Toyota Corolla

A Corolla vonzó varázsa

2019.04.16.

Ma már talán hihetetlenül hangzik, de volt idő, amikor a világ legnagyobb, legzöldebb és egyik leginnovatívabb autógyártója nem hitt eléggé a saját brandjében. Az ma már kideríthetetlen, hogy a sikert-sikerre halmozó Toyota valamifajta, a japán kultúrából fakadó szerénység és alázatosság okán, vagy esetleg rossz döntéseket hozó marketing szakemberek miatt jutott arra következtetésre, hogy a világ egyik legjobban csengő márkaneve és a földkerekség legnépszerűbb típusneve a Corolla nem elég jók. Ezért ki kell találni helyettük valami mást. A kétezres évek elején úgy gondolták, hogy a Toyota márkanév talán túl öreguras lesz a vásárlókorba lépő Y generációnak, ezért 2003-ban az észak-amerikai piacra fiatalos, formabontó modelljeikhez kitaláltak egy új, márkanevet a Sciont. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Valakik, valahol a Toyota házatáján azt is feltételezték, hogy a világ egyik legnagyobb darabszámban eladott, legnépszerűbb autótípusa a Corolla neve túlságosan öreguras, ezért a fiatalosabb, környezettudatosabb, hybrid hajtású kompakt kategóriás autóiknak az Auris nevet adták. 

Mind két döntés ostobaságnak bizonyult. A Scion gyakorlatilag érdeklődés hiányában utód nélkül megszünt, hiszen kiderült, hogy a fiatalok számára is fontos pozitív üzeneteket és vásárlói bizalmat jelent a legendás Toyota márkanév és a hozzá tartozó jól ismert jel. Nemrégiben pedig az is eldőlt, hogy enyhén szólva is hibás döntésnek bizonyult Aurisra keresztelni a fiatalosabb, hybrid hajtású Corollákat és ezzel feleslegesen összezavarni azon vásárlók százmillióit, akik számára mind a Toyota, mint autómárka, mint pedig a Corolla típusnév egyet jelent a tökéletességgel. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Mindenesetre ezek az idők elmúltak. Ma már nem csak a Toyota Corolla vásárlói hisznek a Toyota Corolla brandben, de maga a cég is: nem is új modellt, hanem egész, albrandé fejlesztett típuscsaládot mutattak be Corolla márkanéven. És bár nem szeretem a marketing blasfemiákat itt is most igaznak tűnik az az állítás, miszerint az új Corollák egyfajta ökológiai forradalmat hozhatnak a globális motorizációban. Különösen azért, mert a Corolla család új típusainak bemutatkozásával párhuzamosan a japán márka több mint kétezer, a hybrid hajtáshoz és a környezet védelméhez köthető, eddig féltve őrzött szabadalmát tette elérhetővé és ingyenessé bárki számára. 

Ez a gesztus, és az új hybrid Corollák paraméterei, mint például a 3,5 liter körüli átlagfogyasztás, valamint a 60-70 km megtétele elektromos üzemmódban, tényleg egyfajta csendes és békés forradalmonra utal. Amely leginkább abban áll, hogy az új Corollák most bebizonyítják: a XXI. századi autózás minden kényelme, műszaki technikája és vonzó stílusa elérhető és átélhető takarékos, környezettudatos hajtáslánc mellett is. A Corolla brand pedig harmadszor alkotott világraszólót. Annak idején a megbízhatóságban, aztán a világ minden táján vonzó külsőben, most pedig e kettő mellett környezettudatosságban. A világ egyik legnagyobb darabszámban eladott autótípusa lett a zöld autózás szimbóluma, ami azért különleges állapot. Bizonyíték arra, hogy az autóipar - ellentétben például az élelmiszeriparral vagy a bányaiparral - képes volt megérteni az új kor szavát és környezettudatosságban kiterjeszteni az innováció folyamatos kényszerét és lehetőségét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
Ronaldo Cunha Dias Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....
2019.10.17
A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a....
2019.10.17
Az első sorozatgyártásban előállított Golf 1974 márciusában hagyta el a wolfsburgi gyártósort, és....