zajszennyezés

Zajradar: idén ősztől már bírságolják a túl hangos autókat Európában

2019.09.11.

Európa további új lépéseket tesz a járművek zajszennyezésének csökkentésére. Ennek egyik eszköze, hogy zajradarokat telepítenek a kontinens számos országában a kritikusnak tartott utak mellé és büntetni fogják a meghatározott zajszintet túllépő járművek vezetőit. Ősztől már élesben is alkalmazzák a rendszert - írja az autopista.es spanyol autós szakportál.

Áprilisban jelentették be Svájcban, hogy elvégezték a laboratóriumi teszteket az új műszerekkel. A kísérleti periódus sikerét követően néhány héten belül az európai utakra kerülnek a mérőeszközök. Az autósoknak tehát érdemes felkészülni arra, hogy a parkolási bírságok, a sebességellenőrzések, a forgalmi korlátozások, és a károsanyag-kibocsátás miatt kiszabott büntetések után fel kell készülniük egy újabb lehetséges szankcióra: a zajszennyezés miatt is fizetniük kell.

Az úgynevezett zajradarok valószínűleg Franciaország útjaira kerülnek ki először a kontinensen. Spanyolország is hamarosan bevezeti az ellenőrző rendszert. Katalónia kormányzata már bejelentette, hogy először a Barcelonától délre húzódó, tengerparti C-31-es út mellé telepíti majd a mérő-ellenőrző műszereket.

De hogyan működnek, és mire szolgálnak ezek az új zajmérő műszerek?

Az első ilyen eszközöket a Bruitparif cég fejlesztette ki, és 40 darab zajradart teszteltek már Párizs  utcáin. Az első állandó műszert a párizsi Orly repülőtérhez közeli, 20 000 lakosú Villenueve-le-Roi városban helyezték el. A város polgármestere, Didier Gonzales megerősítette, hogy a berendezést várhatóan ősszel aktiválják. Ekkorra várható az a törvénymódosítás, amely lehetővé teszi a zajradarok tömeges bevezetését országszerte.

Az új zajradart négy mikrofonnal látták el, amelyek minden tizedmásodpercben mérik a decibelszintet, és képesek háromszögeléssel meghatározni a hang forrásának pontos helyét. Miután azonosította a járművet, egy 360 fokban látó kamera képpel rögzíti az adott járművet, és automatikusan továbbítja az azonosító adatokat a szankcionáló hatósághoz.

 „A zaj a modern világ egyik legfőbb ártalma, ami zavaró hatása mellett jelentős egészségügyi problémát is jelent. Ugyanúgy káros az emberekre nézve, mintha passzív dohányosok lennének ”- mondta Gonzales.

A svájci hatóságok úgy tervezik, hogy két éven belül kiépítik a hangradar hálózatot az ország egész területére és szigorúan büntetni fogják a túl zajos járműveket. Az ottani törvényhozók úgy ítélik meg, hogy a közlekedés okozta zaj a második legsúlyosabb környezeti ártalom a levegőszennyezés után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.21
Mi történik az új autók piacán? Mi az a WLTP2 és milyen hatással lesz az árakra? ..
2019.09.21
A Haval 5849 gépjárművet értékesített Oroszországban 2019 első 8 hónapjában. Ennek eredményeként a....
2019.09.21
Peidong Lou Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2019.09.21
Pert indítottak a szövetségi kormány ellen a kipufogógáz-kibocsátásra vonatkozó döntés miatt -....
2019.09.21
A Ferrari monacói pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj szombati időmérő....
2019.09.21
A BRFK rendőrei a közlekedési hatóság munkatársaival közösen tartottak komplex közlekedésrendészeti....
2019.09.21
A Volkswagen-csoport olyan klímavédelmi projekteket támogat, melyek elsősorban az erdők védelmére....
2019.09.21
Ha a luxust zöldben képzeli el, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, finom masszázzsal, vajpuha....
2019.09.21
KLEMENT nevű kétkerekű-koncepciójával a Skoda a friedrichshafeni EUROBIKE nemzetközi kiállításon....
2019.09.21
A Toyotának az új japán császár koronázási ünnepségére kellett kabrióvá átalakítania....