Ford Mustang

Górcső alatt a Mustang V8-asa

2018.05.25.

A Ford Mustang ikonikus négykerekű büszkén kezdhette a tavalyi évet, hiszen a világ legkelendőbb sportautójának bizonyult – az USA-ban az elmúlt 50 évet tekintve, Kínában egy év alatt aratott komoly sikereket. 

De visszakanyarodva az öreg kontinensre, például az erős német érdeklődés lendített az eladási darabszámon. Két év alatt 395 ezer példány készült, ebből 98 ezret exportáltak az USA-ból. A 140 országbeli jelenlétet követte a 2018-as modell forgalmazásának kezdete.

Az új Mustang kettős befecskendezőrendszert kapott. A szívócső és a közvetlen befecskendezés jó párosítás egy olyan motor esetében, amely nélkülözi a turbót vagy a kompresszort, ugyanakkor nem szerepelhet le piroslámpás gyorsulásoknál. Hogy miért?

A közvetlen benzinbefecskendezés kedvezőbb nyomatékkarakterisztikával kecsegtet. Előnye főleg agresszív és békés használatkor egyaránt jelentős, de gyártója válogatja, hova szeretné hangolni a kétféle befecskendezőrendszerrel ellátott motort. A henger középvonalában elhelyezett gyertya közelében réteges keverékképzést valósíthatunk meg például falvezetéses eljárással.

Vagyis az injektor által közvetlenül a hengerbe, felfelé elmozduló dugattyú kíséretében juttatott tüzelőanyag rétegesen oszlik el, a gyertya közelében dúsabb keverékkel. Ultraszegény keverék is elérhető, amely hagyományos módszerek mellett alapból nem tudna égni, de a közvetlen befecskendezés révén a gyertya közelében lévő, dúsabb, míg a henger falához közeledve levegősebb rétegek miatt mégis létrejöhet az égési folyamat.

 

Fotó: Ford NXT

A hőveszteség ezáltal kisebb, ugyanakkor a kompresszióviszony növelhető, amely kedvezőbb nyomatékkarakterisztikát von maga után. Mivel a hengerbe közvetlenül érkezik a tüzelőanyag, ennek mennyiségét és nyomását, valamint a befecskendezés időzítését pontosan lehet szabályozni.

A kedvezőbb fogyasztás mellett fontos szempont a nagyarányú kipufogógáz-visszavezetés (NOx csökkentés), de a szívószelepeken ilyenkor gyakran lerakódások jelennek meg. A szívócső befecskendezés normál használatkor ezt hivatott meggátolni, megoldva a kizárólag közvetlen befecskendezésű rendszerek egyik nagy problémáját.

 

A prérifarkas motor három generációja

     
 

1.: 2011-2014  

2.: 2015-2017

3.: 2018+

Furat

92.2 mm

92.2 mm

93 mm

Löket

92.7 mm

92.7 mm

92.7 mm

Kompresszióviszony

11:1

11:1

12:1

Lökettérfogat

4,951 liter

4,951 liter

5,035 liter

Teljesítmény

412 LE

435 LE

460 LE

Nyomaték

529 Nm

542 Nm

570 Nm

A Shelby GT350-ből is merítettek a mérnökök az új generáció megalkotása során. Kenési rendszer, dugattyúk, hengerfej, vadonatúj szívócsonk, állítható kipufogó rendszer, adaptív lengéscsillapítók egyszóval rendesen átdolgozták a Mustangot. 7500-as redline, driftelő funkció, akár 10 fokozatú automata váltó került terítékre. A 2.3-as EcoBoost nagyjából 5, a nagytestvér pedig nagyjából 4 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet.

Az emberek vajon mire képesek 4,3 másodperc alatt? Egy biztos, gyorsabb a V8-as Mustang, mint egy alap Porsche 911.

További érdekességnek ajánljuk a Mustang Bullitról közölt cikkünket, a legendának a 2018-as Genfi Autószalonon emléket állítottak a Ford standján.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.13
Michelisz Norbert mindkét időmérőt megnyerte a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró malajziai....
2019.12.13
Mi lesz, ha vidékre utaznánk? Egy villanyautó csak városba való. Hangzatos mondatok, amiket a....
2019.12.13
George Russel helyzete a Forma 1-ben különleges. Első szezonját pont nélkül zárta, azok a pilóták....
2019.12.13
Sun Chen Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2019.12.13
November közepén az egész országot megrázta a szlovén viadukton tragikus balesetet szenvedett, 53....
2019.12.13
Az óriási érdeklődés, illetve a megtelt gyártási kapacitások miatt a Volkswagen (VW) konszernhez....
2019.12.13
200 000 jármű 39 hónap alatt: a Volkswagen Haszonjárművek gyárában, a lengyel Września városában ez....
2019.12.13
New York-i Autószalon visszhangja októberre kiforrta magát, nemrég érkezett meg a keleti parti....
2019.12.13
Tokaji Vilmos váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében....
2019.12.13
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László a Közel-Keletre készül!  ..