Müncheni Autószalon

Versenyautóból fejleszti új sportterepjáróját a Cupra

2021.09.19.

A Müncheni Autószalonon bemutatott Cupra Tavascan Extreme E Concept az idén indult Extreme E elektromos tereprali sorozat következő szezonjára készült, és egy 2024-ben érkező szériagyártású modellből is ízelítőt ad.

A Cupra gyári csapattal vesz részt a bajnokság első évadában, amely a Föld éghajlatváltozás által leginkább veszélyeztetett vidékein, többek között Grönlandon, Szenegálban és Szaúd-Arábiában zajlik, úttalan utakon. Az Abt Sportline technikai segítségével működő csapatban nem kisebb egyéniségek vezetnek, mint sokszoros DTM-győztes Mattias Ekström és a Dakar-győztes Jutta Kleinschnidt.

A Münchenben bemutatott Tavascan Extreme E Concept szériaváltozata lesz a Cupra második elektromos autója a Volkswagen ID.3-ason alapuló Born hot hatch után. Egyelőre még műszaki adatokkal nem szolgáltak a spanyolok az új Tavascan tanulmánnyal kapcsolatban, de azt lehet tudni, hogy a 2020-as  Extreme E autók 550 lóerősek, 4,5 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-100 km/h-ra, 54 kWh-s az akkumulátoruk, és 1780 kilót nyomnak.  

A 2024-ben érkező szériagyártású Tavascan valószínűleg csak kívülről fog hasonlítani a Münchenben bemutatott tanulmányautóra, műszakilag az ID.4 GTX testvérmodellje lesz, ami azt jelenti, hogy ez is a moduláris MEB platformra épül majd (mint a 2019-es Tavascan tanulmány). Az elöl és hátul is rendelkezett villanymotorral, a csúcsteljesítménye 306 lóerő volt, ami 6,5 másodperces gyorsuláshoz volt elegendő.

A Cupra és partnere, az Abt Sportsline több ponton is változtatott az Extreme E versenyeken látható Abt Cupra Extreme E versenyautón, például LED-ekkel rakták ki a tipikus Cupra nappali fény mintát, amelyet egy 3D-s nyomtatással készített keretbe építettek. Szintén 3D-s nyomtatással készült a jármű váza, ami a versenysportban különösen előnyös, mivel gyorsan lehet pótolni az alkatrészeket, akár a helyszínen is legyártva. Az autó karosszériája lenszál erősítésű műanyagból készül, ami könnyű, és sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma, mint a szénszál-erősítésű anyagnak, amit tipikusan használni szoktak versenyautókhoz.

„A Cupra Tavascan Extreme E Concept a tisztán elektromos off road versenyautónk következő evolúciója, amelyben még több Cupra gén található, és a dizájn is megmutatja, hogy a jövőben mire lehet számítani a márkától. De nem csak a forma változott, a technikát is továbbfejlesztettük” - nyilatkozta Xavi Serra, a Cupra fejlesztési igazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.17
Sok osztrák számára nagyon fontos a saját autó, és ennek megfelelően gondoskodnak róla – írja a....
2024.05.17
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésbiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.17
Az ünnepi hosszú hétvégén, május 18. (szombat) reggeltől május 20. (pünkösdhétfő) estig ismét....