WRC

WRC: Elfyn Evans egye közelebb áll a győzelemhez Finnországban

2023.08.06.

A toyota walesi pilótája több mint fél percre hizlalta az előnyét Thierry Neuville előtt.

Evans nagy lépéseket tett második finnországi győzelme felé a szombaton mutatott mesteri teljesítményével. Ezen a napon a villámgyors finn erdei utakon a nyolcból hét szakaszon ő volt a leggyorsabb, így a 6,9 másodperces pénteki előnyéből 32,1 másodperces fölényes előnyt alakított ki, maga mögött hagyva a Hyundai i20 N-t vezető riválisát, Thierry Neuville-t.

 

A nap elején lezúduló eső a walesi kezére játszott: míg a belga a nedves körülmények között a kerekek állandó kipörgésével küzdött, addig Evans remekelt. Ugyanilyen jól érezte magát a délután a megismételt körön is, ahol a felszáradó utak egyre inkább kátyúsak és nyomvályúsak lettek. Mivel a bajnokságot vezető Kalle Rovanperä pénteken már kiesett egy önhibájából bekövetkező borulás miatt, a győzelem a kilencedik fordulóban kulcsfontosságú Evans számára – aki jelenleg a második helyen áll a pontversenyben –, hogy életben tartsa reményeit a világbajnoki címre. A walesi elégedett volt a teljesítményével ezen a megterhelő napon, amely a rali versenytávjának több mint felét (160 km) tartalmazta.

"Az érzés jó volt ma, és az autó is jól működött. Volt önbizalmunk nyomni a gázt, és arra is tudtunk koncentrálni, hogy ahol szükséges volt, tisztán, hibák nélkül vezessünk. A körülmények időnként nehezek voltak, különösen az utolsó szakaszon, de úgy tűnt, hogy mindent kézben tudtunk tartani, és nyilvánvalóan örülünk, hogy ma este ebben a pozícióban vagyunk. Hihetetlen szakaszok voltak ma, a világ legjobbjai közül néhány. Az, hogy az autónk úgy működik, ahogy szeretnénk, ilyen körülmények között elképesztő volt, és emlékeztetett arra az érzésre, amit 2021-ben, a győzelmünkkor éreztünk itt. De holnap még van pár szakasz hátra, csak arra koncentrálunk, hogy az autót ebben a pozícióban hozzuk be a célba" – nyilatkozta Evans szombat este.

Bár Neuville a próbálkozása ellenére folyamatosan leszakadt Evanstől, azért folyamatosan gyorsabb volt, mint a mezőny többi tagja. Legközelebbi kihívója, a toyotás Kacuta Takamoto majdnem egy perccel maradt le tőle szombat estére. Igazából a japán nem is előre, hanem maga mögé figyelt, hiszen a Hyundai-os Teemu Suninennel hihetetlenül kiélezett csatát vívott egész nap a dobogó legalsó fokáért.

Kacuta akkor esett vissza a finn mögé, amikor a Päijälä gyorsaságin megpördült, de a 15. szakaszon visszaszerezte a dobogó utolsó fokát. A következő gyorsaságin ismét átengedte a pozíciót, de a vekkulai fináléban elért szakaszgyőztes idővel ismét megelőzte a finnt. Állítólag jóbarátja, Kalle Rovanperä látta el hasznos tanácsokkal, hogy hogyan vezessen ezen az igen pocsolyás és nyomvályús szakaszon, ami az eredményt látva bejött: itt 6,5 másodpercet adott Sunninennek, pedig korábban csak tizedmásodpercek választották el őket szinte minden szakaszon.

A Toyota csapatfőnöke, a búcsúversenyét futó Jari-Matti Latvala két perccel hátrébb áll az összetettben, senkitől sem zavartatva az ötödik helyen halad. A 38 éves versenyző, aki 2020 februárja óta először indul a WRC-ben, a 17. szakaszon túlcsúszott egy kereszteződésen, de ezt leszámítva hibamentesen vezetett, élvezte a lehetőséget, hogy hazai pályán autózhat még egy utolsót egy csúcsautóval.

Oliver Solberg ezen a héten nem kap WRC2-es pontokat, amit már biztos bán, mert vezeti a Rally2-es autók versenyét a Fabia RS Rally2-vel, a hatodik helyre lépett előre az összesítésben. A WRC2 kategóriát vezető Sami Pajari előtt 12,5 másodperc előnye van, a szintén skodás Jari Huttunen délután műszaki hiba miatt vezető helyről adta fel a versenyt.

A vasárnapi finálé mindössze négy, 51,64 kilométeres tesztet tartalmaz. A versenyzőknek két-két gyorsaságit kell teljesíteniük a Moksi-Sahloinen és a Himos-Jämsä klasszikus útjain. Az utóbbi második futása lesz a bónusz pontokat hozó Wolf Power Stage.

Az állás szombat este:

1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h08m07.0s

2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +32.1s

3 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m27.8s

4 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m34.2s

5 Jari-Matti Latvala/Juho Hänninen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m39.5s

6 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8m05.0s

7 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +8m17.5s

8 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) +8m51.4s

9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +9m42.7s

10 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +10m02.6s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....