robogó

Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac

2016.09.24.

Az internetes kereskedelem nem tud teret hódítani a szegmensben. A kismotor és a robogó alkatrészek piaci forgalma csak tavaly tudta elérni a válság előtti szintet. Az idei év első felében ugyanakkor tovább folytatódott a szegmens visszafogott erősödése, a piacvezető Moped 91 Kft. szerint. A jelenlegi alkatrész-kereskedelmi tendenciák ugyanakkor a távolkeleti márkák markáns térnyerését mutatják. „Az alkatrészek iránti kereslet alapján úgy látjuk, hogy az utóbbi időszakban túlnyomórészt kínai, illetve japán robogók irányába tolódott el a hazai használtmotor piac, az európai márkák alkatrészei iránt jóval visszafogottabb a kereslet, mint néhány évvel ezelőtt” – fogalmaz Csima Béla, a Moped 91 Kft cégvezetője.

A kismotor, robogó, illetve kerékpáros-kiegészítő szegmensben a március-október közötti időszak számít kereskedelmi főszezonnak. Az alkatrész és kiegészítő termékszegmensben évente közel egymilliárdos forgalmat elérő Moped 91 kft. piacvezetőnek számít. A robogóalkatrészek piacának visszafogott bővülése mellett a kerékpár felszerelési cikkek piaca határozott, mintegy 10%-os erősödést mutat. „Jellemzően a kerékpáros túrázáshoz szükséges kellékeket keresik egyre többen: a kerékpáros táskák, kesztyűk, fejvédők, sisakok számítanak az idei szezon slágertermékeinek” – összegez Csima Béla. A cégvezető tapasztalatai szerint nem csupán a kerékpárosok, de a hazai kismotorosok is egyre inkább a jó ár-érték arányt keresik, legyen szó alkatrészről vagy kiegészítőről, ami fontos előrelépés a korábban kizárólag az árat előtérbe helyező vásárlói hozzáállással szemben.

Gond lehet az utánpótlással - A Moped 91 hazánk mellett 10-15 országban van jelen nagykereskedőként. A cégvezető aggasztónak tartja azt, hogy egyre több kiskereskedelmi üzlet zár be, ezért akár néhány éven belül előfordulhat, hogy kisebb térségek az alkatrészellátást és a kapcsolódó szervizelést, tanácsadást kínáló üzlet nélkül maradnak. „Sajnos néhány éve tapasztaljuk már, hogy ha egy kereskedő nyugdíjba vonul, az üzlet bezár és nem lép a helyébe új vállalkozó. Ez azért nagy gond, mert ha a kismotor tulajdonos nem tudja a lakhelyéhez közel beszerezni a szükséges alkatrészeket, szinte megoldhatatlan helyzet elé állítja, ugyanis az interneten történő alkatrész-beszerzés egy lutrival ér fel. Szakértő kereskedő tanácsa nélkül főleg a távol-keleti kismotorok esetén szinte lehetetlen a megfelelő alkatrész kiválasztása” –jegyezte meg Csima Béla.

A Moped 91 tapasztalatai szerint pont emiatt nem várható az e-kereskedelem markáns térnyerése a kismotoralkatrész szegmensben. A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a kereskedők tudnak akár régiós szinten erős pozícióba kerülni, akik a kor elvárásainak megfelelően felszerelt üzlettel, széles készletre támaszkodva azonnal ki tudják szolgálni a vevőket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.20
A három éve alakult Lada Hungary már több mint 3000 új autót adott el. ..
2018.10.20
A dr. Lakatos Ferenc kardiológus főorvos, dr. Sztankó Attila fogorvos és dr. Kovács P. Zoltán....
2018.10.20
Ősszel négy új villanyautó-töltő kezd el működni Szegeden a három meglévő mellett, és további négy....
2018.10.20
Négy hónapon belül másodjára, ismét csökkentette idei eredmény-előrejelzését a Daimler AG német....
2018.10.20
A világ legnagyobb gyúróversenyén a kolbászhoz a világon legjobban értő zsűri pontoz – hangsúlyozta....
2018.10.20
Hétszázötven csapat részvételével zajlik szombaton 10 órától a békéscsabai sportcsarnokban és a....
2018.10.20
Egy autó és egy robogó ütközött össze 2018. október 19-én a Lenkei utca és a Nefelejcs utca....
2018.10.20
Jelentős szakmai és látogatói érdeklődés kísérte a 6. Automotive Hungary Nemzetközi járműipari....
2018.10.20
A világbajnoki éllovas nyerte a Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíja pénteki második, esős....
2018.10.20
Oroszországban az idei év első nyolc hónapjában 16,3 százalékkal több gépjárművet gyártottak az....