Bemutató

A Vörös Rák visszatért, a T.I.R sorozat Iveco kamionsztárja Magyarországon

2023.09.09.

Akik már a rendszerváltás előtt is aktív tv-nézők voltak, emlékezhetnek a T.I.R című sorozatra, amelynek főszereplői kamionsofőrök voltak, s egy Iveco Turbostarral jártak. A Vörös Rák hívójelű kamion Magyarországon is bemutatkozott. Az Eurotrade Kft. a cég központi telephelyén Kisigmándon prezentálta a médiának. A sajtóbeszélgetés vendége volt Knezsik István, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke is, aki az elektromos autók piaci helyzetét elemezte.

Az újjászületett TurboStar

T.I.R. című TV-sorozat 1984-től 1987-ig készült, 1987-ben bemutatott olaszmagyar filmsorozat, amely két kamionos életét mutatja be. Az epizódok mind önálló történeteket mesélnek el, nem épülnek egymásra. A főszereplő két olasz kamionvezető, Franco és Giovanni.

A kamionjuk egy korabeli Iveco TurboStar, hívóneve Vörös Rák. A jármű ikonná vált, olyannyira, hogy a negyvenedik évfordulóra az Iveco 180 darabot le is gyártott belőle. 

Knezsik István és Szűcs Attila az újságírókkal a sajtóbeszélgetésen.

A sajtóesemény megtartását egyrészt az motiválta, hogy Magyarország legrégebbi társas járműkereskedelmi vállalkozása elérte működésében a krisztusi kort, másrészt pedig szeptember 8-án, a vállalkozás központi telephelyén megtartandó IVECO szakmai nap előtt bemutatták a sajtó megjelent képviselőinek az IVECO tehergépkocsik legújabb modelljeit – hangsúlyozta Szűcs Attila tulajdonos-ügyvezető.

Az esemény az elmúlt évek, illetve 2023. I-VIII. hónapok forgalomba helyezési adatainak értékelésével kezdődött. Knezsik István kifejtette, hogy a járműgyártás kilábalása a jelenlegi helyzetből csak évek múlva várható és az egyre emelkedő árszint a gazdaság stagnálásával nem hozza meg a vásárlási kedvet sem a magánszemélyeknek, sem a vállalkozásoknak. Egyre jobban látszik, hogy az elektromobilitásra történő erőltetett átállás 2035-re meghirdetett Úniós programját nehéz lesz tartani, ezt tükrözik az egyes nagy gyártók részéről érkező jelzések is. Nehéz azt megmondani, hogy mi lesz a mobilitás jövője – várhatóan a következő évtizedek a személygépjárművek tekintetében a teljesen elektromos járművek használatának irányába tolódik el, de kisebb növekedési intenzitással, mint jelenleg.

Knezsik István és Szűcs Attila

Én azt mondom, annak éri meg elektromos autót venni, aki évente legalább 50 ezer kilométert megtesz – fogalmazott az elnök. – Taxisok, kukások, belsávori áruszállítók esetében van létjogosultsága. DE azt gondolom, a belső égésű motorral szerelt autók még nagyon sokáig velünk lesznek. 2035-re nem lesz teljes átállás.

De nagyon fontos, - vélekedett Knezsik Istán, - hogy pozitívan viszonyuljunk a járművekhez, ne csak egy szennyezőforrást lássunk benne. Szintén fontosnak tartotta, hogy a fiatal generációkkal is megszerettessük a járműveket, mert nem lesz szakember-utánpótlás.

Jó lenne oda eljutni, mint Ausztria – fogalmazott Knezsik István, - Ott 8 millió lakosra 300 ezer új autó forgalomba helyezés jut évente, nálunk 9,7 millióra 100 ezer.

Egy másik Iveco újdonság, a Fuell Hero.

 

Szücs Attila az Eurotrade Kft ügyvezetője tájékoztatójában ismertette, hogy az Eurotrade Kft legnagyobb feladata jelenleg a nemrég az IVECO-val aláírt importőri szerződés elvárásainak való megfelelés. A cég ez évi üzleti számai nem rosszak, de az építőipari szegmens alulteljesítése rányomja a bélyegét az cég által forgalomba helyezett új járművek darabszámaira. Mivel az ügyvezető vélekedése szerint egy éves távlatban nem várható a kereslet lényeges növekedése, ezért erőteljesebb piaci jelenlétben és az ügyfelek igényeinek proaktív kielégítésében kell keresni a megoldásokat az értékesítés volumenének növelése érdekében.

Együtt a két Szűcs Attila, apa és fia. Együtt a két TurboStar, a régi és az új.

A következő generáció képviselőjeként ifj. Szücs Attila, - az Eurotrade Kft IVECO márka igazgatója - ezt követően ismertette és bemutatta az IVECO járműújdonságokat, amelyeket a sajtó munkatársai a helyszínen ki is próbálhattak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....