alkatrészek

Garázscégből nagyvállalat – az Inter Cars sikersztori

2017.04.17.

A hazai alkatrész-nagykereskedői piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát a lengyel Inter Cars magyar leányvállalata. Ugyanakkor Baán Csaba, az Inter Cars Hungária Kft. ügyvezetője nem csak a biztató üzleti eredmények miatt lelkes: több olyan innovatív szolgáltatás bevezetésére készülnek, amelyekkel reményeik szerint alapjaiban újíthatják meg a piacot, és segíthetik elő az autószerelő szakma megtisztulását.

Az utóbbi években szinte berobbant a hazai autójavítói piacra a Q-Service hálózat, amelyet nem titkoltan arra kondicionáltak, hogy az önállóan dolgozó független műhelyek és a márkaszerviz-láncolatok közötti piaci „résben” váljon előbb meghatározó, majd később piacvezető szereplővé. A szervizhálózat bővülése – amelyről nemrég az Autószektor is írt –, figyelemre méltó, ugyanakkor bizonyos szempontból nézve cseppet sem váratlan. A Q-Service hálózatot működtető Inter Cars Hungária Kft. lengyel anyagcégének története ugyanis maga a filmbeillő sikersztori. A lengyel Krzysztof Oleksowitz, Piotr Oleksowitz és Andrej Oliszewski 1990-ben egy varsói garázsban nyitott autóalkatrész-boltot. Az üzlet a kezdetektől jól ment, a tulajdonosok pedig ügyesen és következetesen fejlesztették a céget. Ha 27 évet ugrunk előre az időben, akkor már azt látjuk: a garázscégből egy olyan nagyvállalat lett, amely 16 országban nagykereskedője 120 világszerte ismert gyártó és beszállító mintegy 160 ezer termékének, forgalma pedig meghaladja az 1 milliárd eurót (312 milliárd forintot.)

Saját utakon

Az Inter Cars a vállalati fejlesztéseknek köszönhetően mára Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb alkatrész forgalmazójává nőtte ki magát – ebben pedig szerep van annak is, hogy a magyar piacon mind jobban teljesít az Inter Cars Hungária Kft. A céget 2013 óta vezető Baán Csaba felelevenítette, hogy a lengyel anyacég 2008-ban hozta létre a magyar leányvállalatot, amely az első pár éves működés után vett lendületet.

Kizárólag szerelőknek, autósboltoknak értékesítenek teherjármű, személygépkocsi és motorkerékpár alkatrészeket

Mára a társaság országos lefedettségűvé vált, és egy új raktárközpontnak hála a szállítási határidőt 24 óráról 2-3 órára szorították le a legtöbb esetben. Mindez a forgalomban is jól érzékelhető: mint megtudtuk, a társaság tavaly már közel 18 milliárd forint (58 millió euró) forgalmat bonyolított, amivel az alkatrész nagykereskedések piacán a középmezőny felső részében szilárdította meg pozíciót, ahonnan – miként Baán Csaba jelezte – reményeik szerint hamarosan előléphetnek piacvezető aspiránssá. Mindezt ráadásul úgy, hogy szokatlan módon nem igazodnak a hazai piacot leginkább meghatározó trendekhez.

Csak a szakmai kör

Mint azt Baán Csaba elmondta, ma a piacon bevett gyakorlat, hogy nem csak a szakmai köröknek, hanem kiskereskedőként magányszemélyeknek is értékesítenek alkatrészt. Az Inter Cars-nak azonban ezzel ellentétes az üzleti filozófiája.

„Mi nem árulunk az utcára. Csak a szakmára koncentrálunk, kizárólag szerelőknek, autósboltoknak értékesítünk teherjármű, személygépkocsi és motorkerékpár alkatrészeket” – nyomatékosította az ügyvezető.

Az okokról szólva kifejtette: így szeretnének kizárólagos és kiemelt szerepet adni a szakmabelieknek. Másfelől – s ez az álláspont meglehetősen újszerűnek tűnik – az Inter Cars-nál úgy látják: a szerelés egy külön szakma, épp ezért szakemberekre kell bízni a javítást éppúgy, mint a megfelelő alkatrészek kiválasztását is. Baán Csaba itt említette meg: szerinte hasznos lenne, ha a balesetek után a jelenleginél alaposabban vizsgálnák a hatóságok a műszaki hibák lehetőségét, mert szerinte sok karambol közvetlen vagy közvetett oka a szakszerűtlen javításra, a hibás, rossz alkatrészek használatára vezethető vissza.

Lízingelt diagnosztika

Az Inter Cars-nál más területen is szokatlan módszerekkel igyekeznek segíteni a szerelőszakmát. A cég ügyvezetője szerint ugyanis most indul egy olyan szolgáltatásuk, amelynek keretében szerszámokhoz, berendezésekhez segíthetnek szerelőket.

A raktárkészletnek köszönhetően jelentősen csökkentették a kiszállítási határidőt

– Már most is van arra lehetőség, hogy garázsipari berendezéseket halasztott fizetéssel egyenlítsen ki az ügyfél – mondta Baán Csaba, s azzal folytatta: – Emellett lehetővé tesszük, hogy például diagnosztikai berendezéseket lízingeljenek a szerelők, ezzel sokmilliós egyszeri kiadás terhétől megszabadulva.

Mindezek mellett szakmai és marketing-támogatást biztosítanak ügyfeleiknek: 2017. április 29-én például a meghívott partnereik számára rendeznek – autós-motoros showműsorral, bemutatóval is színesített – szakmai expót a cég szigetszentmiklósi raktárközpontjában. Az ügyfelek hűségét a VIP Prémium pontrendszeren keresztül egy hétre és két főre részére szóló, szervezett utazásokkal hálálják meg. Alapesetben sítúrát adnak ajándékba de akár, mint például az idén, az ügyfelek rodoszi nyaralásra, luxus mediterrán hajóútra vagy akár mexikói „novemberi” vakációra utazhatnak.

Csapatember

A céget meglehetősen nagy lendülettel és nem kevés innovációval navigáló 43 éves Baán Csaba még saját pozíciójáról, feladatairól is rendhagyó módon beszél. „A cég nem rólam szól, én karmesterként látom magamat, aki azt akarja, hogy a legjobb brácsás, a legjobb hegedűs játsszon nálunk, végeredményben pedig tökéletes legyen a hangzás, a nézőtéren ülők maradéktalanul elégedettek legyenek.”

Baán Csaba, az Inter Cars Hungária Kft. ügyvezetője

Mielőtt az Inter Cars Hungária Kft.-t kezdte volna vezényelni az építőmérnök és menedzser szakmérnök végzettségű Baán Csaba, az Exxon Mobil -nál dolgozott – az pedig lojalitásáról árulkodik, hogy a mai világban szokatlanul sokat, 11 éves töltött ott. A kétgyermekes családapa a cégvezetéssel járó fáradságot a Tisza-parti nyaralójában piheni ki. S hogy a kihívásokat az élet minden részén kedveli, arról sokat elárul az: nagy kutyabarát, és a „nem éppen könnyű esetként” számon tartott kuvaszokat tart, velük járja a Tisza-menti erdőket.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....