Genfi Autószalon

First class: brit vérvonal Genfből

2018.03.29.

Érinthetetlen autók. Sok tízmilliós árcédula, könyörtelen sportosság vagy a végletekig kidolgozott részletek. Üdvözlünk a McLaren és az Aston Martin világában, a genfi cikksorozat következő állomásán.

Március 8. és 18. között került megrendezésre az idei Genfi Autószalon. A #GimSwiss hashtagelt esemény Európa legnevesebb autós kiállítása, számos modell itt ünnepli világpremierét is. Prémium és középkategóriás márkák egyaránt képviseltették magukat, nem beszélve olyan tuningcégekről, amelyek alkotásai a földkerekség egészén mélyen tisztelt hírnévvel büszkélkednek.

McLaren

Ki hitte volna, hogy a Sport Autó magazin érinthetetlennek gondolt tesztautóiba is beülhetünk? 700+ lóerő, 2,7 másodperces 0-100-as gyorsulás és a leggyorsabb szlalomidő a bóják között… És két héttel később felnyílik a szárnyas ajtó, és egy jó oldaltartású ülés fogad kivételes minőségű, sportos beltérrel.

A McLaren 720S az angol márka egyik legkomolyabb gépe, amelynél a motor és az aerodinamika igen magas technológiai szintet képvisel, nem beszélve a második generációs karbon monocoque testről, amely immáron a tető gerincét és a motortartókat is magában foglalja. A P1 hiperautóból átemelt megoldásról beszélünk.

A modell fontos ismertetőjegyei közé tartoznak a pengéhez hasonlító első és hátsó LED-csíkok, ezt észben tartva nem keverjük össze a „gyengébb” testvérekkel. 2019-ben érkezik a versenyszériába szánt GT3-as kivitel. A mai lecke egyébként egyszerű, 720S, mint 720 lóerő, de a kiszállás és a széltében passzentos lábtér nagyobb falat. Utoljára a BMW i8-nál szerencsétlenkedtem ennyire.

A McLaren Sennáról tudni érdemes, hogy a legendás Formula 1-es versenyzőről kapta nevét. A brazil pilóta 1994-es balesetét követően fél évvel lánytestvére egy jótékonysági szervezetet hozott létre, amely a mai napig több mint 1,6 millió brazil gyermeket támogatott.

A Senna nem más, mint a márka legerősebb utcai autója. Az ikonikus F1 óta a legkönnyebb modell hírében áll az angoloknál, 1200 kg-os tömegének, 800 lóerős motorjának és - az aktív elemeknek köszönhetően akár 800 kg-nak megfelelő – leszorítóerejének köszönhetően félelmetes gyorsaságra képes a kanyarokban is. Nem mindennapi látvány, hát még a kifejezetten pályára épített testvérkoncepció…

A McLaren igyekezett praktikusabb és a többséget könnyebben megnyerő modelleket piacra dobni az elmúlt években a vásárlói célközönség bővítése érdekében. Nem beszélünk nagy számokról, de pár száz főnyi növekedés jelentősnek mondható a háromezres eladások tekintetében. Sikermodell volt az 570S Spider és a Párizsban nemrég szépségdíjnyertes 720S is. Az ízléses optikai kiegészítők fokozatos megjelenése jól fűszerezi a meglévő palettát.

Aston Martin

A 14 frankos szendvics+ásványvíz párost követően célba vettem a második szintet. Nem vicc, közel 7 órán át tartott, mire a fele érdekességet szemügyre vettem az autószalonon…

Az Aston Martin a legelőkelőbb márkák közé tartozik, számomra a 80-100 millió forintos, kétüléses Vanquish modelljük a földkerekség legtökéletesebb autója. 2/3-os arányok, V12-es szívómotor. Még idén megmutatják nekünk az utódját, addig is a DB11 kabriójának és a Vantage világpremierének lehettünk tanúi Genfben.

Előbbi modell felel a tavalyi, 250%-os bevételnövekedés oroszlánrészéért a vállalatnál, utóbbit pedig a James Bond-filmekből ismerős DB10 egyedi gyártmánya alapján vetették papírra és öntötték formába. Néhány fotó és specifikáció alapján azonnal érkeztek a megrendelések, erre külön büszkeséggel tért ki sajtótájékoztatóján Andy Palmer igazgató.

A ceremónia egyébként kicsit csalódás volt számomra, az egyik videó túl hangosan indult el, a lepleket lerántó hírességek pedig a tanácstalanság tökéletes megtestesítőjeként botorkáltak a kép hátterében a nemes mozdulatot követően. A félrecsúszott nyakkendőn továbblendülve jelesre volt értékelendő az előadásmód és a szöveg. Ne feledjük, milyen hatalmas nyomás nehezedik ilyenkor a prezentálókra, gondoljunk csak a néhány éve elájuló BMW-s úriemberre.

A prémium köntös egyfelől széria V8-as, AMG-blokkokat, másfelől szintén biturbós, de saját fejlesztésű, 12 hengeres erőforrásokat rejt. Míg a „haladósan kényelmes” kultúra megtestesítője a DB11 széria, a zömökebb és sportosabb vonalat viszi majd az új, fiatalos Vantage a kisebb motorral.

Az Aston Martin 6 literes szívómotorjának utódjaként lépett színre az 5,2 literes, biturbós egység, szintén 600 lóerővel és 12 hengerrel. Meg kell jegyezni, hogy mindkét motor műremek a maga nemében, és igen büszke rá a márka. Éppen úgy, mint az AMG-szív beültetésére és egyedi szájíze szerinti hangolására.

Záró képként a Lagonda koncepció, amely okos, önvezető, furcsa alakú valami, de kétségtelenül szép belül

A genfi cikksorozat hamarosan tovább folytatódik, az első rész addig is itt tekinthető meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.05.24
A kínai színrelépése után, de a nagy európai leleplezése előtt, amolyan random roadshow keretében....
2018.05.24
Közúti balesetek okainak vizsgálatáról szóló tanulmány eredményeit mutatta be a Francia....
2018.05.24
Tarol a halál Ausztriában a magyarok között. Ma egy 47 éves magyar traktoros haláláról számol be az....
2018.05.24
Mező István Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.05.24
Kampányt indított a kilenc halálos áldozatot követelő ceglédberceli balesetre hivatkozva a Román....
2018.05.24
A családtól távol töltött idő, az olykor stresszes és sokszor kemény fizikai munka miatt vannak,....
2018.05.24
Akár a győzelemre is esélyesek lehetnek a Forma-1-es Red Bull pilótái a hétvégi Monacói Nagydíjon....
2018.05.24
Milyen egy igazán dögös autószalon? Attól függ kinek...
2018.05.24
Az eddigi legerősebb motorral szerelt Amarok gyártása megkezdődött: az erőteljes, 190/200kW (258/....
2018.05.24
A hatodik KárWeb Gépjármű Regatta vitorlásversenyt Balatonkenesén, a Kenese Marina-Port kikötőben....