Toyota Yaris

Yaris a tabudöntögető

2017.05.14.

Több tabut is le akar dönteni, több dologból is divatot akar teremteni a most bemutatkozott új 2017-es Toyota Yaris. A kiskategória új modelljeinél általában a külsőt szoktuk elsőként szemügyre venni, a Yaris esetében azonban erre túl sok gondolatot most nem fecsérelnék. Mindazoknak, akiknek az egykor év autójává választott első generációs Yaris óta tetszik ez a már-már a kompakt kategória méreteit súroló kisautó, mindazoknak az új modell is nagyon-nagyon fog tetszeni. Aki számára a japánok e világhódító kis divatautója esztétikailag nem jött be, azoknak viszont a most bemutatkozott modell sem fogja - a külsejéért - elnyerni a tetszését. 

Az esztétikai kérdések természetesen szubjektumok, annyit azonban nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy egy minőséget, letisztultságot átgondoltságot sugárzó autóról van szó, amely nem elégszik meg azzal, hogy tetszen. Ahogy a cikk elején írtam két komoly tabu ledöntésére készül az új Yaris. Meg szeretne győzni minket arról, hogy elérkezett a dizel korszak vége, és arról is, hogy a környezetvédelmét fontosnak tartó ember ma már nem vesz gázolajos autót. Ennek érdekében a Yaris kimondottan és deklaráltan dizel motor mentesen készül. És esetében ennek ökológiai üzenet értéke van. 

A másik fontos tabu amit a japán mérnökök - és velük együtt a marketingesek is - meg kívánnak cáfolni az úgy hangzik, hogy minél kisebb egy benzin motor, annál takarékosabb és környezetbarátabb. A Toyota egy mai mércével mérten nagy, 1500 köbcentis benzines, turbó nélküli szívómotort használ új kisautójához. Az igéretek szerint e motor ugyan löktérfogatát tekintve nagyobb, káros anyag kibocsátását tekintve viszont kisebb, ráadásul várható élettartamát tekintve hosszabb a konkurenseinél.

A világ első számú hibrid gyártója az új Yarissal mindenek előtt természetesen a hybrid hajtást szeretné megszerettetni velünk. Az autójukat, konkrétan az új Yarisukat elsősorban városban használók esetében ez vélhetően sikerülni is fog. Tapasztalatból mondhatom, hogy igazán kellemes érzés úgy araszolni dugóban, hogy legalább nem szennyezünk és pöfékelés helyett csupán a villanymotor selymes, lágy hangja hallatszik. Szintén klassz dolog késő este megérkezni, vagy kora reggel elindulni egy csendes kis utcából úgy, hogy motor hang helyett csak a jellegzetes villany hajtás morajlás hallatszik. 

Azt persze, hogy valójában hogyan alakul az autózás jövője, nehéz ma megmondani. Arról sem mernék laikusként határozott véleményt formálni, hogy valójában melyik is ma a legkörnyezetbarátabb hajtásmód. Kis fogyasztású dizel? CNG, LPG gázüzem? Kicsi turbós benzin motorok? Annyi viszonyt bizonyos, hogy a Toyota az új Yarissal meggyőződéssel és szenvedéllyel tette le voksát a hybrid hajtás mellett amivel - szerintük - a leginkább kímélhető autózás során a környezet. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....