kilométeróra

Vizsgálja a járműnyilvántartás kibővítését az NFM

2014.09.11.

– A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vizsgálja a központi járműnyilvántartás adatainak bővítési lehetőségét, a fejlesztésről azonban csak a költség-haszon elemzés alapján dönt, legkorábban jövőre, mivel egy ilyen rendszer működtetésének költség- és időigénye az így nyerhető információk hasznosságához képest aránytalanul nagy lehet – válaszolta a tárca az MTI kérdésére.

Hazai autós szervezetek a tavaly bevezetett kilométeróra-nyilvántartási rendszer továbbfejlesztését, egy egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazzák. Javaslatuk célja, hogy a használt járműveket vásárlók számára referencia adatbázis álljon rendelkezésre, amelyből lekérdezhetők a gépjárművek jellemző adatai. A fejlesztési tárca felidézte: a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által vezetett járműnyilvántartás 2013. január 1-jétől tartalmazza a gépjárművek időszakos vizsgálata során rögzített kilométeróra-állásokat.


Mivel az időszakos vizsgálatot általában kétévente kell elvégeztetni, sok autónak még egyetlen ilyen adata sincs a rendszerben, és nagyon kevés gépkocsiról érhető el több, a tényleges futásteljesítmény alakulását visszakövethetővé tevő adat. A törvényi szabályozás alapján végzett adatrögzítés akkor tudja betölteni a funkcióját, ha az információk hosszabb időszakra hozzáférhetőek lesznek, akár a jármű teljes életét végigkísérik majd – hangsúlyozta az NFM.

A vevők számára mindenképpen hasznos, ha egy adásvétel előtt hiteles információhoz juthatnak a gépkocsi előéletéről. Tájékoztatásukat szolgálja első lépésként a kilométeróra-állás rendszeres rögzítése a járműnyilvántartásban, amelyet a későbbiekben a biztosítási események és az érdemi javítások dokumentálása követhet – írta válaszában az NFM.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra is a tárca, hogy a minden üzemeltetési körülményre kiterjedő járműtörténeti nyilvántartás létrehozásának, működtetésének költség- és időigénye az így nyerhető információk hasznosságához képest aránytalanul nagy lehet. A további fejlesztések tartalmáról tehát csak minden részletre kiterjedő költség-haszon elemzés alapján lehet megalapozottan dönteni. A fejlesztési tárca vizsgálja a jogszabályok módosításának szóba jöhető lehetőségeit. Az NFM legkorábban az idei év végén befejeződő munka eredményeként teheti majd meg javaslatát a kormánynak – áll a minisztérium MTI-nek adott írásos válaszában. +

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....
2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....