flottaautók

Venni, vagy nem venni - jobb a hazai céges, mint a külföldről behozott autó?

2016.09.24.

A korábban vállalati flottába tartozó gépjárművek hosszú távon akár jelentősen kevesebbe kerülhetnek új tulajdonosaiknak, mint például akár a külföldről behozott használtautók – vélik a Business Lease Hungary Kft. szakértői. A pontosan lekövethető szervízmúltnak, a garantált kilométeróra-állásnak, valamint a szakértő üzemeltetésnek és karbantartásnak köszönhetően ugyanis ezekhez az autókhoz nem kapcsolódnak olyan rejtett költségek, amelyek egy magánszemélytől származó használt gépjármű esetén a későbbiekben felmerülhetnek; ilyen lehet például akár egy az adásvételt nem sokkal követően felfedezett rejtett hiba komolyabb szervizelésének az ára. Ráadásul az utóbbi években a lízingpiacon egyre népszerűbbé váltak az olyan gépjárművek, amelyek mind a céges, mind a magán jellegű igényeket ki tudják elégíteni, vagyis a benzinüzemű alsó-középkategóriás vagy crossover típusú autók.

„Aki manapság minőségi, megbízható forrásból származó, viszonylag új használtautót keres, az jó eséllyel a korábban céges flottákba tartozó gépjárművek között fogja megtalálni a számítását” – közölte Angyal Zsolt, a teljes körű mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Business Lease Hungary Kft. Operációs Igazgatója. A válság alatt ugyanis drámai mértékben, éves szinten kevesebb mint felére csökkent a hazai újautó-értékesítések száma, aminek következtében ma jóval kevesebb néhány éves használtautó van a piacon, mint korábban jellemző volt. A visszaesés azonban jóval kevésbé érintette a cégautók piacát, így a volt vállalati gépjárművek kiváló alternatívái lehetnek a külföldről, leginkább Németoszágból behozott, olykor kétes eredetű használtautóknak.

Angyal Zsolt - Business Lease Hungary Kft. Operációs Igazgatója

„A mi esetünkben nem lehet kérdés a megbízhatóság: az általunk értékesített használt gépjárművek kilométeróra-állását a forgalomba állítás pillanatától kezdve rendszeresen regisztráljuk, független minőségbiztosítási partnerünk pedig az autók visszavételekor történő állapotfelmérés során minden sérülést rögzít” – mondta Angyal Zsolt. A Business Lease szakembere hozzátette: „használtautó vásárlásakor érdemes nem csak a vételárat nézni, hanem hosszú távon gondolkodni a költségekről, az évek során ugyanis sokba kerülhet a szervizelés. Éppen ezért is érdemes korábban magánkézben levő, esetleg bizonytalan eredetű gépjármű helyett volt cégautót választani.”

A lízingcégek ügyfékörének használatában lévő cégautókat például jellemzően professzionális sofőrök vezetik, azokat kizárólag hivatalos márkaszervizekben ellenőriztetik és javíttatják, az autók értékének megőrzéséért pedig szakértő és szakképzett kollégák felelnek. Mindennek köszönhetően ezek a kocsik a lízingszerződés lejártakor sok esetben jelentősen jobb állapotban kerülnek értékesítésre, mint az első ránézésre hasonló paraméterekkel rendelkező, korábban magánszemélyek által használt autók. Nem véletlen az sem, hogy az általa értékesített használtautókra a Business Lease már kiterjesztett garanciát is vállal.

„A magánfelhasználók igényei és a cégautókkal szemben támasztott követelmények egyre közelebb kerülnek egymáshoz” – értékelte az aktuális piaci folyamatokat Angyal Zsolt. „Míg néhány éve a vállalati flottákba tartozó gépjárművek kiválasztásánál kizárólag az ár és a praktikum számított, addig mára itt is előtérbe került az esztétikum és a magánszemélyek számára is fontos kényelmi és biztonsági tényezők, mint a bőrkárpit, a navigáció, vagy a tolatóradar. Vállalati ügyfeleinknek a felső-középkategóriás autók mellett mi is egyre több jól felszerelt alsó-középkategóriás kocsit, egyterűt és crossovert kínálunk; amennyiben ez hosszú távon gazdaságosabb, a dízeles helyett benzines meghajtású gépjárművek választását is javasoljuk. Az ilyen kocsikat később használtautóként könnyebben tudjuk értékesíteni, emiatt ezeket céges ügyfeleinknek is alacsonyabb lízingköltségek mellett tudjuk ajánlani” – zárta gondolatait a Business Lease szakértője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....