Volkswagen

Volkswagen Golf GTE teszt: kettő az egyben

2017.04.09.

A Volkswagen mindig tartogat meglepetéseket, ha a Golfról van szó. Legyen takarékos, sportos, vad, vagy elektromos, a Volkswagen Golf ott van a szeren. Etalon plug-in hibrid szerepben is. Egyszerre sportkocsi és egyszerre környezetbarát autó.

Hogy néz ki?

Különleges autó a konnektorból is tölthető Golf, erről zárt hűtőmaszkja, orrán kék csíkja árulkodik kétéltű mivoltáról, a Volkswagen logó is kék hátteret kapott. Azt már megtanultuk, hogy a Volkswagennél kék, ami zöld. Ez a szín köszön vissza a féknyergeiről is, jelezve, hogy van itt erő bőven, amit meg is kell fékezni. A GTE lökhárítója egyedi, ahogy a felirat is az. Bent a Golf GTI utastere köszön vissza, de piros-fekete kockás ülések helyett itt szintén kék a divat. A multifunkciós kijelzőn hangsúlyt kapott a hibridség, a megfelelő menü élesítésével láthatjuk, hogy a belsőégésű motor, az elektromos hajtás, vagy éppen mindkettő dolgozik. A kapcsolók háttérvilágítása ezúttal fehér. A szövetülések jól tartanak, kék cérnával varrottak, akárcsak a sportkormány. A műszerfali betétek mintázata természetesen karbon.

A felszereltség parádés, ahogy a kocsi ára is az. Araszolófunkciós és városi koccanásgátlós a távolságtartós tempomat, van holttérfigyelőnk, sávtartónk, fáradtságra figyelmeztetőnk, az ülésfűtés nagyon hasznos lehet, ha elektromos üzemben haladunk, de a tolatókamera képe is megóvhat egy-egy rossz parkolástól. A csomagtartó kisebb, mint a normál Golfban, csak 272 literes (380 liter helyett, ledöntött ülésekkel 1270 helyett 1162 literes), ráadásul folyton magunkkal kell cipelnünk a töltőt, ami sok helyet foglal.

A töltőcsatlakozót az autó orrába, az embléma alá rejtették. Nagy hiba, mert akárhányszor töltöttem, mindig elfelejtettem visszacsukni, így unikornisként döftem magam előtt a teret. Csodálkoztam is, miért néznek olyan furcsán az emberek az autóra. Integettek, de azt hittem, csak a környezetkímélő autónak szól az elismerés, de nem, csak a bénázásomra akarták felhívni a figyelmet. Amúgy otthoni 220 voltos konnektorból 4-5 óra alatt tölthető újra a folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátor. Hatótávja elméletileg 50 kilométer, nálam egyszer ki is írt ennyit, de valójában - télies körülmények között - örüljünk a feltöltés utáni 35-36 kilométeres kibocsátás nélkül megtett útnak. A fűtés bekapcsolásával 10 kilométerrel csökken a hatótáv, ami rémisztően hat. De hogy ne legyen rémálom az elektromos autózás, egy 1,4 literes turbós benzinmotor és egy 40 literes benzintartály szavatolja, hogy biztosan elérjük úticélunkat. És nem is akárhogyan.

Hogy megy?

Az 1,4 literes, 150 lóerős benzinmotor mellett a zöld rendszámos Golf GTE hajtásáról 102 lóerős villanymotor gondoskodik. Nem a belső égésű motorhoz, hanem a kifejezetten a GTE modellhez fejlesztett hatfokozatú (kormányról is kapcsolható) DSG váltóhoz illesztették három tengelykapcsoló közreműködésével. A Golf GTE rendszerteljesítménye impozáns, 204 lóerő. Villanyüzemben akár 130 kilométer/órával is mehetünk, a suhanást a helytakarékos 8,7 kWh-s akkumulátor teszi lehetővé. A 2,5 kW-s generátor az indítás mellett visszatáplálja a lassuláskor keletkezett energiát. A visszatöltést adó "motorféket" a váltóval, vagy a kormány mögötti váltófülekkel szabályozhatjuk. Hatótávja mintegy 600 kilométer, fogyasztása 4 literes benzinfogyasztásnak felel meg átszámítva. A több mint 400 kilométeres teszten, sok töltéssel 100 kilométerenként átlagban 1,8 liter benzint fogyasztott a GTE, ehhez még adódott 17,6 kilowattóra áramfogyasztás 100 kilométerenként.

Milyen vezetni?

A kocsi szerencsére nem nehéz, az üresen 1,6 tonna Golf GTE állóhelyzetből 60 kilométer/órás sebességre villanyüzemben nem egészen 5 másodperc alatt gyorsul fel, ha a két motor együttes erejét és 350 newtonméteres nyomatékcsúcsát akarjuk kihasználni, 7,6 másodperc alatt juthatunk el a csúcsra (0-100 kilométer/óra). Padlógázra gyönyörűen morog és csikorgatja a kerekeket. A konnektoros Golf végsebessége 218 kilométer/óra. Ha a váltó mellett található GTE gombot benyomjuk, bedurvul az autó, ledobja házi köntösét és versenyszerkót ölt magára. A kormány felkeményedik, a sebességváltó karakterisztikája őrült üzemmódra vált, a vezérlés pedig módosított terv alapján hajszol bele a száguldásba. A GTE futóművén keményítettek, opcióként aktív lengéscsillapítást is választhatunk. 

Mennyibe kerül?

A GTE a legdrágább Golf, még a GTI-nél és az e-Golfnál is húzósabb az ára. Érthető, hisz ennek a kettőnek az elegye. Egy testben két autó, így az ára is dupla. Alapára 11,88 millió forint. A tesztautónkat minden létező extrával felszerelték, így vételára megközelítette a 14 millió forintot, így még a 300 lóerős Golf R-nél is többe kerül.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A korábbi évet tíz százalékkal meghaladóan több mint 5,5 millióra emelkedett tavaly Letenyén a....
2020.01.25
Ha valahol, Kanadában pontosan tudják, milyennek kell lennie egy túlélőjárműnek. A Lexus helyi....
2020.01.25
El akarta kerülni az útdíjfizetést egy román teherautó-sofőr ezért más rendszámot szerelt fel....
2020.01.25
A Skoda védjegyévé váltak a mindennapi közlekedés során használható „Simply Clever” okos megoldások....
2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..