Toyota Corolla

A Corolla vonzó varázsa

2019.04.16.

Ma már talán hihetetlenül hangzik, de volt idő, amikor a világ legnagyobb, legzöldebb és egyik leginnovatívabb autógyártója nem hitt eléggé a saját brandjében. Az ma már kideríthetetlen, hogy a sikert-sikerre halmozó Toyota valamifajta, a japán kultúrából fakadó szerénység és alázatosság okán, vagy esetleg rossz döntéseket hozó marketing szakemberek miatt jutott arra következtetésre, hogy a világ egyik legjobban csengő márkaneve és a földkerekség legnépszerűbb típusneve a Corolla nem elég jók. Ezért ki kell találni helyettük valami mást. A kétezres évek elején úgy gondolták, hogy a Toyota márkanév talán túl öreguras lesz a vásárlókorba lépő Y generációnak, ezért 2003-ban az észak-amerikai piacra fiatalos, formabontó modelljeikhez kitaláltak egy új, márkanevet a Sciont. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Valakik, valahol a Toyota házatáján azt is feltételezték, hogy a világ egyik legnagyobb darabszámban eladott, legnépszerűbb autótípusa a Corolla neve túlságosan öreguras, ezért a fiatalosabb, környezettudatosabb, hybrid hajtású kompakt kategóriás autóiknak az Auris nevet adták. 

Mind két döntés ostobaságnak bizonyult. A Scion gyakorlatilag érdeklődés hiányában utód nélkül megszünt, hiszen kiderült, hogy a fiatalok számára is fontos pozitív üzeneteket és vásárlói bizalmat jelent a legendás Toyota márkanév és a hozzá tartozó jól ismert jel. Nemrégiben pedig az is eldőlt, hogy enyhén szólva is hibás döntésnek bizonyult Aurisra keresztelni a fiatalosabb, hybrid hajtású Corollákat és ezzel feleslegesen összezavarni azon vásárlók százmillióit, akik számára mind a Toyota, mint autómárka, mint pedig a Corolla típusnév egyet jelent a tökéletességgel. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Mindenesetre ezek az idők elmúltak. Ma már nem csak a Toyota Corolla vásárlói hisznek a Toyota Corolla brandben, de maga a cég is: nem is új modellt, hanem egész, albrandé fejlesztett típuscsaládot mutattak be Corolla márkanéven. És bár nem szeretem a marketing blasfemiákat itt is most igaznak tűnik az az állítás, miszerint az új Corollák egyfajta ökológiai forradalmat hozhatnak a globális motorizációban. Különösen azért, mert a Corolla család új típusainak bemutatkozásával párhuzamosan a japán márka több mint kétezer, a hybrid hajtáshoz és a környezet védelméhez köthető, eddig féltve őrzött szabadalmát tette elérhetővé és ingyenessé bárki számára. 

Ez a gesztus, és az új hybrid Corollák paraméterei, mint például a 3,5 liter körüli átlagfogyasztás, valamint a 60-70 km megtétele elektromos üzemmódban, tényleg egyfajta csendes és békés forradalmonra utal. Amely leginkább abban áll, hogy az új Corollák most bebizonyítják: a XXI. századi autózás minden kényelme, műszaki technikája és vonzó stílusa elérhető és átélhető takarékos, környezettudatos hajtáslánc mellett is. A Corolla brand pedig harmadszor alkotott világraszólót. Annak idején a megbízhatóságban, aztán a világ minden táján vonzó külsőben, most pedig e kettő mellett környezettudatosságban. A világ egyik legnagyobb darabszámban eladott autótípusa lett a zöld autózás szimbóluma, ami azért különleges állapot. Bizonyíték arra, hogy az autóipar - ellentétben például az élelmiszeriparral vagy a bányaiparral - képes volt megérteni az új kor szavát és környezettudatosságban kiterjeszteni az innováció folyamatos kényszerét és lehetőségét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.29
A tavalyi évben 245 000 gépjármű gördült le az oroszországi Hyundai-üzem szállítószalagjairól, ami....
2020.01.29
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.29
Önfeledt „én-idő” a hóval borított lankákon, egy nap a hegyekben – München lakosai számára ez egy....
2020.01.29
Brit sajtóértesülés szerint két hét múlva fog tárgyalni a Mercedes elnöksége az F1-es projektje....
2020.01.29
- Január utolsó két napján még közel 200 ezer vásárlóra számít a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató....
2020.01.29
A Toyota C-HR új generációja a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja utasai és a forgalomban....
2020.01.29
A Continental technológiai vállalat hiánypótló alkalmazással gazdagítja az autóipari szenzorok....
2020.01.29
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari....
2020.01.29
Michael Schumacher szolgálati Ferrariját és Gábor Zsazsa aranyozott Rolls Royce-át is elárverezik....
2020.01.29
Az Egyesült Királyságban körözött a gépkocsit a rendőrök lefoglalták, a jármű vezetőjét és utasát....