Teszt

Hibridek szürke eminenciása - Ford Mondeo Hybrid teszt

2019.11.09.

Egyre több márka kínálata zöldül, aminek folyományaként egyes klasszikus modellek is új, alternatív hajtásláncokat kapnak. A Ford ezirányú törekvéseit már idehaza is régóta hangoztatja, melynek egy újabb elemeként a kínálati palettájára felkerült a Mondeo hibrid hajtáslánccal szerelt változata. A típus először az ötajtós verziójával lépett színre, majd ez év közepén megérkezett a családbarát zöld kombi is, ami a technológiai megfrissülése mellett némi plasztikát is kapott. 

Sajnos a hibrid Mondeo hazai debütálásán nem tudtam ott lenni, ezért különösen vártam az egyhetes együttlétet, annak dacára, hogy deklaráltan nem vagyok oda a fokozatmentes váltóval szerelt hajtásláncért - legyen szó bármilyen márka bármilyen modelljéről. Ugyanis megszokhatóság ide vagy oda enegem demoralizál a kicsit agresszívabb gyorsításkor fellépő felpörgő motor hangja, ami ráadásul fordított arányban van az elindulás dinamikájával. A lassabban gyorsítson elven működő rendszer erényeinek sokasága mellett sem tudtam soha szerelembe esni vele. Olyannyira nem, hogy be kell valljam - mea culpa – már látatlanban pálcát törtem a hibrid Mondeo fölött is, egyészen a teszthét kezdetéig…

Némileg átszabták az autó elejét és a nappali fények formája is változott

Az amerikai autógyártónál is jelentős múltja van a hibrideknek. A Mondeo amerikai ikertestvére a Fusion már 2010 óta elérhető ezzel a hajtáslánccal, ami kétségtelenül azonnal sikersztori lett az újvilágban, hiszen még ebben az évben elnyerte az Észak Amerika évautója díjat.

Az öreg kontinensen a Mondeo negyedik generációjába került beépítésre a hibrid technológia, ami tulajdonképpen ismerős elveket követ. A rendszert egy 2.0 literes Ford által fejleszett Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a szintén a márka által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó alkotja. Az összteljesítményét tekintve 187 lóerőt abszolvál. A képletben tehát semmi szokatlan nincsen, illetve valami azért mégis, ugyanis a fentebb említett gyorsításkor fellépő motorhang – ha nem is teljesen – érzetre számomra mindenképpen komfortzónán belül maradt, ami azonnal ki is érdemelt egy ötöst az ellenőrzőbe.

A 2,0 literes szívó benzinmotor az elektromos rásegítéssel

Persze az eCVT dirigálta lassabban gyorsítson metodikája továbbra is némileg árnyalja a képet, de összességében viszonylag rövid idő alatt hozzá lehet szokni ehhez a rendszer által megkövetelt vezetési stílushoz. Ha nem akarunk aszfaltbetyárkodni a piroslámpánál akkor városi forgalomban szinte „észrevétlenül” működik a hajtáslánc, arról nem beszélve, hogy mindeközben a folyamatosan cirógatja a lelkünket a műszerfalon megjelenő alacsony fogyasztási érték látványa.

Krómcsík köti össze a hátsó lámpatesteket

A teszthét alatt abszolút vegyes használatban a legvadabb forszírozás mellett sem lépte át az 5.5 literes átlagfogyasztást, ami  valljuk be több mint jó. Arról nem beszélve, hogy van itt egy másik el nem hanyagolható dolog, mégpedig a Mondeo nagysága és méretei. Különösebb analitika nélkül is állítható, hogy a Ford a piac legnagyobb hibrid modelljét kínálja, ami a maga 1,7 tonnás súlyának mozgatásával biztosítja ezt a fogyasztási értéket.

Továbbra is dögös profilkép jellemzi a Mondeót

De maradjunk még a külcsínnél és mérteknél. A Mondeo – negyedik – legutóbbi generációja időtálló formavilágnak bizonyult a jelenlegi verzió 2015 óta van a piacon. A mostani ráncfelvarrás is csak minimális mértékben hozott változásokat. Az autó kontúrja továbbra is a dögösebb kombik klasszikusait idézi. A hibrid mivoltáról csak az oldalán elhelyezett felirat árulkodik. Némileg furcsa, hogy ami először feltűnik az autó profiljában az a ballonos kerekek.

Csak egy jelzés erejű felirat árulkodik a hibridhajtásról

A gumik természetesen kisgördülési ellenállású „eco abroncsok”.  A Mondeo külső megújulása mondhatni a szokásos kliséket követi, ami a front és a hátsórész átszabásában mutatkozik meg. A hűtőrácsok dizájnja felszereltségtől függően változik. Az eltérések szösszenetnyi különbségekben fedezhetők fel.  Némileg átalakult a ködfényszóró és a nappali menetfény alakja is. A hátsó fertályon pedig krómos dekorcsík köti össze a lámpatesteket.

A ballonos gumiabroncsok szembeötlőek és alacsony gördülési ellenállással bírnak

A konszolidált külső igényes és sallangoktól mentes belsőt takar. A hibrid technológia szükséges kellékeként beépített akkumulátorpakk a csomagtartóban kapott helyet, ami a motoros raktérajtót felnyitva azonnal szembetűnő. Annak ellenére, hogy az akkumulátor jelentős darabot kiharap a tárólhely kapacitásából simán kompromisszumot lehet kötni ezzel a helyzettel, ugyanis az autó baromi nagy.

403 literes a hibrid csomagtere

Számszerűsítve a dolgot a raktérben a hibrid verzióban 403 literrel gazdálkodhatunk alaphelyzetben, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig 1508 literesre bővíthető a csomagtér. A kombik egyik legfontosabb tulajdonsága után üljünk át a „nappaliba”. Az utastér hatalmas, enteriőrje minőségi, a felhasznált alapanyagok és jók, nem kopog nem zörög. Kényelmes és nagy terek veszik körbe a vezetőt és az utasokat, mindenhol elegendő a hely. A komfortja maratoni utazásokhoz is ideális.

 A 12V-os akkumulátor a Toyota hibridjeihez hasonlóan hátra, a csomagtérpadló alá került

A fedélzete és a fő kijelzőegysége eltér az alapszériától. A vezető előtti műszer egy nagy hagyományos sebességmérő órából áll. Az információs panelen az említett nagy kilométeróra melletti részeken változtatható tartalmú kis kijelzők kaptak helyet, ahol több minden más mellett például a rendszer aktuális működésével kapcsolatos infók is leolvashatók . A vezetéssegédrendszerek tárházába immáron beletartozik az Adaptív Sebességtartó Automatika, a Stop & Go funkció és a kínálatban megjelent az Intelligens Sebességhatároló is.

Tehát megkövetem magam a tesztindító monológom után mivel a Mondeo hibrid változata nagyon kellemes meglepetés volt számomra, ami minden bizonnyal javarészt a hajtáslánc-vezérlő szoftver jó hangolásának volt köszönhető. Vezethetőségére, csendes üzemére és a kiválóan hangolt futómű összhangjára - hogy csak néhányat emeljek ki az összképből -, a tényleg kiváló fogyasztása tette fel a koronát. Összeségében tehát egy nagyon jó kis kocsiról beszélünk, nem véletlenül vár sokat a hazai importőr a hibrid verziótól, ami egyelőre a Titanium és a Vignale felszereltség sajátja. A Mondeo Hybrid alapára 11,5 milliótól indul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.26
A Hyundai belga versenyzője életében először győzött a hercegségben, rajta kívül két toyotás páros....
2020.01.26
A világ legnagyobb számban eladott négykerekűje a Toyota Corolla, eddig több mint 47,5 millió....
2020.01.26
Az ország nagy részén újra ónos esőre figyelmeztet az Országos Meteorológiai Szolgálat. ..
2020.01.26
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: Városi élet. ..
2020.01.26
Mi is írtunk már korábban a Sono Motors elnevezésű startupról, akik egy BMW i3 alapjaira épített....
2020.01.26
Jelentősen drágult az elsősorban autók katalizátoraiban alkalmazott, de az ékszeriparban is....
2020.01.26
A Forma–1-es csapatok közül hetedikként az Alfa Romeo is ismertette, mikor leplezi le 2020-as....
2020.01.26
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.26
Egyre többen igyekeznek csökkenteni a műanyaghasználatot, de a hétköznapokban megszokott....
2020.01.26
A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai vádemelést javasolnak a 63 éves kecskeméti....