állásfoglalás

Végre fehéredik az autós szakma

2016.11.02.

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete évek óta tesz javaslatokat a jogalkotónak annak érdekében, hogy az autókereskedelmi és javítói ágazatban csökkenjen a feketegazdaság aránya, csökkenjen a legálisan működő vállalkozások versenyhátránya és ez által igazságosabbá váljon a közterhek elosztása.

Örömmel üdvözöljük, hogy erőfeszítéseink 2016 őszére részben meghallgatásra és elfogadásra találtak, így néhány fontos területen sikerült céljainkhoz közelebb kerülni.

A kép előterében Knezsik István, mögötte Erdélyi Péter.

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete  mintegy négy éve tette le javaslatát egy közhiteles gépjármű járműtörténeti adatbázis megteremtésére. Első lépésként a km óra állás regisztrálását és a manipuláció büntethetőségét vezette be a jogalkotó 2012-ben. A javaslat alapján a részletes egyeztetések eredményeképpen nemrég megszületett a vonatkozó teljes jogszabály tervezete, amely 2017-től a – jelenleg is a KEK KH adatbázisából lekérdezhető gépjármű adatokon túl - biztosítási káresemények és ezek javítása, valamint más fontos javítási események rögzítését írja majd elő. Ez nagymértékben elősegíti a használt gépjármű kereskedelemben az átláthatóságot, vagyis az ilyen járművet vásárolni szándékozók minden információval rendelkezni tudnak, mielőtt ebbe a jelentős beruházásba belevágnak;

A gépjármű forgalmazók adminisztratív terheit jelentősen csökkenti a környezetvédelmi termékdíj átalány bevezetése és kiterjesztése valamennyi járműfajtára. Egyesületeink alakították ki és javasolták az egyes kategóriákban alkalmazandó díjtételeket, egyeztetve a jogalkotóval.

A 2017. évi adócsomagban sok éve letett javaslatunk alapján, végre megjelent egy olyan előírás, amely a használt gépjárműimport esetén az ÁFA csalásokat hivatott megelőzni, akadályozni;

Üdvözöljük és fontos, előremutató lépésnek tartjuk az elektromos hajtású gépkocsik közreműködésünkkel kialakított támogatási rendszerét, amely immáron kiterjed a forgalmazás, az üzemeltetés, valamint a töltőhálózat kiépítésének területeire is.

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a fentiekben részletezetteken túl is további fontos előterjesztéseket tett és tesz folyamatosan a fent megjelölt célok elérése érdekében. Nagy örömünkre szolgál, hogy sokéves erőfeszítéseink eredményeként több területen előrelépés történt. Természetesen még sok feladat vár ránk, az ezekkel kapcsolatos további elgondolásainkról hamarosan információt adunk.

Bízunk abban, hogy a jogalkotó javaslatainkat támogatni fogja, így a legális szakma versenyhátránya csökkenni fog az autósok, a környezet, a közlekedés biztonsága és a magyar állam érdekeinek szem előtt tartásával.

 

Knezsik István                  Erdélyi Péter

elnök                                ügyvezető elnök

Autós Nagykoalíció         Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....