elektromobilitás

Victory Charger néven a Polarisé lehet az első elektromos kétkerekű?

2015.02.08.

Helyezkedni tudni kell – szól a magyar mondás. Amerikában viszont ezt úgy hívják, hogy társulás általi áldás (blessing by association), amikor partnerség jön létre két fél között, akik kölcsönösen profitálnak egymás tudása, kapcsolatai és eszköztára révén. A Victory márkának életet adó Polaris ezúttal a Brammo céggel kötött egyezséget, akik élen járnak az elektromos motor műszaki fejlesztésében. Utóbbi cégnek Magyarország legnagyobb elektronikai gyártási szolgáltatója, a Flextronic International Kft a partnere.

Kevesebb, mint egy hónap telt el azóta, hogy a Victory motorok forgalmazója (Polaris) és a Brammo Inc. - 100 százalékban elektromos motorokat gyártó manufaktúra - között megállapodás jött létre, a kooperáció első terméke máris gyártásba került. A közelmúltban a Polaris beadta az új, elektromos motorjának elnevezésére vonatkozó szabadalmi indítványát – olvasható egy Jalopnik jelentésben. A jelentés szerint Victory Charger lesz a neve annak a masinának, mely által új fronton folytatná a versenyt az 1997-ben indult Victory márka a nagymultú Harley-Davidsonnal. Az ős-konkurencia (H-D) egyébként szintén a közlemúltban jelentette be, hogy elektromos hajtásláncú modelljének fejlesztését megkezdte és várhatóan 2015 év végén már kézzel fogható eredménye is lesz a LiveWire projektnek.

Brammo Empulse - A 2010-ben bemutatott modell trió egy folyadékhűtéses elektromos erőforrást tartalmaz, melynek hatótávja 60, 80 és 100 mérföld lehet. A végsebesség 160 km/h feletti

Annak ellenére, hogy a Polarisnak nem állt rendelkezésére elegendő idő a fejlesztésre úgy mint a Harley-nak, a megfelelő partner megválasztásával szenvtelenül nagy előnyre tettek szert. Bár a cég szerint nem a konkurens márka hasonló projektjének megelőzése volt a fókuszban, amikor a megállapodást kezdeményezték a Brammo felé, ugyanis a Polaris villanymoci programja csupán egy profit és imázsépítés szempontból tűnt előnyös lépésnek.

Azon túl, hogy károsanyag-kibocsátás nélküli hajtáslánccal rendelkezik a motor, semmiféle műszaki paramétert nem bocsátott eddig a nagyérdemű és a sajtó rendelkezésére a Polaris. Az viszont biztos, hogy nagy a nyüzsgés az újdonság megjelenése körül és a kérkedés joga is a Victory-t illeti.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....