Honda

Izompólós Honda HR-V

2018.12.06.

Tekintettel a nagy érdeklődésre, a Honda nyilvánosságra hozta az új HR-V Sport műszaki adatait. A 2019-es HR-V legújabb változata 1.5 VTEC TURBO erőforrással, látványosabb megjelenéssel és sportosabb futóművel kerül a szalonokba.

HR-V Sport éppúgy frissített külső és belső formavilággal gördül le a futószalagról, mint az alapmodell, de számos egyedi arculati elemmel tették látványosabbá a mérnökök. 

Motorját a Honda Civic legújabb nemzedékében ismerhette meg a vásárlóközönség, és bizony azóta is közbeszéd tárgya, az 1,5 literes VTEC TURBO hajtómű ugyanis 182 LE-s csúcsteljesítménnyel (6MT: 5500 f./perc, CVT: 6000 f./perc) és kimagasló maximális forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Utóbbi kézi váltóval társítva 240 Nm (1900-5000 f./perc), míg a folyamatosan változó áttételű, automatikus erőátvitelnél 220 Nm (1700-5500 f./perc). 

A Honda azoknak fejlesztette a HR-V Sportot, akik lenyűgöző menetdinamikával, kimagasló kanyarstabilitással és persze magával ragadó vezetési élménnyel szeretnék megfűszerezni a kompakt szabadidő-autók nyújtotta használati értéket. Ennek megfelelően optimalizálták a karosszériamerevséget, a felfüggesztés működését és a kormányérzetet, nem mellesleg Performance Damper lengéscsillapító-rendszerrel látták el a modellt, ami folyamatosan figyeli az autó mozgását, és kiküszöböli a kocsitest oldal- és hosszirányú dőlését. Ez azt jelenti, hogy a HR-V még stabilabban fut az íveken, nem dülöngél a hirtelen irányváltásoknál és rossz minőségű útburkolaton is elismerésre méltó menetkomforttal kényezteti utasait. 

A fogasléces, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormány viselkedését szintén a HR-V Sport küldetéséhez igazították, és hogy a lehető leggyorsabbak legyenek reakciói, a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszert is bevetették a tervezők. Ha a volán középállásban vagy annak közelében van, a legkisebb mozdításra is azonnal fordulni kezd az autó, a végállásoknál pedig precízebb visszajelzések segítik a vezetőt. 

A külsőt érintő módosítások közül a Honda arculatához idomuló, „Solid Wing Face”, a szárnyat idéző orrész a legfeltűnőbb, de legalább ennyire érdekesek a korábbi, sötétített krómmal bevont elemek helyett alkalmazott, magasfényű, feketekrómozású betétek, valamint a hűtőrács és a ködlámpák körül alkalmazott, méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott idomok is. 

HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amelyek még lendületesebbé varázsolják az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ráadásként mindezt szemet gyönyörködtető, fekete fényezéssel tárja elibénk a legendás japán vállalat, dupla kipufogóvéggel és 18 colos, egyedi megjelenésű könnyűfém felnikkel koronázva meg a lélegzetelállító formatervet. 

Igencsak feltűnőek a LED lámpatestek is (tompított, távolsági, irányjelző és nappali menetfény), miként az ötödik ajtó körül szaladó, feketekróm díszcsík és a sötétített, fekete vonalakkal tagolt hátsó lámpa is vonzza a tekintetet. 

A belsőtérből az alapmodell ülései kacsintanak vissza a szemlélőre, annyi különbséggel, hogy a – sportosság jegyében – nagyobb, feszesebb tartást biztosító oldalpárnákat kaptak. További érdekesség, hogy a kabint is dinamikus stílus jellemzi - az ülésgarnitúra és a tetőkárpit fekete-piros színösszeállítása valósággal tűzbe hozza az embert. 

A 2019-es modellévű HR-V Sport gyártása idén decemberben indul, az első autókat várhatóan 2019 tavaszán vehetik át a tulajdonosok.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.12.18
 A Porsche visszahívja a „sízsák“ gépjármű-kiegészítőt. A sportautó-gyártó összesen 1.738 olyan....
2018.12.18
A JNCAP által kiadott legkiválóbb, ASV+++ besorolást kapta meg az új Toyota Corolla, köszönhetően a....
2018.12.18
Bármelyik országban is jársz, annak biztos hogy megvannak a saját szokásai, amiket ajánlatos....
2018.12.18
A Hyundai által kifejlesztett „Hátsó utasra figyelmeztető” rendszert a rangos SAFETYBEST 2018....
2018.12.17
- Helikopterekhez szükséges alkatrészeket gyártó üzemet létesít Magyarországon az Airbus....
2018.12.17
Miként értelmezzük az Euro NCAP töréstesztjét? Milyen teszteket végeznek egy autón? Miben változott....
2018.12.17
Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív....
2018.12.17
Alexei Talimonov Angliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.12.17
Az Audi, tervei szerint közel 14 milliárd eurót fektet be az elektromos mobilitás, a digitalizálás....
2018.12.17
– Nem ritkaság, hogy valakit lebeszélnek a barátai a vezetésről, ha egy végigbulizott éjszaka után....