Volkswagen

VW: 170 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátás

2020.01.31.

Saját szén-dioxid-alapot (Carbon Fund) hívott életre a Volkswagen Csoport. Az évente 25 millió euróval dotált alap a vállalatcsoport mind a tizenkét márkája számára rendelkezésre áll, akik szerte a világon saját klímavédelmi projektjeiket finanszírozhatják belőle termelési helyszíneiken.

A szén-dioxid-alapot (Carbon Fund) 2019 februárjában indította el a vállalatcsoport, forrásai pedig olyan projektekhez állnak rendelkezésre, amelyek mérséklik a szén-dioxid-kibocsátást, javítják az energiahatékonyságot vagy egyéb megtakarításokat eredményeznek, de mindezeken túl a fejlesztések felgyorsítását, valamint az új és a meglévő üzleti modellek megerősítését is szolgálják.

Meghatározó tényező az egyes projektek a 25 milliós alapból biztosított támogatásában, hogy skálázhatónak és a vállalatcsoport több helyszínére is adaptálhatónak kell lenniük.

A főbb területek:

  • „LED-technikájú világítás” projekt: a vállalatcsoport kilenc termelési helyszínén összesen 33 intézkedést foganatosítottak, amelyek keretében bizonyos üzemi területek megvilágítását energiatakarékos LED-technikára állították át. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 116 ezer tonna
  • „Hűtésellátás” projekt: Kasselben a meglévő hűtőegységeket úgynevezett szeparált keringtetésű rendszerekkel váltották, illetve váltják fel, amely során eddig több mint 150 hűtőaggregátot cseréltek ki. Az új technika a gépek és az orsók hűtésére szolgál, a korábbi hűtőegységekhez képest jelentősen mérsékelve az energiafogyasztást. Mindemellett 23 százalékkal csökken a hűtővíz-hálózatba jutó hőmennyiség, a karbantartási és szervizintervallumok pedig hosszabbak és kevésbé költségesek. Mindezeken túl lehetővé vált, hogy a jövőben minden új beruházás már a kezdetektől szeparált keringtetésű berendezésekkel készülhessen. 2019 folyamán 13 berendezés átépítésére került sor. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente összesen 1350 tonna
  • „Egyéb infrastruktúra” projekt: e projekt keretében új, nagy energiahatékonyságú, úgynevezett optimalizált karakterisztikájú szivattyúkat építettek be. Ezzel egyidejűleg felújították az épületek tetőszerkezetét és új szekrény-hűtőrendszert telepítettek. A projekt július 1-jén kezdődött és 2019. december 31-én fejeződött be. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2000 tonna
  • „Fényező- és szárítóüzem” projekt: hannoveri gyárában a Volkswagen terhelésfüggő térfogatáram-szabályozó rendszert telepített, amely már tesztelt technikaként az elkövetkező évek során további termelési helyszíneken is alkalmazható. A terhelésfüggő szabályzással évente mintegy 1200 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg. A projekt keretében további megoldásokat is alkalmaztak, amelyekkel az év végéig további összesen 1800 tonnával mérsékelhető a szén-dioxid-kibocsátás. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 3000 tonna
  • „Mosási folyamatok” projekt: a vállalatcsoport több termelési helyszínén optimalizálták az ipari mosógépeket, s úgynevezett frekvenciaváltókkal összesen mintegy 30 berendezést korszerűsítettek műszakilag, emellett az üzemi paramétereiket – mint a nyomás, a térfogatáram, a hőmérséklet és a készenléti idő – is optimálisan állították be. A projekt július 1-jével indult és az év végére fejeződött be. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2900 tonna
  • „További gyártási folyamatok” projekt: három nagynyomású öntőberendezést korszerű hőmérsékletszabályzó technikával láttak el. A nagynyomású öntési folyamat során különösen fontos az öntőforma megfelelő részeinek pontos időben végzett felmelegítése, illetve lehűtése, aminek biztosítására akár negyven fűtő-/hűtőkör is futhat bennük. Átfolyás- és hőmérséklet-érzékelői segítségével az új technika úgy oszthatja el intelligens módon a hőáramot, hogy a belső maradékhő-hasznosítás révén óriási energiamegtakarítás vált elérhetővé. A projekt megvalósítása 2019 második felében zajlott, s az év végére le is zárult. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenése: évente 2500 tonna

A szén-dioxid-alap (Carbon Fund) projektje a jövőben évről-évre megismétlődik, s 2020-ra már több mint száz új projektről született döntés.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....