ThyssenKrupp

Eredménye javulását várja jövőre a Thyssenkrupp

2021.11.18.

Az előző évinél jóval kisebb veszteséggel zárta a 2020/21-es pénzügyi évet a Thyssenkrupp nehézipari és gépipari konszern csütörtökön közzétett beszámolója alapján. Jelezte egyúttal, hogy a 2021/22-es pénzügyi évben működési eredménye a gazdasági felemelkedésnek köszönhetően meg is duplázódhat - írja az MTI.

Az egyebek között autóipari beszállítóként is működő nehézipari és gépipari konszern 1,5-1,8 milliárd eurós egyszeri tételekkel kiigazított EBIT eredményre számít a 2021/22-es pénzügyi évben a most zárt pénzügyi évben elért 796 millió euró után. Nettó nyeresége pedig veszteség után akár egymilliárd euró is lehet, a legmagasabb a 2007/08-as pénzügyi év óta.

Az éves eredménybeszámoló alkalmából tett bejelentésre két százalékkal emelkedett a Thyssenkrupp részvénye a tőzsdén kívüli forgalomban az európai piaci nyitást megelőzően. A csütörtöki tőzsdei kereskedés első fél órájában pedig 3,6 százalékkal nőtt a részvény árfolyama.

A Thyssenkrupp a 2020/21-es pénzügyi évben 34,02 milliárd eurós forgalmat ért el, 4 százalékkal kisebbet az előző pénzügyi évi 35,44 milliárd eurónál. Összehasonlítható alapon a forgalom 18 százalékkal nőtt.

Az EBIT eredmény 796 millió euró pluszba fordult az előző évi 1,04 milliárdos mínuszból.

A cég megrendelései 13 százalékkal 39,57 milliárd euróra emelkedtek.

A részvényesekre jutó nettó eredmény 115 millió euró veszteség lett az egy évvel korábbi 9,59 milliárd euró nyereség után, egy részvényre vetítve pedig 0,18 euró veszteség 15,40 euró nyereség után. A bázisév nyeresége azonban tartalmazza a felvonó üzletág értékesítéséből befolyt összeget.

A folytatólagosan végzett tevékenységek nettó eredménye 19 millió euró veszteség lett az előző évi 5,5 milliárdos veszteség után, egy részvényre vetítve 0,17 euró 8,91 euró után.

A Thyssenkrupp eredménybeszámolója mellett egyúttal bejelentette, hogy részvénykibocsátással tőzsdére tervezi vinni Uhde Chlorine Engineers (UCE) hidrogéntechnológiai részlegét a cég többségi pakettjének megtartásával. A Thyssenkrupp és az olasz De Nora 66-34 százalékos közös vállalata, az UCE a hidrogén előállításához használt klór-alkáli membránok legnagyobb gyártója a világon. Elemzők 3-6 milliárd euróra teszik az UCE piaci tőkerétékét.

A ThyssenkruppVizsgálja egyúttal acélipari üzletága kiszervezésének a lehetőségét is, ami Európában a második legnagyobbnak számít.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....