BYD
Ezt a kínai vállalat vezérigazgatója és alapítója, Vang Csuang-fu jelentette be a vállalat sencseni főhadiszállásán tartott Dream Day bemutatón.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a Tesla vetélytársának tekintett vállalat által fejlesztett technológiák egyike például a mesterséges intelligencia által vezérelt Xuanji okosautórendszer, amely biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi a járműveket, korszerűbbé válik általa például a hangfelismerés vagy az automata parkolás. BYD azon is dolgozik, hogy tenyérlenyomat-mozgásérzékelő technológiával lássa el az autóit, lehetővé téve a járművezetőknek az ajtók kulcs és távvezérlés nélküli nyitását.
A Tesla Autopilot rendszeréhez hasonlóan működő Navigation on Autopilot rendszer lehetővé teszi a BYD-t vásárló járművezetők számára, hogy bizonyos helyzetekben levegyék kezüket a kormányról és lábukat a pedálról, és ehhez elég, ha 15 másodpercenként megérintik a kormánykereket. A rendszert csak a 41 ezer dollárnál (14 mFt) drágább autókba kerül bele szériakellékként, míg az olcsóbb BYD modellekben opcionális tartozék lesz. A rendszert már beépítették a Denza N7 EV-be, és hamarosan a BYD tulajdonában lévő YangWang márka luxusmodelljeiben is elérhető lesz.
A Warren Buffett amerikai befektető és multimilliárdos által támogatott autógyártó más érdekes és a maga nemében teljesen egyedülálló technológiákkal is előrukkolt. A YangWang U8 Gamer Editionhoz például a DJI-vel partnerségben kifejlesztette a világ első, autóba integrált dróntechnológiáját. A nagy teljesítményű drón lapos tetőcsomagtartóra emlékeztető tárolóban van elhelyezve, gombnyomásra száll fel, majd landol, miután nagy felbontású légi feltételeket készített az autós kirándulásunkról. Az integrált drón teljesen autonóm, kezeléséhez ki se kell szállni az autóból, menet közben irányítható. Az akkumulátor cseréje és töltése is százszázalékosan automatizált, a jármű kormánykereke pedig úgy van kialakítva, hogy leválasztható a kormányoszlopról, és konzolként használható videojátékokhoz is.
A BYD okosautó-technológiába történő befektetése egy időben történik azzal, hogy a vállalat nagy összegeket fektet saját teherhajóinak gyártásába. A minap az autógyártó üzembe helyezte első óriás teherhajóját, amely egyszerre hétezer autó szállítására is képes. A következő két évben a tervek szerint további hét teherhajója lesz a világ számos pontján rohamléptékben terjeszkedő, lábát Magyarországon is megvető kínai óriásvállalatnak.