év autója
A tekintélyes autóipari újságírókból álló zsűri a szeptemberi detroiti autókiállítás idején megnevezett 52 pályázó közül választotta ki a legjobbakat, a járművekben eszközölt innovációt, a formatervezést, a kezelhetőségét, az autóvezetők elégedettségét és az autók ár-érték arányát véve figyelembe.
Három szegmensben – „autó”, kisteherautó (pickup), szabadidő autó (utcai terepjáró) – három-három autót választottak, hogy aztán a jövő év elején, január 4-én győztest hirdessenek külön mindhárom kategóriában a michigani Pontiacban. Mint kiderült, mindhárom szegmensben a döntősök között akad legalább egy tisztán elektromos autó, a szabadidő autók között pedig kizárólag ilyen autók jutottak döntőbe.
Az első szegmensben a döntőbe került a Honda Accord, a Hyundai Ioniq 6-os, illetve a Toyota Prius (Prime). Mindhárom autó bizonyos mértékben vagy teljesen villamosított. A pickupok finalistái a Chevrolet Colorado, a Ford Super Duty, illetve az az elektromos Chevrolet Silverado EV. A szabadidő autók közül a Genesis Electrified GV70, a Kia EV9 és a Volvo EX20 került a döntőbe, vagyis mindhárom finalista tisztán elektromos autó.
"Az elektromos járművek ismét a döntősök több mint felét teszik ki" – hívta fel a figyelmet Jeff Gilbert, a NACTOY elnöke, aki szerint ez azt mutatja, hogy mennyire fontosak az EV-k az autógyártók számára, s hogy az autóvásárlóknak ma már sokkal több választási lehetőségük van, mint hajdan.
Tavaly a kilenc döntős közül hat volt elektromos.