisan elérhető Clubsport csomag még tovább fokozza a BMW M4 GTS versenypályás képességeit. A csomag az első ülések mögött Acid Orange élénk narancssárga bukócsövet, hatpontos 
versenysport biztonsági öveket** és tűzoltó készüléket tartalmaz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.19
Mit tanuljon a gyerek, hogy 10 év múlva legyen munkája? ..
2018.06.19
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.....
2018.06.19
Több mint 507 ezer gépkocsit hív vissza az Amerikai Egyesült Államokban a Kia Motors Corp. a....
2018.06.19
Darko Drljevic Montenegróból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.19
Több mint 246 millió eurót (körülbelül 80 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió kohéziós....
2018.06.19
Oldtimer autókkal is készül szombatra, a 2018-as Múzeumok éjszakájára a Budapesti Történeti Múzeum....
2018.06.19
A BMW Group Magyarország márkanagykövete, Osvárt Andrea színésznő, modell és producer egy....
2018.06.19
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-....
2018.06.19
Eldőlt a hónapok óta húzódó kérdés: 2019-től a Red Bull már nem Renault motorokat használ.   ..
2018.06.19
Meglepődtek a hajdúböszörményi rendőrök, amikor a sztrádán megállítottak egy leállósávban közlekedő....