Opel

Vezettük a legújabb Opelt

2017.06.01.

Alig pár hónappal, hogy a PSA megvásárolta az Opelt, már vezethettük is az első francia Opelt. Persze, az együttműködés gyökerei mélyebbre nyúlnak, a közös platformra épített kisautó tervezése jó pár évvel ezelőtt megkezdődött.

Ugyan Opel embléma feszít rajta és a legújabb villámos dizájnt követi, a Crossland X valójában egy Peugeot 2008. Ugyanarra a moduláris PF1 platformra épül, mint az és amire a következő Citroen C3 Picasso fog. A motorfedelet felnyitva szembetűnnek a PSA-logók, GM felirat alig pár alkatrészen van, a dízelmotor sem magyar, viszont a vezérlőelektronika a magyarországi Bosch terméke. Vezetni pont olyan jó, mint amilyen a 2008-ast, futóműve stabil (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros), a keskeny nyomtáv és a magasabb építés ellenére jól fekszi az utat, határhelyzetben sem lehet kihozni a sodrából, az ESP finoman és határozottan segít be. Az automatikus váltó kézzel is kapcsolható, a benzines modell váltója kissé darabosan, a dízelé viszonylag finoman dolgozik. Fékjei erősek, elöl és hátul tárcsák lassítják.

Családban marad

Sokan kérdezhetik, hogy miért kellett a Mokka X mellé még egy B-kategóriás szabadidő-autó? A márka marketingesei szerint a Meriva utódjának tekintett Crossland X praktikusabb, tágasabb, modernebb, trendi és urbánusabb. Míg az Opel Mokka X egy tipikus SUV, alkalmi terepes kirándulásokhoz opcionális összkerékhajtással, a zömök külsejű és bőséges belső terű új Opel Crossland X városba való. 4,21 méteres hosszúságával a Crossland X 16 centiméterrel rövidebb az Opel Astránál, ugyanakkor tíz centivel magasabb. Az A oszlop sokat kitakar a kilátásból.

Innovációk sora

Olyan innovációkat kínál a Crossland X, amelyek biztonságosabbá, kellemesebbé és könnyebbé teszik a mindennapokat. Mindössze néhány kiragadott példa erre a teljesen LED-es fényszóró, a lapkára vetített kijelző (a menetsebességet, a limitet, a sebességhatárolós adaptív sebességszabályozó beállításait és a navigációs információkat a vezető közvetlen látóterében mutatja), a 180 fokos panoráma-tolatókamera, a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó asszisztens, a figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, a sávtartó és a sebességhatárra figyelmeztető asszisztens, az elfáradási figyelmeztetés és a holttér-figyelmeztetés. Ezekhez járul az Opelre jellemző kiváló digitális csatlakoztathatóság, az OnStar a WLAN-hotspottal. Utóbbi a szokásos szolgáltatások (vészhívás, navigálás, tudakozó, online diagnosztika) mellett a szállodafoglalásban és szabad parkolóhely-keresésben is segít.

Praktikus és színes

Hossza 4212 milliméter, szélessége (behajtott külső tükrökkel) 1825, magassága 1605, tengelytávla 2604 milliméter, az Adamhoz hasonlóan különböző színben választhatja a tetőt a vevő.

Az 520 literes poggyásztér kifejezetten jónak számít ebben a szegmensben, a hátsó üléstámla lehajtása nélkül, öt személlyel a fedélzeten. A második sorban utazók 150 milliméternyivel állíthatják előre-hátra a 60:40 százalékban osztott ülésüket, ezáltal még flexibilisebb a Crossland X - ez azonban feláras tétel és mintegy 20-25 kilogrammal növeli meg a jármű tömegét. Hátratolva is 410 liter áll a rendelkezésünkre, teljesen lefektetett hátsó üléssel 1255 liternyire nő a rakodótér.

Gazdag felszereltség

Széria az Opel Crossland X-ben a Radio R 4.0 rádió, USB-csatlakozóval, Bluetooth-audiostreaminggel, kihangosítóval és hangvezérléssel. A Radio R 4.0 IntelliLink és a Navi 5.0 IntelliLink akár öthüvelykes színes érintőképernyője tökéletesen integrálja az okostelefont, Apple CarPlay és Android Auto útján. Az erre alkalmas mobiltelefont induktívan, vezeték nélkül tölti fel.

A Crossland X már rendelhető a hazai kereskedésekben, a gyártását május 2-án kezdték meg az Opel zaragozai gyárában. Egyelőre fapados változatban nem választható, a második felszereltségű Enjoy modell alapára 4,14 millió forint (ebből már levontuk a kezdeti, 300 ezer forintos bevezetőárat)..

Korszerű motorokkal érkezik

 Az Opel Crossland X korszerű hajtóművekkel lép színre, valamennyi háromhengeres benzinese, illetve négyhengeres dízelje modern, alumíniumépítésű konstrukció. Az alap-benzinest kivéve mindegyik közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltéses. Összesen ötféle motor közül lehet választani. Hozzájárul a hatékonysághoz az optimalizált súrlódású, öt- és hatfokozatú manuális, illetve hatfokozatú automatikus váltómű is.

Az alap-benzines az 1,2 literes motor, amelynek teljesítménye 60 kW/81 LE A közvetlen befecskendezésű 1.2 Turbo háromféle kivitelben választható. Az Ecotec változathoz csökkentett súrlódású ötfokozatú sebességváltó jár, teljesítménye 81 kW/110 LE. Ugyanilyen erős a feltöltött háromhengeres 1.2 es hatfokozatú automatával. Mindkettő már 1500-as fordulatszámon leadja 205 newtonméteres nyomatékmaximumát, amelynek 95 százaléka végig rendelkezésre áll a 3500/percig tartó, gyakran használt tartományban. Automatával azonban nem túl takarékos az autó, a kimerítő proseccói hegyekkel tarkított túra során 9,1 liter/ 100 kilométeres átlagost mértünk. Ennél takarékosabbnak bizonyult kézi sebességváltóval és barátságosabb útviszonyok mellett tesztelt legerősebb benzines. Az 1.2 Turbo – 96 kW/130 LE –, tekintélyes, 230 newtonméteres nyomatékmaximuma már percenként 1750-es fordulattól elérhető, a közel 100 kilométeres szakaszon mért fogyasztása pedig 7,3 literre alakult. Hatfokozatú sebességváltójával 9,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 206 kilométer/órás csúcssebességet ér el.

A benzinesek mellett három turbódízel áll rendelkezésre (mindegyik Ad Blue folyadékot is használ). Az 1.6 Diesel teljesítménye 73 kW/99 LE, legnagyobb nyomatéka 254 newtonméter. Van ennek egy Ecotec változata is, amely 3,6-3,7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást ígér. Mi a legerősebb öngyulladóst, a 88 kW/120 LE teljesítményű kivitelt tettük próbára. 300 newtonméteres nyomatékcsúcsa könnyedén mozgatta a kis Opelt, sportos vezetés mellett sem fogyasztott többet 4,3 liter gázolajnál (sík terepen) 100 kilométerenként. Manuális, hatfokozatú sebességváltóval az Opel Crossland X 1.6 Diesel 10,5 másodperc alatt sprintel 80 kilométer/óráról 120-ra, és megfutja a 187 kilométer/órát.

Biró Csongor

www.jarmuipar.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....