Retro autók

Fotók, képeslapok és legek a retro Mercedes kiállításról

2024.05.07.

Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus autók kiállítása áprilisban Szegeden. Magyarországon először volt látható egy helyen a legendás autómárka mintegy 140 különböző, ma már klasszikusnak számító példánya.

A vártnál is nagyobb számú látogatót, lényegében telt házat vonzott az első Pappas Auto Classic Car Show & Expo. A két nap alatt számos szakmai előadás és interaktív program várta a látogatókat, a legnagyobb vita – érthetően – az OT vizsgáztatás és hazai rendszere körül alakult ki az előadók és a kiállítók között.

A bemutatott autók egy szépségversenyre is “beneveztek”, a közönség szavazatai alapján hirdették ki a szervezők a különböző kategóriák győzteseit. A szedánok közül a Mercedes-Benz W201 EVO II nyerte a versenyt. Bemutatkozása után a szaksajtó és a közönség Baby-Benz néven emlegette, hiszen a gyártó új méretosztályban próbált vele szerencsét, a fiatalabb és kevésbé tehetős vevők kegyeit keresve. Siker lett az akkor merésznek tűnő próbálkozás, később pedig kiderült, mennyire minőségi és tartós szerkezet is a 190-es.

A legszebb kabrió a Mercedes W143, egy 1938-as évjáratú autó lett, a modellből 20 ezer 336 példány készült 1936 és ’41 között. A körülbelül másfél tonnát nyomott, 2,3 literes motorja 55 lóerőt teljesített és 136 Nm maximális nyomatékot produkált. Négysebességes váltója teljesen szinkronizált volt és akár 110 km/órával is tudott menni.

Legszebb kupénak a 350 darabszámos Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series modellt választotta a közönség. A modell természetesen több, mint szépség, a motor egy hatliteres, biturbós V12-es alumíniumblokkal és hengerfejekkel, mely 661 lóerőre és 1000 Nm-re képes. Kb. 3,6 másodperc alatt százon van, a sebességhatároló pedig egészen 320 km/óráig engedi.

Eddig a közönségszavazás eredménye, és most jöjjön néhány – talán szubjektív – leg. A sor elejére kívánkozik a Mercedes-Benz Gullwing 300 SL, az 1954-es gyártású, úgynevezett sirályszárnyas modellel reklámozták a kiállítást. A Szegeden látható auto érdekessége a “sperrdifi” és az ötsebességes váltó. Egy versenyen összetört, a ’90-es években hiányos, romos állapotban vásárolta meg Hans Kleissl, Németország legnagyobb 300 SL gyűjtője. Később Magyarországra került, a kocsi külső színe, belső felszerelése és kárpitja is megfelel az eredeti állapotnak. Nem csak szép, menni is nagyon tudott egykor, a 225 lóerős motor 217 km/órás végsebességhez volt elegendő.

Több példány is volt a Mercedes-Benz történetének legsikeresebb, legnagyobb darabszámban eladott modelljéből, az E-osztályos W123-ból. 1976 és ’85 között gyártották, összesen 2,7 millió talált belőle gazdára. A 300 CD-ből 7,6 ezer az amerikai piacra készült, extra felszereltségként motoros tükörrel. A kiállított modell 109 lóereje és 172 Nm maximális nyomatéka nem bátorított száguldásra, de így is tudta a 155 km/órás maximális sebességet. A jó munkához – itt a gyorsuláshoz – idő kellett, 17,8 másodperc alatt érte el a százas tempót.

Személyes kedvencem a W126 380 SE, ha egyszer futná retro Mercedesre, nagy valószínűséggel ezt választanám. Szerintem az egyik legmasszívabb, ugyanakkor legelegánsabb csillagos modell - persze nem a kiállított, aranymetál fényezéssel. Ez az autó egyébként a ’80-as években Washingtonban szállította a külügyminisztérium vendégeit. 1979-től kezdve 12 évig gyártották, 818 ezer szedán és 74 ezer kupé készült belőle. A W126 mindeddig a legsikeresebb, leghosszabb ideig gyártott S-osztály a Mercedesnél.

A W140-es bálna S-osztály 1991 és ’98 között jelentette a márka csúcsát, utódja, a W220-as már egy jóval modernebb irányvonalat képvisel. Ez a nagy Merci volt az első szériagyártású autó, amibe távolságtartó tempomatot lehetett kérni. A műszerfal is megújult, fedélzeti computer mutatta a fogyasztást és a legfontosabb adatokat. Az összes S-klasse megkapta az Airmatic légrugós felfüggesztést. A kiállított 1998-as gyártású példány érdekessége, hogy új korában Szegeden vásárolták, egyedi igények alapján készült, és második tulajdonosa is a napfény városában használja. Nagyon tud(ott) menni, 306 lóerős motorjának köszönhetően csak 6,5 másodperc volt a százas sprint, a végét pedig 250 km/óránál lehatárolták...

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.19
2009. január 31. óta a Porsche Múzeum aktívan és modern módon mutatja be a márka történetét és....
2024.05.19
Hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett....
2024.05.19
Ittas állapotban elkövetett járművezetés vétsége miatt emelt vádat a Veszprémi Járási Ügyészség....
2024.05.19
A M1RA versenyzője, Bucsi Attila emberfelettit nyújtott a TCR Eastern Europe túraautó-bajnokság....
2024.05.19
- Hajóbaleset történt szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, három....
2024.05.19
Először repítette magasba Hexa nevű lebegő járművét Tokióban a SusHi Tech Tokyo startup cég a világ....
2024.05.19
Folytatódik az iskolák környékét biztonságosabbá tevő Sulizóna program, ezt mutatjuk most be Tóbiás....
2024.05.19
A korábbi keretet csaknem a duplájára emelve több mint 10 milliárd forintot biztosít a kormány a....
2024.05.19
Két Bentley is áldozata lett egy közlekedési balesetnek, amelyet egy kisteherautó figyelmetlen....
2024.05.19
Az Egyesült Államokban 2029-től kötelezővé teszik az automatikus vészfékező rendszer beépítését....