Szeged
Január elején írtuk meg, hogy a Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és szervizhálózatát. Az egyiket természetesen a napfény városában álmodta, barnamezős beruházásban, közel az autópálya-lehajtóhoz, az Algyői úton.
Még ősszel megnyílik a szalon az Algyői úton
Azóta kiderült, hogy a Szeged egyik autós főutcáján épülő márkakereskedés október vége előtt nem nyílik meg hivatalosan, addig is az Árkád Szeged bevásárlóközpontban rendezkedtek be ideiglenesen, azóta is itt várják értékesítési tanácsadással és tesztvezetéssel a jövőbeni ügyfeleket.
2025 májusától a Duna Autó vette át a szegedi, Dorozsmai úti Renault-Dacia márkakereskedést. – Köszönjük a Molnár Autóház eddigi munkáját és a közösség építésében vállalt szerepét – nyilatkozta a tulajdonosváltáskor Simon Péter. A Duna Autó cégcsoport műszaki igazgatója akkor még nyári nyitást ígért az Algyői út 44. szám alatti BYD márkakereskedés kapcsán.
A BYD értékesítési pontja az Árkád Szegedben
A vezetés az október eleji bemutatkozó ügyfélesten is pozitívan nyilatkozott a korábbi márkakereskedőről, Molnár Erikáról és a folyamatosságról biztosította a megjelenteket. Ennek láthatóan nincs is akadálya, sok ismerős értékesítő és szervizes arccal a találkozhattunk a fogadáson. Ezen túl a dolgozók négyszemközt is elmondták, hogy lényegében a régi gárda viszi tovább a szalont és a szervizt.
A vendégeket először Varjas Ádám, kereskedelmi igazgató, valamint Simon Péter, műszaki igazgató köszöntötte, akik a Duna Autó, valamint a Renault és a Dacia közös múltjáról, jelenéről és a szegedi terjeszkedés kulisszatitkairól meséltek. A fenntartható jövő témakörét Priszler Zoltán, a Duna Watt energetikaiüzletág-vezetője hozta közelebb, betekintést nyújtva az elektrifikáció aktuális trendjeibe és a modern töltési rendszerek lehetőségeibe.
Horváth Karola, Varjas Ádám és Simon Péter
A rendezvényen Horváth Karola, a Duna Autó marketing és PR vezetője ismertette a vállalat szegedi aktivitásait és társadalmi küldetését, kiemelve a helyi közösségek támogatásának fontosságát. Ihász János, a szegedi Renault, Dacia és BYD kereskedelmi vezetője a márkák legújabb modelljeit mutatta be, míg Herke Sándor szervizvezető a lelkes helyi csapatot ismertette meg a vendégekkel.
A Duna Autó 36 éve szerepel a magyar járműpiacon és eddig 80 ezer autót adott át az ügyfeleinek. 2018 és 2024 között megduplázta piaci részesedését, tavaly már 4,2 százalékon álltak. Huszonhárom márkát képvisel – ezekből 19 kínál elektromos változatokat is –, közel harminc szervizponton várja már ügyfeleit.
Sokan voltak az ügyfélesten
A cégcsoport megjelenése után gyorsan „vette be” Szegedet, ott volt a május végi borfesztiválon, a nyárzáró Szegedi Ifjúsági napokon és legutóbb a szeptember közepi E Street Parade rendezvényen is, a Széchenyi téren.
Jutott idő egy ki márkatörténetre is: Louis Renault 1898-ban építette meg első autóját Renault Voiturette type A modellt. Egy évre rá testvérei, Marcel és Fernand megalapították a „Renault Testvérek” céget. 1902-ben legyártották az első kéthengeres motorjukat, Marcel megnyeri a Párizs – Bécs versenyt. Három év múlva Renault több mint 250 megrendelést kapott taxik gyártására a világ számos pontjáról: Párizs, London, New York és Buenos Aires.
Kérdéseikre is választ kaptak a meghívottak
Óriási időugrás után szóba került a Forma-1, a száguldó cirkuszhoz 1977-ben csatlakozik a márka, ők vezetik be az első turbómotort, 1983-ban szerzik meg első futamgyőzelmüket. 2005-ben és 2006 hatban a még ma is versenyző Fernando Alonso világbajnok, a Renault megnyeri a konstruktőri vb-címet. A márka még 2025-ben is gyárt erőforrásokat, Alpine pedig versenyzik vele.
A házigazdák az estre alaposan kiürítették az autószalon, mindössze három modell maradt mutatóba, s ebből kettő a Renault 5-ös volt, nem véletlenül. Egy igazi ikon tért vissza, melynek dizájnját az 1972-es klasszikus R5 ihlette. A 300-400 kilométeres elektromos hatótávú, 90 és 110 kW-os erőforrásokkal elérhető autót sokan már látatlanban, pontosabban fotókról rendelték meg. Egyébként a Renault 5 E-Tech és testvérmodellje, az Alpine A290 nyerte el Európában az "Év Autója 2025" címet.
Két Renault 5-öst is megmutattak a házigazdák
A vendégeknek megmutatott harmadik modell egy Dacia volt, azon belül is márka eddigi legnagyobb „dobása”, a Bigster. A Renault technológiai partnerségével 1966-ban született márka jó úton jár, a Duster például több országban piacvezető SUV. A Sandero 2025 első hat hónapjában Európa legnagyobb darabszámban értékesített személyautója lett, de „behúzta már” a 2024-es évet is. És most itt a C-szegmensbeli SUV, a márkára oly jellemzőmeggyőző ár/értékaránnyal.
Néhány szó esetett a BYD gyár építéséről is, ami tempósan halad, ugyanakkor ránézésre nem tűnik úgy, hogy még idén megindulhatna a termelés Szegeden. Hivatalos információ nincs, legutóbb, október elején Szijjártó Péter miniszter mondta, hogy „legkésőbb jövő év elején a BYD is megkezdi a termelést”.
Litkai Gergely. A Duna Autó és a szerző fotói.
Az est különleges színfoltja a Dumaszínház humoristája, Litkai Gergely volt, aki fenntarthatóságról, környezetvédelemről és mindennapi döntéseink felelősségéről tartott szórakoztató előadást – természetesen szegedi és autóipari csavarral fűszerezve.
A francia életérzést válogatott ételekkel és italokkal vitték közelebb vendégeikhez a házigazdák. A kiállított autókat sokan körbenézték, a régi ügyfelek beszélgettek az ismerős értékesítőkkel, szervizesekkel – ahogy felénk mondják: a foglalkozás elérte célját.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!