Ferrari

A Ferrari bemutatta az autót, amivel jövőre megnyerné Le Mans-t

2022.10.31.

Az olaszok a 499P-vel térnek vissza 50 év után a sportautóversenyzés csúcskategóriájába, a WEC-re.

Már a 2023-as szezonban, gyári csapatként fog részt venni a Ferrari a Hosszútávú Világbajnokság futamain a 499P-vel, amely a Le Mans Hypercar szabályok szerint épült. A 499 az egy henger lökettérfogatára utal a V6-os ikerturbós motorban, a P pedig azt jelenti, hogy prototípusról van szó. A versenyautó motorja ugyanúgy 120 fokos hengerszögű, mint a 296 GT3, de teljesen új fejlesztésről van szó.

Egy 900 voltos, villanymotort meghajtó akkumulátor is megtalálható az autóban. A belsőégésű motortól származó erő a hátsó kerekeket hajtja, míg a villanymotor az elsőt. Az autó energiavisszanyerő rendszerrel is rendelkezik, amely lassítás és fékezés közben újratölti az akkumulátort. A 499P kombinált teljesítménye az LMH szabályoknak megfelelően 680 lóerő.

Az LMH szabályai lehetővé tették, hogy a 499P olyan külsőt kapjon, amely felismerhetően Ferrarivá teszi. A színséma, amelyben a 499P-t bemutatták, a gyár utolsó Le Mans-i prototípusa előtti tisztelgés: a túlnyomórészt piros festés sárga díszítéssel arra a Ferrari 312PB-re emlékeztet, amit az 1972-es és a '73-as világbajnokságon többek között Jacky Ickx, Brian Redman és Arturo Merzario vezetett. Ezekben az években a Ferrari a háromliteres Group 5-ös autójával megnyerte a WCM-et, a mai WEC elődjét.

A 2023-ban a Ferrari AF Corse csapat által versenyeztetett két 499P egyike az 50-es versenyszámot fogja viselni, ezzel jelezve, hogy fél évszázad telt el azóta, hogy a márka gyártóként kivonult az élvonalbeli sportautó-versenyzésből, és hogy megpróbálta megnyerni a Le Mans-i 24 órás verseny abszolút kategóriáját.

A másik autó az 51-es rajtszámot fogja viselni, ami a Ferrari szimbolikus száma a GT-versenyeken. A WEC 2012-es újjászületése óta ugyanis a Ferrari által megszerzett négy GTE Pro versenyzői vb-címet az AF Corse gyári csapata mindig az 51. rajtszámú autójával (458-as, és 488-as típusokkal, többek között Giancarlo Fisichellával a volánnál) nyerte meg. A két új versenyautó összesen hat pilótája a bevált GT-versenyzők közül kerül majd ki, de konkrét neveket még nem árultak el.

A Ferrari eddig több mint 12 ezer kilométert tesztelt két 499P-vel. Az autó homologizálása várhatóan ez év végére fejeződik be, a 499P versenyen a jövő évi WEC nyitófordulójában, a márciusi Sebringi 1000 Mérföldesen fog debütálni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....