Német túraautó bajnokság

A WRT az Audi ügyfélcsapataként indul a DTM sorozatban

2018.10.16.

Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A 2019-es szezonban ugyanis a főként a GT versenyek világából ismert W Racing Team (WRT) a nemzetközi túraautó bajnokságban is megméreti magát. A csapat igazgatója, Vincent Vosse és alakulata két új Audi RS 5 DTM versenyautóval kíván csatlakozni a sorozathoz.

 

„Az ITR-rel (a sorozat szervezője) közösen keményen dolgoztunk az elmúlt hónapokban, hogy az ügyfélcsapatok számára ismét kinyíljanak a DTM kapui.” - nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Örömmel mutatjuk be a DTM új korszakának első ügyfélcsapatát. Nagyon jól ismerem Vincent Vosse-t és csapatát a Super Touring sorozatból és a GT világában eltöltött hosszú évek közös munkájából. Tudom, milyen kemény a WRT csapata. Biztosan állíthatom, hogy a WRT csapatának is minden esélye megvan arra, hogy eredményes legyen a DTM-ben.”

A belga Baudour a székhelye a 2009-ben alapított W Racing Team csapatának, amely már az első pillanattól sikert sikerre halmozott. A csapat számos, az Audi R8 LMS GT3 versenyautóval begyűjtött győzelemmel és bajnoki címmel szerzett nevet magának a nemzetközi versenyek világában. Ilyen diadal volt például a 24 órás versenyeken szerzett első hely Nürburgring, Spa, Zolder és Dubai pályáin vagy a Sepangban és Bathurstben rendezett 12 órás versenyeken elért első helyezés. Ezen kívül számos bajnoki címet hódítottak el a Blancpain GT sorozatban is, ahol - többek között - Robin Frijns, Nico Müller és René Rast személyében jelenlegi Audi DTM pilóták is ültek a volánnál.

2016. óta a WRT sikeresen szerepel a TCR túraautó kategóriájában is, ahol jelenleg Audi RS 3 LMS versenyautóval küzdenek a legjobb helyezésekért. „A DTM-be való előrelépés régi nagy álmunk volt.” - nyilatkozta Vincent Vosse. „Az Audi család tagjaként érdeklődve követtük a DTM sorozat alakulását, amely mindig is nagyon erős széria volt. A csatlakozáshoz pedig nem is találhattunk volna jobb időpontot: 2019-ben az új 2.0 literes turbómotorok először szerepelnek a sorozatban. Minden csapat nulláról indul az új erőforrásokkal. A gyári csapatokkal megegyező felszerelés áll majd a rendelkezésünkre. Ettől válik a DTM igazán érdekessé számunkra és természetesen a jövőben más csapatok számára is.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.26
Tovább nőtt a globális lízingpiac. Továbbra is Észak-Amerika a legerősebb piac, bár a részesedése a....
2019.03.26
A közhiedelemmel ellentétben nem a gépjárművek károsanyag-kibocsátása vezeti a légszennyezést okozó....
2019.03.26
A két rendezvény hét éve kerül megrendezésre ugyanazon a napon, hogy a hazai autóbuszos szakmának....
2019.03.26
Hicham Boudra Marokkóból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.26
Keskeny, kanyargós útvonalának köszönhetően a Korzika Rally, azaz Tour de Corse beceneve: „A 10.000....
2019.03.26
Volvóról a Lynk & Co villanyszedánjára vált a Cyan Racing, és abból építenek profi túraautót a....
2019.03.26
Folytatódik a digitális kárbejelentő fejlesztése, amely jelenleg kategóriájában Magyarország egyik....
2019.03.26
A „2019-es évfordulós naptár” digitális kiadványában az Audi Tradition információkkal szolgál az....
2019.03.26
Az utóbbi évek egyik slágertémája az önvezető autó. Most már tényleg mindjárt a hátsó ülésen....
2019.03.26
Mozgalmas szezon lesz a 2019-es Vogel Adriennek. A 2017-es Év magyar női autóversenyzője cím....