Wolfsburg
Dirk Große-Loheide Fotók: VOLKSWAGEN
A jövőben közvetlenül az Infineontól, az Analog Devices-től és más félvezetőgyártó cégektől vásárol: Dirk Große-Loheide.
A Volkswagen-csoport átalakítja az elektronikus alkatrészek és a félvezetők beszerzését. Az autógyártó a hosszú távú ellátást szeretné biztosítani.
Ennek érdekében most új stratégiát dolgoztak ki az elektronikai alkatrészek beszerzésére. A jövőben a VW közvetlenül a félvezetőgyártókkal fog tárgyalni, ahelyett, hogy Tier 1-es beszállítóin keresztül tenné ezt.
"A stratégiailag fontos félvezetők, sőt a csoport jövőbeli házon belüli fejlesztései esetében közvetlenül a félvezetőgyártóktól vásárolunk" - mondta Dirk Große-Loheide, a Volkswagen Passenger Cars beszerzésekért felelős igazgatósági tagja.
Große-Loheide: "A félvezetők értékláncának nagyfokú átláthatósága és a felhasznált alkatrészek pontos ismerete lehetővé teszi számunkra, hogy jobban meghatározzuk a globális keresletet és ezen alkatrészek elérhetőségét. Az egyes elektronikai alkatrészek szintje elegendő, és segít azonosítani és elkerülni szűk keresztmetszetek korai szakaszában."
Új stratégia Wolfsburgban
A jövőben a csoport beszerzése határozza meg, mely félvezetőket és egyéb elektronikai alkatrészeket használnak szoros, partnerségi együttműködésben Tier 1 beszállítókkal. Korábban az elektronikus alkatrészeket, például az ECU-kat beszerezték, és nagyrészt az 1. szintű beszállítóktól függött, hogy milyen alkatrészeket használnak.
Az új stratégia márkák között érvényesül. Ebből a célból létrehozzák az úgynevezett Semiconductor Sourcing Committee-t (SSC), amelyben a márkák beszerzésének és fejlesztésének vezetői, a Volkswagen Group Components és a Cariad szoftvercég képviselői vesznek részt.
Karsten Schnake, a Skoda igazgatótanácsának tagja, a chipekért felelős, a következő előnyökről beszél: Átláthatóság a félvezetők szintjén, így szűk keresztmetszetek esetén gyorsabban azonosíthatók a műszaki alternatívák. És a hardverváltozatok sokféleségének csökkenése, ami kevesebb szoftverkomplexitást biztosít.
A Porsche is nagy chipfelhasználó. Fotó: Porsche
A félvezetők nélkülözhetetlenek az autóiparban, és a jármű egyre növekvő digitalizálása és villamosítása miatt egyre fontosabbá válnak. 1978-ban mindössze nyolc félvezetőt szereltek be egy Porsche 911 vezérlőegységbe. Ma egy Skoda Enyaq körülbelül 90 vezérlőegységgel rendelkezik, amelyekbe körülbelül 8000 elektronikus alkatrész van beépítve.