Porsche

Zuffenhausenben legördült az egymilliomodik Porsche 911-es

2017.05.20.

Ha valaki azt mondja: sportautó, akkor a legtöbb embernek a Porsche 911 sziluettje ugrik be legelőször. A típus napjainkban mérföldkőhöz érkezett. Az igazi sportautó archetípusából a múlt héten legyártották az egymilliomodik darabot.

Egyszerre a Porsche arca és szíve a 911, amelyből Zuffenhausenben legördült az egymilliomodik példány. A jubileumi Carrera S modell különleges zöld színt, az irish greent kapta, amelyhez hasonlót már a típus első generációjához is választhattak a vásárlók. A Porsche Exclusive közreműködésével ráadásul számos extra tétel szerepel a felszereltségi listáján, ám ezeket egyetlen vásárló sem élvezheti, ugyanis a jubileumi példány a Porsche múzeumában éldegél majd. Persze előtte azért megkóstolhatja a Nordschleife aszfaltját és a világ Porsche-rajongóinak örömére egy világ körüli turnén mutatja meg magát a glóbusz különböző pontjain.

„Ugyanolyan élvezetes manapság is a Porsche 911-ben ülve autózni, mint 54 éve, amikor először kirándultunk édesapámmal a Glossglockner alpesi útjain” – emlékezett vissza Dr. Wolfgang Porsche

A 911 egyébként továbbra is az egyik legfontosabb típusa a márkának, jelentős szerepet vállalva abban, hogy a Porsche a világ egyik legeredményesebb gyártójaként működjön. A 911 új kategóriát teremtett és a prémium sportautók szegmensének csúcsán is maradt. A legendásan jó minőségű 911-ből világszerte 32 365 darabot értékesítettek 2016-ban, amely igen szép eredmény. Ugyanakkor továbbra is exkluzív és a gyűjtők egyik kedvence maradt. Aki pedig csak elcsépelt marketing dumának véli a jó minőségről zengett ódákat, tekintse meg a statisztikai adatokat: Az eddig gyártott 911-esek 70 százaléka jelenleg is működőképes, bármikor elvihető egy kis élményautózásra! Emellett folyamatosan a J. D. Power piackutató intézet toplistáinak élén szerepel a minőség tekintetében.

A 911 mítoszának elmélyítésében természetesen hatalmas szerep jutott a motorsportnak is. A márka 30 000 győzelmének több, mint a felét a 911-nek köszönheti! Egyedülálló módon a Porsche nem változtatott az autó alapkoncepcióján a kezdetek óta. Maradt a farmotor és a hátsókerék-hajtás, ám a folyamatos továbbfejlesztésnek köszönhetően mindig a legkorszerűbb járművek egyikeként tekintettek rá. Idővel megjelent a kínálatban az összkerékhajtás és az olyan különleges változatok, mint amilyen például a Targa.

Aprókockás üléskárpit és fakarimás kormány teszi még különlegesebbé az egymilliomodik 911-est

A siker egyik kulcsa, hogy a gyártás végig Zuffenhausenben maradt, ahol egyébként az összes kétajtós típust, így a 718 két változatát (Boxster és Cayman) ugyanazon a gyártósoron készítik. A gyár munkásai több, mint 200 munkafolyamatban jártasak, tudásuk és szenvedélyük pedig garancia a minőségre. Nélkülük nem érhette volna el a Porsche, hogy 2017-ben az egymilliomodik 911 születését ünnepeljék.

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....