EU

EU-biztos: Korai lehet a 2035-ös átállás

2022.11.08.

Egy héttel azután, hogy az uniós törvényhozók úgy döntöttek, 2035-től betiltják a hagyományos üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motoros autókat, Thierry Breton belső piacért felelős biztos kifejezte ellenérzését a döntések elsietésével kapcsolatban.

A Playbooknak adott interjújában Breton figyelmeztetett arra a „gigantikus zavarra”, amelyet a tilalom hoz majd az EU egyik központi iparágában. A benzinről és a dízelről elektromos áramra való átállásnak olyan sok kihatása lesz a térség gazdaságára, hogy az EU nem engedheti meg magának, hogy kudarcot valljon, mondta Breton. A biztos figyelmeztetett, ha a folyamatban fennakadások adódnának, az EU-nak felül kell vizsgálnia a kivonás dátumát.

Breton támogatta a megállapodásba végül bekerült felülvizsgálati záradékot, amely lehetőséget ad az EU számára, hogy 2026-ban úgy döntsenek, eltolják a 2035-ös dátumot, ha szükséges. „Nagyon fontos, hogy legyen felülvizsgálati záradékunk, hogy legyen időnk reagálni, ha szükséges – mert nyilvánvalóan egy egész ipari szektor gigantikus átalakulásáról beszélünk.”

Breton szerint mintegy 600.000 munkahely szűnik meg a belsőégésű motorról az elektromos autókra való átállás során. „Nem csak a nagy autógyártókról beszélünk – akik minden bizonnyal meg fodják oldani –, hanem a teljes ökoszisztémáról a beszállítóktól az átálláshoz szükséges elektromos áram termeléséig.

A hagyományos elektromos autók lecseréléséhez „15-ször több lítiumra, négyszer több kobaltra, négyszer több grafitra és háromszor több nikkelre lesz szükségünk 2030-ra” – mondta Breton. "Tehát óriási nyersanyagfelhasználásunk lesz, és mindezt tanulmányoznunk kell." – tette hozzá.

Ha azt akarjuk, hogy minden autó elektromos legyen, akkor évente 150 gigawattal több villamosenergia-termelésre lesz szükségünk – ez 20-25 százalékkal több áramot jelent, mint amennyit ma Európában termelünk” – folytatta Breton. „Tehát nagymértékben növelnünk kell az áramtermelést. De szén-dioxid-mentes áramnak is kell lennie – ha szénnel vagy gázzal csináljuk, annak semmi értelme.”

„2030-ra 30 millió elektromos járművet akarunk Európa útjain. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 7 millió töltőállomásra van szükségünk. De ma mindössze 350.000 van, ráadásul ennek 70 százaléka három országban– Franciaországban, Németországban és Hollandiában” – tette hozzá Breton.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....