limiált széria

Hely a tetőn: BMW M5 CS, limitált világpremier

2021.01.27.

A BMW M5 CS világpremierjével írja tovább a márka sportos CS különkiadások sikertörténetét. A limitált szériában készülő, exkluzív modell a legendás BMW M5 első különkiadásaként érkezik, az M divízió új nagyteljesítményű zászlóshajója menettulajdonságait páratlan, luxus minőségű stílusjegyek nyomatékosítják.

A BMW M GmbH a BMW M5 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 248 – 257 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 253 – 258 gramm / km) világpremierjével írja tovább a rendkívül sportos CS különkiadások sikertörténetét.
 
A limitált szériában készülő, exkluzív modell a legendás BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 249 – 259 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 254 – 259 gramm / km) első különkiadásaként érkezik meg az utakra, egyszerre négy utasnak kínálva felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A BMW M divízió új nagyteljesítményű zászlóshajója kimagasló menettulajdonságait páratlan, luxus minőségű stílusjegyek nyomatékosítják. A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180 400 euró indulóártól.
 
A motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményével – amely 7 kilowattal / 10 lóerővel szárnyalja túl a BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 249 – 259 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 254 – 259 gramm / km) maximális teljesítményét – a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje.
 
A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény lélegzetelállító egyensúlyát testesti meg, amelyet a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával (a BMW M5 Competition modellhez képest mintegy 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget értek el), a futómű-technológia típus-specifikus finomhangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.
 
A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben. Az első ülések finomszemcsés Merino bőrkárpitozása és a hátsó ülések ugyancsak Merino bőr borítása fekete árnyalatban, Mugello Red árnyalatú dekorbetétekkel és kontraszt-varrással várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. A BMW M5 CS exkluzív módon értelmezi újra a BMW klasszikus stílusjegyeit. Ilyen többek között a Gold Bronze árnyalatú hűtőrács-keret és a BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei – utóbbiak tompított fénynél, távolsági fénynél és üdvözlőfénynél a fehér helyett sárgán világítanak, a legendás GT versenyautók emlékét idézve.
 
Első ránézésre a BMW M5 CS különkiadást exkluzív, Gold Bronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból, illetve szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemek különböztetik meg a BMW M5 Competition modelltől. A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20” méretű, Y-küllődizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák is. A küszöbökben világító „M5 CS” embléma látható. A különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek.
 
Az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból készült. Aerodinamikai funkciójukon túl ezek – ahogyan a trikolor-árnyalatú BMW M logót viselő motortér-borítás és a szénszálból készült motorburkolati zajcsökkentő elemek is – nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a mérnökök a BMW M5 Competition modellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget érjenek el. A BMW M5 CS sport kipufogórendszerének rozsdamentes acélból készült végei még a BMW M5 Competition kipufogóvégeinél is meghatározóbbak.
 
A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki.
 
Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális verseny-gumiabroncsok gondoskodnak a BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), többféle hajtás-karakterisztika beállítását kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelének. A tapasztaltabb vezetők így anélkül élhetik át a különkiadás verhetetlen menetdinamikai adottságait és hamisítatlan vezetési élményét, hogy a nagyteljesítményű limuzin a hétköznapokban bármiféle kompromisszumot is követelne.
 
A BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik – amelyet a BMW M5 sportmodellhez képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításaival már alapesetben is feszesebbre hangoltak a mérnökök –, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. Utóbbiak amellett, hogy a hosszabbra nyúló utazások során – különösképpen a nagysebességű autópálya-szakaszokon – tovább fokozzák az utazás kényelmét, az egyes kerekek terhelés-ingadozását is csökkentik, amellyel határon autózva még stabilabb viselkedést garantálnak. A végeredmény még a zárt versenypályákon is precízebb rendszerreakció, miközben a modell intuitív hétköznapi vezethetősége mit sem változik.
 
A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A tervezők ezekhez az autó alacsonyabb saját tömegét és a gumiabroncsok nagyobb teljesítményét vették alapul, így optimalizálták a modell menetdinamikáját. A 20” méretű, kovácsolt, Gold Bronze árnyalatú, Y-küllődizájnú BMW M keréktárcsákon (amelyek elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méterűek) már alapfelszereltségként elöl 275/35 R20, hátul pedig 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsok feszülnek.
 
A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. Az első kerekek mögött dolgozó hatdugattyús féknyergek és a hátsó tengelyre szerelt egydugattyús úszónyergek büszkén viselik a BMW M divízió logóját és alapfelszereltségként Red árnyalatban, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig Gold színben pompáznak. Az M Carbon kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a BMW M5 Competition BMW M fékrendszere, az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg pedig a különkiadás menettulajdonságait és rugózási komfortját egyaránt javítja. Az M Carbon kerámia fékrendszer jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantál.
 
A motorsport élvonalából származó, nyolchengeres erőforrást kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták a mérnökök, a motor így letaglózó erőtöbbletet, lélegzetelállító tolóerőt és egyedülálló teljesítményt kínál. A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,4 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.
 
A BMW M5 CS sport kipufogórendszere érzelmekben gazdag BMW M-hangorkánt ígér, amely a motor egyenletes teljesítmény-leadásához és kivételesen széles fordulatszám-tartományához méltó hangaláfestést kínál. A kettős csövezésű, szelepvezérléssel szerelt rendszert úgy tervezték meg a mérnökök, hogy erősítse a V8-as benzinmotor morajlását és úgy kínáljon sportosabb, tisztább hangzást, hogy közben a hétköznapokban is használható marad. A BMW M5 CS érkezését minden korábbinál intenzívebb hangorkán jelzi, amely az aktivált vezetési üzemmódhoz igazodik és SPORT+ beállításban a legerőteljesebb. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sport kipufogórendszer erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő – ha kevésbé feltűnően szeretne áthaladni valahol, például egy lakóövezetben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....