szervíz

Inter Cars – Q-Service Truck

2017.09.04.

A veresegyházi Meister-Trans 2001 Kft.-nél jártunk szervizlátogatáson.

Talán kevesen tudják, hogy Q-Service hálózat nem csak a személyautók javítását végzi, de külön szegmensben már a teherautók és kamionok javítására is kínálnak megoldásokat. Veresegyházon Körmöczi Csaba ügyvezető látott vendégül és mesélt a vállalkozás és család történetéről.

Vívás és autószerelés

Az irodába lépve autós ereklyék helyett többségében a vívással összefüggő kegytárgyak fogadtak, úgyhogy az első kérdés adta is magát: hol járunk? Sporttörténeti tudásom gyorsan frissítették még megtudtam, hogy a szervizvezető édesapja tagja volt a montreali olimpiai vívócsapatnak, később pedig edzőként ért el elévülhetetlen sikereket.

Körmöczi Csaba tulajdonos

Hogy hogyan lesz valaki ilyen családi háttérrel az autók szerelmese, az roppant egyszerű. Az édesapa edzőként foglalkozott egy sráccal, akinek az édesapja annak idején az Ihász Dániel Gépészeti Szakközépiskola igazgatója volt. A két apa együttműködése révén Csabát felvették a szakközépbe, és onnan egyenes út vezetett a Hungarokamion Cinkotai úti telephelyére, ahol autószerelőként kezdett dolgozni.

Az első kamion, az első javítások

Még édesapja 1992-ben bekövetkezett távozása előtt, együtt született meg a gondolat, hogy venni kellene egy kamiont. Természetesen az IVECO, mint a szerelésből ismert márka jöhetett  szóba. Kicsivel később jött a lehetőség, hogy egy társsal összeállva Szadán megnyissák saját szervizüket, ahol akkoriban főleg a maszek fuvarozók jelentek meg kuncsaftként. A 90-es éves alkatrészellátása ugyan nem volt legjobb, de tekintettel arra, hogy ebben a szervizben mindig is próbáltak egy márkára koncentrálni, Csaba már akkor is jól ismerte a megbízható beszerzőhelyeket. Később, a Németországban töltött évek alatt megszerzett nyelvtudásával és az időközben Dániában kialakított kapcsolatok révén minőségi alkatrészforrások álltak rendelkezésére.

Nagy test, nagy élvezet: a személyautó alkatrészekhez szokott szem csodálkozik a méreteken

Az új telephely

Mai helyére egy sikeres pályázat után került át a cég, és bár a helyi adók nem a legalacsonyabbak, a telkekhez jó áron lehetett hozzájutni. A 6.000 négyzetméteres területen már helyett kapott az „elfekvő” is, így Csabáéknál ritkán fordul elő, hogy valamilyen alkatrészhiány miatt megakadna a munka. Bővülésre is van lehetőség, a közeljövőben kb. 10.000 négyzetmérre bővítik a területet, amely magában foglal még egy szerelőállást is, amelynek helyigénye nem összehasonlítható a személyautók állásaival. A Meister-Trans-nál jelenleg kb. 2.500 autó fordul meg kisebb nagyobb javításokon.

Az Inter Cars kapcsolat

Ahogyan a sikersztorit hallgattam, adódott a következő kérdés: miért csatlakozik egy hálózathoz az, akinek amúgy is jól menő szervize van? Az ügyvezető a Q-Service előnyeiről szólva elsőként arról beszél, hogy a konkurens beszállítókhoz képest kiemelkedő az ügyfélkezelés és a problémás (viszáru) alkatrészek kezelése is jól megoldott.

"Tiszta udvar, rendes ház"

Aztán egyből az Inter Cars által szervezett oktatásokat említi. A 2-3 havonta megrendezett, speciálisan egy témára fókuszáló továbbképzéseket a szakmai tekintélyei adják át, legutóbb például a korszerű légfékrendszerekről tanulhattak a kollégák.

2016 októberében, hosszabb egyeztetés után, de az elsők között csatlakoztak a Q-Service Truck hálózatához. E rövid idő alatt is részt vettek már a hálózathoz tartozó síúton és egy másik kiránduláson is.

Tedd le a voksod egy márka mellett

A Meister-Trans idén tavasszal lett Iveco márkaszerviz. Azelőtt leginkább a korosabb autók kerültek ebbe a műhelybe, de márkaszervizként a garanciális javításokat, illetve a garanciaidő alatti karbantartásokat is teljes joggal végzik.

A szerviz tulajdonosa azon az állásponton van, hogy nem szabad és nem is kell mindenhez érteni és mindent elvállalni. Nem csak azért, mert minden gyártmánynak megvannak a maga típusspecifikus fogásai – magyarán érteni kell hozzá, hanem mert a szereléshez egyre gyakrabban kellenek célszerszámok és speciális gépek, amelyek fenntartása nem kifizetődő. Körmöczi Csaba azt mondja, legfeljebb egy-két gyártó járműveire kell szakosodni, és így idő nyerhető, hiszen a meghibásodások oka a legtöbb esetben azonnal tudható, és szinte kívülről fújják a szükséges alkatrészek cikkszámait is.

Van hozzá alkatrész

Alkatrészek „ingyen” finanszírozva

Az Inter Cars-szal való együttműködésre térve megtudtam, hogy a központ mindig készül valamilyen akcióval. Csaba most a rendszeres kenőanyag akciót emeli ki, amelynek beszerzését késleltetett fizetéssel segíti a vállalat. Ez lehetőséget ad arra, hogy az értékesített olaj árából fizethessék ki a számlát, akár nagyobb tétel esetén is. Így a szerviz pénze nem áll kiszállított nagyobb mennyiségű kenőanyagban.

Az Inter Cars bónuszrendszerét a Meister-Trans is örömmel használja. A megrendelt áruk forgalma után a Q-Service tagok bónuszpontokat gyűjtenek, amelyek bármire beválthatók, de általában garázstechnikai berendezéseket (emelőket, szerszámokat), illetve munkaruházatot rendelnek belőle.

Bólogató fülkék

Említették még az úgy nevezett sorkedvezményt is. Ennek az a lényege, hogy ilyenkor a teljes mennyiség nincs kiszállítva a szervizhez. Mindig csak a megrendelt darabokat kell kifizetni, és a kontingens az IC központi raktárbázisán azonnal elérhető, a korábban kialakított kedvező áron. Így a szerviz könnyebben kalkulál, és a nagy mennyiségű alkatrészt nem nekik kell tárolni.

Az Inter Cars megrendelő felületén könnyű és hatékony a keresőrendszer, ráadásul minden alkatrész elérhető.

Bővülés előtt

A Meister-Trans saját bevallásuk szerint egyáltalán nem fordít pénz reklámra, marketingre, a cég hírnevét a szájról szájra terjedő, elégedettséget sugárzó szavak öregbítik. Jelenleg 14 szerelő dolgozik a műhelyben, nettó 7.000,- forintos óradíj mellett, ami egyáltalán nem számít kiemelkedőnek. A vállalkozás annyiban családinak is mondható, hogy az ügyvezetést és a könyvelést teljes egészében Csaba és felesége végzi. A Q-Service Truck hálózata egyébként országosan 12 taggal rendelkezik, de folyamatosan bővül, keressék őket a fuvarozok bizalommal.

A Meister-Trans csapata

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....