modellautó

Ford Fiesta WRC kicsiben

2014.05.05.

A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Szerző: Rudolf Antal
A távirányítású modellezés egyik legnépszerűbb ága az autómodellezés. Az ezredforduló környékén a belsőégésű motorral hajtott autómodellek voltak ebben a kategóriában a teljesítmény csúcsai. A technika fejlődésének köszönhetően mára az elektromos modellek teljesítménye megközelítette vagy akár le is hagyta a robbanósokét.

Az egyik ilyen nagyteljesítményű modellautó a HPI cég WR8 Flux típusjelzésű Ford Fiestája, ami a népszerű Ken Block nevével fémjelzett festést kapta. A fényezés teljesen olyan, mint az igazi rally autóé. A bal első kerék fekete, a többi pedig sárga.


A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Az autó mozgatásáról a Flux Vector 4000 megnevezésű háromfázisú elektromos motor gondoskodik. A motor három differenciálművön és kardántengelyeken keresztül hajtja meg a modell kerekeit. A kerekek független lengőkarokra lettek szerelve, melyek olajos lengéscsillapítókkal és azokon, csavarrugókkal lettek ellátva.


Az elöl és hátul beépített stabilizátoroknak köszönhetően, húzósabb kanyarokban sem billen meg a jármű.

A HPI WR8 Fiestát egy 2 csatornás távirányítóval irányíthatjuk. A készüléken a kormánykerék és a gázkar mellett még néhány kapcsoló és potméter található, ezek a távirányító finombeállításában segítenek nekünk.


A modell működéséhez egy 7.4V-os LiPo akku biztosítja az áramellátást. Ezek az akkut ma már hihetetlenül könnyűek és fantasztikus teljesítmény leadására képesek.

A jármű első részére, a karosszéria alá egy szivacs ütközőt épített be a gyártó. A kipróbáláskor meggyőződhetünk arról, hogy ez igencsak szükséges. Teljes gázadásra az autó összes kereke kipörög és dinamikusan meglódul a modell. Akinek nincs gyakorlata ezen a téren, az óvatosan kezelje e gázkart, mert a fék nem olyan hatásos, mint az igazi autókon. Egy frontális ütközésnél a szivacsütköző sok sérüléstől megvédi a futóművet.


A HPI WR8 Ford Fiestát használhatjuk szilárd burkolaton vagy akár homokos, kavicsos felületen is. A modell futóműve és hajtáslánca kimondottan a rally versenyeken megszokott körülményekhez lett kialakítva.

Az autóhoz számos tuning kiegészítőt kínál a gyártó. A futómű elemei mellett a vázszerkezet különböző elemeit is kicserélhetjük erősebb alumínium alkatrészekre. Többféle színű és típusú felnit, valamint kimondottan off-road vagy slick gumit is szerelhetünk a modellre.

A modellről bővebb információt a Modell & Hobby 1135 Budapest Lehel utca 62 szám alatti szaküzletében vagy a www.modell.hu weboldalon találhatunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....