Wolfsburg

A Volkswagen Group Components alapvető alkatrészeket szállít a Volkswagen ID.4-hez

2020.11.27.

A Volkswagen Group Components az új Volkswagen ID család első modelljeinek és a Csoport márkáinak számos más, a moduláris elektromos hajtásmátrixon (MEB) alapuló modelljének központi szállítója. A Volkswagen Group Components a Volkswagen márka első teljesen elektromos szabadidőautójának, a világ e-autó ID.4-nek a hozzáadott értékéhez hozzávetőlegesen 40%-kal járul hozzá. Összehasonlítva egy hagyományos hajtású modellel ez körülbelül 10 százalékponttal magasabb érték.

 

A független vállalati üzleti egység felelős a Csoport márkák stratégiai komponenseinek fejlesztéséért és gyártásáért. A Volkswagen Group Components úttörő szerepet tölt be az ágazat átalakításában: 2015 óta határozottan az innovatív, versenyképes és méretezhető termékekre összpontosít a holnap mobilitása érdekében. Ma a nemzetközi üzemeiben a Components gyártja az e-SUV - a Volkswagen ID.4 - központi alkatrészeit a német, a kínai és a jövőben az észak-amerikai piacok számára.

A MEB-re épülő jelenlegi és jövőbeli modellek a legjelentősebb mozgatórugói az e-mobilitásra való áttérésben a Volkswagen Group Components gyáraiban. Thomas Schmall, a független egység vezérigazgatója úgy véli, hogy csapata felkészült a nagyobb megrázkódtatásokra: „A hozzáadott érték jelentős aránya, mellyel alkatrészeink hozzájárulnak a Csoport márkáinak járműveihez, versenyképességünk mutatója. Ez alátámasztja a Csoport elektromos offenzíváját, és azt mutatja, hogy a jövőbeni fókuszunkkal kapcsolatban megfelelő termékdöntéseket hoztunk. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen Group Components a legjobb úton van ahhoz, hogy világszerte az egyik legnagyobb gépjárműipari e-alkatrész-gyártó legyen.”

KASSEL: Vezető üzem elektromos hajtásokhoz

A kasseli Components gyár szállítja az ID.4 és egyéb MEB járművek elektromos meghajtásait és platformjait Európába és Észak-Amerikába. Az átalakítás részeként a Csoport legnagyobb sebességváltó-gyártási telephelye most az elektromos meghajtások gyártására is szakosodott. A fő elemeket - a rotort és az állórészt - a salzgitteri alkatrészgyár szállítja. A motorokat, a sebességváltókat és a köztes házakat Hannoverben, Poznańban és Kasselben öntik. Az elektromos hajtáshoz tartozó összes alkatrészt, beleértve a Kasselben gyártott 1-fokozatú sebességváltót is, a helyszínen szerelik össze.

A kínai piac elektromos meghajtásait a Tianjin gyárban gyártják. Ez teszi világszerte a Volkswagen Group Components-et ezen alapvető elektromos jármű-alkatrészek egyik legnagyobb gyártójává.

BRAUNSCHWEIG: Új központ az akkumulátorrendszer gyártására

Az MEB akkumulátor-rendszerét Braunschweig telephelyén gyártják. További képességekkel bővült az alváz alkatrészeinek gyártása és összeszerelése mellé: az egész Csoport számára ide összpontosították a megfelelő vezérlőegységekhez a nagyfeszültségű akkumulátor rendszerek és szoftverek fejlesztését. Az akkumulátor rendszert a kínai Foshan telephelyen is gyártják.

SALZGITTER: Terv a jövő számára

Az átalakulás témája sehol sem érvényesül erősebben, mint Salzgitterben. Először az elemi alkatrészeket - a rotort és az állórészt - gyártják itt az ID.4 és más MEB modellek meghajtásához. Másodsorban, a Volkswagen Group Components az akkumulátor-technológiával kapcsolatos szakértelmet és kompetenciát a Csoport egészében az itt található Center of Excellence for Battery Cells (CoE) intézményben gyűjti össze. A kísérleti gyártósor és az elemző laboratóriumok az akkumulátorcellák és a gyártástechnológia továbbfejlesztésének mozgatórugói. A svéd Northvolt AB akkumulátorgyártóval együttműködve a szomszédban épül fel a Northvolt Zwei közös vállalkozás első akkumulátorcellás üzeme, amely 2024-re készül el.

A használt nagyfeszültségű akkumulátorok újrafeldolgozására szolgáló kísérleti üzem Salzgitterben is megkezdi működését a következő hetekben, és fémeket és értékes nyersanyagokat nyer vissza olyan elemekből, amelyeket nem lehet újrafeldolgozni vagy újrafelhasználni. A cél az elemek több mint 90% -ának újrafelhasználása a jövőben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.18
Az elmúlt évi tavaszi és téli tematikájú, a gyerekek körében nagy népszerűségnek örvendő....
2024.05.18
Több emberen elkövetett emberölés kísérlete miatt őrizetbe vette a rendőrség azt a 25 éves férfit,....
2024.05.18
Aki szereti a Golfot, az nem fog csalódni a Cupra Leonban. De aki egyszer vezeti a Leont, az....
2024.05.18
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésibiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.18
Füleken új befektető érkezik az egykori Kovosmalt területén újonnan kiépített ipari gyárcsarnokba....
2024.05.18
Generációváltás előtt állnak Ausztriában az autósiskolák. Az autósiskolák üzemeltetői a szakma....
2024.05.17
Az Útinform figyelmeztette az autósokat, hogy szombatra virradó éjszaka egy különleges szerelvény....
2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....