e-útdíj

Változik az e-útdíj rendszer

2014.02.07.

A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai.

Újabb fejlesztési fázishoz érkezett, és ezért számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én, 0 órakor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás.

Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.

Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.

„A járművek tengelyszáma a legtöbb bevallási közreműködőnél rugalmasan beállítható a fedélzeti egységen keresztül, ezért sokan eddig is ezt a megoldást választották. Ez a lehetőség a jövőben is adott lesz, azonban vasárnap erről külön nyilatkoznia kell majd a felhasználóknak. Azt javasoljuk, hogy mindenki ellenőrizze az aktuálisan beállított tengelyszámot a HU-GO portálon és amennyiben szükséges, frissítse az adatokat. Így elkerülhetőek az átállásból adódó esetleges problémák vagy büntetések” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország bevallási közreműködő cég ügyvezetője.

További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
Nagy Norbert újabb győzelmet aratott a hegyi Európa-bajnokság 5-ös kategóriájában: a címvédő....
2024.05.20
Ismét elindult vasárnap Texasból a Blue Origin űrturistákat szállító kapszulája. ..
2024.05.20
Egy nagyszerű, humoros sztorikkal tűzdelt cikket olvashatunk arról, amikor Szentgyörgyi Albert....
2024.05.20
Már inkább az áldozatok kereséséről szól a kiterjedt kutatás a Dunán - mondta a Pest Vármegyei....
2024.05.20
Egy hajnali ütközés miatt vált járhatatlanná az érintett sztrádaszakasz a rendőrség jelentése....
2024.05.20
Megújuló forrásokból származó elektromosságot használva akár 62%-kal is csökkenthető az....
2024.05.19
Ki emlékszik már arra, hogy a McLarent meg akarta venni az Apple, pedig voltak ennél színesebb....
2024.05.19
Egyéni világbajnoki Grand Prix-selejtezőre kerül sor Pünkösdhétfőn a debreceni Perényi Pál....
2024.05.19
Most akkor mégis bízik az elektromos átállásban a japán autógyártás? ..
2024.05.19
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Hétvége. ..